Firma Oracle zaprezentowała obszerną aktualizację pakietu Oracle Mobile Cloud, w ramach której zostanie wprowadzona obsługa zaawansowanych chatbotów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Przedsiębiorstwa i instytucje zyskają wielokanałową platformę, rozbudowane mechanizmy analityczne łączące obsługę najważniejszych interesariuszy za pośrednictwem botów, aplikacji mobilnych i sieci oraz uproszczone narzędzia do tworzenia botów. Dzięki kompleksowemu pakietowi rozwiązań firmy będą mogły budować lepsze relacje z klientami i pracownikami za pośrednictwem wszystkich popularnych obecnie platform przesyłania wiadomości.
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Użytkownicy coraz chętniej korzystają z narzędzi mobilnych i komunikatorów, dlatego przedsiębiorstwa muszą dostosować się do sytuacji i zadbać o dostępność kanałów preferowanych przez klientów”— powiedział Amit Zavery, wiceprezes ds. rozwoju produktów z rodziny Oracle Cloud Platform. Dzięki pakietowi Oracle Mobile Cloud firmy będą mogły nadal zacieśniać tego rodzaju relacje, nawet jeśli użytkownicy zaczną rezygnować z kontaktu za pośrednictwem stron internetowych i tradycyjnych aplikacji mobilnych na rzecz komunikatorów.
Pakiet Oracle Mobile Cloud bazuje na zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, która obejmuje uczenie maszynowe (w tym deep learning), usługi kognitywne i usługi zarządzania wiedzą oraz dialog i kontekst. Dzięki temu firmy mogą tworzyć aplikacje umożliwiające automatyczne prowadzenie bardziej zajmujących rozmów na dużą skalę. Algorytmy przetwarzania języka naturalnego oparte na technice deep learning umożliwiają na przykład inteligentnym botom Oracle rozumienie wypowiedzi użytkowników i rozpoznawanie ich intencji. Ułatwia to przedsiębiorstwom przetwarzanie konwersacji, integrowanie każdej z nich z dotychczasowymi danymi zawartymi w aplikacjach biznesowych oraz automatyczne udzielanie odpowiedzi.

Aby uprościć opracowywanie botów, firma Oracle udostępniła również przedsiębiorstwom narzędzie Bot Builder, które nie wymaga tworzenia dużej ilości kodu. Pozwala ono w jednym miejscu projektować i trenować modele rozpoznawania języka naturalnego, projektować sekwencje dialogów oraz konfigurować integrację poszczególnych kanałów z danymi przedsiębiorstwa. Za pomocą tego narzędzia programiści mogą testować i wdrażać boty przy użyciu dostępnych mechanizmów zarządzania cyklem eksploatacji. Ponadto w pakiecie wprowadzono rozbudowane funkcje analizy jakości obsługi klienta, które dostarczają szczegółowych informacji na temat rozpowszechnienia, sposobu użytkowania i wydajności urządzeń mobilnych i botów, a tym samym pozwalają diagnozować i personalizować interakcję z użytkownikami.

Inteligentne boty Oracle współpracują z wieloma najpopularniejszymi obecnie kanałami interakcji, w tym komunikatorami takimi jak Facebook Messenger, Kik, Skype czy Slack oraz cyfrowymi asystentami głosowymi takimi jak Amazon Echo, Amazon Dot czy GoogleHome. Ponadto oferują własny pakiet SDK oraz pakiet SDK JavaScript, co umożliwia rozszerzanie funkcji aplikacji mobilnych i internetowych o obsługę czatu i połączeń głosowych z wykorzystaniem technologii Apple Siri, GoogleVoice oraz Microsoft Cortana.

Inne funkcje i cechy nowego pakietu Oracle Mobile Cloud Enterprise to między innymi:
  • Integracja z firmowymi systemami pozwalająca zapewnić użytkownikom realne korzyści w postaci dostępu do danych przechowywanych w systemach zaplecza oraz do systemów zarządzania tożsamością i systemów przetwarzania transakcyjnego.
  • Dostęp do najważniejszych danych analitycznych umożliwiających firmom identyfikowanie punktów zapalnych, ukierunkowywanie ruchu i analizowanie ścieżek użytkowników.
  • Mechanizmy pozwalające płynnie przekierowywać rozmowy prowadzone przez boty (wraz z kontekstem) do pracowników lub systemów zewnętrznych. 
  • Całkowicie zintegrowane zarządzanie cyklem eksploatacji, w tym funkcje tworzenia i testowania rozwiązań, funkcje kontroli wersji oraz integracja z procesami ciągłej integracji i ciągłego dostarczania (CI/CD).
  • Pełna elastyczność w zakresie wyboru kanałów, projektowania sekwencji dialogów, integracji z systemami zaplecza, wyboru modeli oraz sterowania warstwą merytoryczną.

Na podstawie materiałów Oracle, opracował Patrycjusz Jaworski

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top