System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
Każdy obszar działalności przedsiębiorstwa ma przypisane wykonywanie określonych zadań, których celem jest przynoszenie możliwie najlepszych efektów. Poszczególne komórki organizacyjne generują  zapotrzebowania dotyczące ich własnej pracy bądź obsługi zleceń i klientów. Nie ma wyjątku, każdy dział, komórka czy pracownik, aby wykonywać powierzone zadania muszą być wyposażeni w narzędzia do ich realizacji.

Profit CRM w TransCom International

AC software - producent systemu CRMFirma Ac.Software zakończyła pomyślnie wdrożenia własnego oprogramowania „Platforma Zarządzania – pakiet Profit CRM” w ostatnim z 15 pilotowych przedsiębiorstw. Przypadek TransCom Int. był dosyć szczególny, gdyż działa na specyficznym rynku urządzeń kontrolno-pomiarowych, służących do identyfikacji środków odurzających, takich jak alkohol, narkotyki itp.

System ERP - MIcrosoft Dynamics NAV w firmie Jeremias Sp. z o.o.

IT Integro - dostawca systemów ERP, CRMRzadko zdarza się, by firma po raz pierwszy wdrażająca system zintegrowany umiała przewidzieć konsekwencje takiego projektu. jeremias Sp. z o.o. z Gniezna, będąca częścią niemieckiego koncernu jeremias GmbH, jest pod tym względem chlubnym wyjątkiem. Ten producent i dystrybutor systemów kominowych ze stali szlachetnych miał nie tylko koncepcję wdrożenia i jasną wizję jego celów, ale także właśnie zdolność przewidywania.

Microsoft Dynamix AX w Konsalnet SA

Kluczowym zadaniem systemu informatycznego w Grupie Konsalnet S.A. jest obsługa płac i spraw kadrowych blisko 5 tys. pracowników etatowych i podobnej liczby zatrudnionych na umowach cywilno-prawnych. Microsoft Dynamics AX obudowany dedykowanymi funkcjami bardzo dobrze się tu sprawdza.

Microsoft Dynamics AX w MNI Telecom

Prawidłowe wyliczenie wartości środków trwałych, którymi dysponuje MNI Telecom, jest dla spółki najważniejszą sprawą. Zadanie to powierzono systemowi ERP -  Microsoft Dynamics AX(dawniej Microsoft Business Solutions – Axapta). Aby system mógł je zrealizować, trzeba było odwzorować w nim skomplikowane przepływy towarów w firmie. Głównym celem wdrożenia było usprawnienie procesu obiegu dokumentów,  łańcucha logistycznego i systemu ewidencjonowania towarów.

System ERP w Bellako Sp. z o.o.

Bellako Sp. z o. o. jest spółką całkowicie polską, produkującą przyprawy dla przemysłu mięsnego i spożywczego. Firma istnieje od 1987 roku i obecnie zatrudnia 70 osób. Wyroby ze znakiem ,,Bellako'' sprzedawane są przez sieć hurtowni w całej Polsce. W Warszawie mieści się Zarząd Firmy i Biuro Wdrożeniowo-Handlowe, a w Zabrzu Zakład Produkcyjny.

EuroLOT za sterami TETA Controlling

EuroLOT SA jest spółką Grupy Kapitałowej PLL LOT. Jako operator samolotów ATR dokonuje na rzecz PLL LOT przewozu osób, bagażu, poczty i towarów. Poza tym organizuje rejsy czarterowe. Przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 270 pracowników. Controllingiem zajmują się cztery osoby – sporządzają plany finansowe, przygotowują raporty z wykonania zaplanowanych budżetów, analizują odchylenia od założonych planów oraz przyczyny ich powstawiania. Każde zdarzenie gospodarcze analizowane jest z jednej strony dla potrzeb raportowania zewnętrznego, z drugiej strony dla wewnętrznych potrzeb zarządczych.
 

Najważniejszym celem przy wyborze rozwiązania informatycznego było dla Contract Administration zapewnienie swoim klientom całkowitego bezpieczeństwa i poufności powierzonych nam danych. Te elementy są podstawą działalności firmy, dzięki czemu nasi klienci powierzając nam informacje, obdarzają nas zaufaniem, którego nie wolno nam nadużyć.

System ERP  w Wola Info S.A.

Wola Info S.A., jedna z najstarszych polskich firm informatycznych, specjalizująca się w integracji systemów teleinformatycznych wdrożyła rozwiązanie klasy ERP oparte na systemie Microsoft Dynamics AX

Unijne przepisy prawne zobowiązują wszystkie spółki giełdowe do raportowania zgodnie ze standardami MSR/MSSF. Dla firm notowanych na giełdzie oraz ich spółek zależnych oznacza to konieczność zmian w sprawozdawczości, a także wdrożenia w systemie SAP funkcjonalności wspierającej raportowanie według MSR.

CRM7 w JAS FBG S.A.

Charakterystyczną cechą wdrożenia systemu CRM7 jest całościowe podejście do zagadnień zarządzania relacjami z klientem. Implementacja systemu umiejscawia CRM na tle całości procesów biznesowych zachodzących w firmie i jej otoczeniu.

Drumet w fazie wzrostu

Firma Drumet, producent lin stalowych drutu i innych wyrobów ze stali, podjęła decyzję o wprowadzeniu systemu zarządzania magazynem opartego na rozwiązaniu QAD AIM (Advanced Inventory Management). Projekt był związany z dynamicznym rozwojem spółki, wzrostem zamówień, czego konsekwencją było wybudowanie nowego magazynu wyrobów gotowych. Firma plasuje się w gronie trzech największych europejskich producentów lin i drutu prowadząc sprzedaż na wszystkich kontynentach.

Siła Business Intelligence

Hurtownia danych u lidera informacji profesjonalnej w Polsce
Przykład Wolters Kluwer Polska pokazuje, że wyrafinowane potrzeby informacyjne można zaspokoić dzięki rozwiązaniom Business Intelligence (BI). Nie trzeba do tego nadmiernie rozbudowywać systemu informacyjnego ERP.
 

System ERP - Microsoft Dynamics NAV w Zakładach Mięsnych ZAKRZEWSCY

Działalność Braci Zakrzewskich posiada dziesięcioletnią tradycję. Już w roku 1994, jako młodzi przedsiębiorcy, wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu rynku, zarejestrowali działalność gospodarczą w miejscowości Rytele Wszołki k. Kosowa Lackiego. Przedmiot działalności obejmował ubój zwierząt rzeźnych i handel mięsem. Konkurencyjna cena w porównaniu do większych zakładów oraz dobra jakość towaru spowodowała, że pozyskiwano coraz więcej klientów. Towar trafiał do odbiorców począwszy od rynku lokalnego poprzez Mazowsze, Wielkopolskę, Małopolskę po Śląsk.

Wdrożenie ERP z długą historią

O zarządzaniu przedsiębiorstwem produkcji jednostkowej w oparciu o pakiet Rekord.ERP w firmie Precision Machine Parts Poland Ltd.
Rozpatrując przykłady wdrożeń systemów zarządzania produkcją w poszczególnych branżach i rodzajach wytwarzania, należy zastanowić się, co jest najważniejszym zagadnieniem w poszczególnych przypadkach.

Akademia Rolnicza w Lublinie korzysta z rozwiązania Nowoczesna Uczelnia

Akademia Rolnicza w Lublinie należy do najstarszych placówek  wyższego szkolnictwa rolniczego w powojennej Polsce. Korzeniami sięga 1944 roku, kiedy to mocą specjalnego dekretu powołano na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej jej dwa najstarsze wydziały: Rolny (obecnie Rolniczy) i Weterynaryjny (obecnie Medycyny Weterynaryjnej).

Veracomp powstał w 1991 roku w Krakowie. W ciągu 10 lat stał się ogólnopolskim dystrybutorem posiadającym sieć 10 przedstawicielstw w Polsce (Kraków, Warszawa, Wrocław, Rzeszów, Szczecin, Poznań, Gdańsk, Łódź, Lublin, Bydgoszcz) i dysponującym mocnym zapleczem technologicznym i kapitałowym.


Zespół Elektrowni Ostrołęka S.A. (ZEO S.A.) powstał w wyniku przekształcenia przedsiębiorstwa państwowego Zespół Elektrowni Ostrołęka w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. Jest on jedynym wytwórcą energii elektrycznej i cieplnej w północno – wschodnim regionie kraju. W skład Zespołu wchodzą dwa zakłady: wybudowana w latach pięćdziesiątych Elektrociepłownia Ostrołęka A oraz składająca się z trzech bloków energetycznych Elektrownia Ostrołęka B, otwarta w grudniu 1972 roku.

Światowy lider branży chłodniczej wybiera wydajny i efektywny system ERP

TT-Thermo King Sp. z o.o. jest dealerem międzynarodowej korporacji Thermo King, światowego lidera w dziedzinie produkcji urządzeń do kontroli temperatury w transporcie towarów i klimatyzacji w transporcie pasażerskim. Oferuje usługi związane ze sprzedażą i serwisem agregatów chłodniczych. Obecnie firma posiada 7 rozproszonych na terenie Polski lokalizacji, w których prowadzona jest działalność serwisowa i handlowa.

Kompleksowe wdrożenie system ERP
SAP w  Pfeifer & Langen Polska

Pfeifer & Langen jest jednym z wiodących producentów cukru  w Europie, z centralą zlokalizowaną w Kolonii w Niemczech.  Pfeifer & Langen w Polsce obecny jest od 1995 roku, inwestując setki milionów złotych w restrukturyzację przejętych cukrowni. Firma jest trzecim co do wielkości produkcji producentem cukru w kraju. Pfeifer & Langen oferuje najszerszy w Polsce asortyment wyrobów dla gospodarstw domowych, pod marką Diamant oraz produkty dla przemysłu.

System ERP Microsoft Dynamics Ax w Mitex

MITEX SA to jedna z wiodących firm budowlanych na polskim rynku, funkcjonująca już blisko 20 lat i zatrudniająca ok. 650 pracowników. MITEX specjalizuje się w generalnym wykonawstwie usług budowlanych, głównie w budownictwie obiektów sportowych, mieszkaniowych, biurowych, handlowych oraz hoteli. Realizuje również inwestycje związane z ochroną środowiska i infrastrukturą.

IT Cube CRM w Romwit Polska Sp. z o.o.

Na początku marca zakończyło się wdrożenie systemu ITCube CRM w poznańskiej firmie ROMWIT POLSKA Sp. z o.o.. Do użytku przekazano następujące moduły aplikacji: CRM, MAIL, PROJEKTY, RAPORTY, FORMULARZE, SMS, EKSTRANET.

System ERP - Microsoft Business Solutions Axapta w OPEC

Przedmiotem działania OPEC Grudziądz jest świadczenie usług z zakresu gospodarki ciepłowniczej na rzecz jednostek organizacyjnych gospodarki komunalnej i mieszkaniowej oraz na rzecz innych jednostek gospodarczych i osób fizycznych, poprzez zaopatrywanie w energię cieplną dla potrzeb grzewczych, technologicznych oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej.


Apriso Polska, krakowski oddział międzynarodowej korporacji Apriso, wdrożył nowoczesny system śledzenia przepływu materiałów w produkcji oraz wyrobów gotowych w fabryce papierosów należącej do koncernu British American Tobacco w Augustowie

W przedsiębiorstwach dystrybucyjnych i produkcyjnych czasochłonne są przyjęcia magazynowe. Sprawdzenie dostaw, fizyczne ich przyjęcie i lokalizacja to jedna kwestia. Obok zaś równie ważnym aspektem jest ewidencja dostaw w systemie magazynowym i wygenerowanie na tej podstawie stosowanych dokumentów. Firma TOT.NET proponuje usprawnienie tego procesu przez zastosowanie wybranych funkcji mobilnego systemu ProTrace.

Klucz do jakości obsługi klientów

Klient jest o tyle najważniejszą stroną działalności przedsiębiorstw, iż bez niego organizacja, której celem jest zyskowność, nie osiągnie planowanych założeń biznesowych. Przedsiębiorstwa najróżniejszymi sposobami starają się pozyskiwać klientów, ale niestety zdarza się, że w ramach realizowanych zleceń, nie są w stanie zapewnić rzetelnej, terminowej i bezbłędnej obsługi.

Kompleksowe wdrożenie SAP - pakiet ERP w DRAMERS SA

Poznaniacy szczycą się swoją pracowitością, solidnością, oszczędnością i zamiłowaniem do porządku. Jak z tymi cechami jest w rzeczywistości? Pewnie jak w życiu – różnie. Przykład poznańskiej firmy Dramers zdaje się jednak potwierdzać tylko dobre opinie o poznańskiej solidności.

Wdrożenie systemu ERP w US Pharmacia

US Pharmacia (USP) powstała w Stanach Zjednoczonych w 1990 roku. W ciągu czternastu lat istnienia USP poszerzyła portfolio swoich produktów, z których każdy zajmuje obecnie czołową pozycję na rynku ciesząc się uznaniem środowisk medycznych i zaufaniem pacjentów. Aktualnie firma posiada w swojej ofercie preparaty OTC (wydawane w aptekach bez recepty) z wszystkich podstawowych kategorii terapeutycznych - środki na przeziębienie i grypę, leki przeciwbólowe, preparaty na dolegliwości gastryczne, zestawy witamin i minerałów dostosowane do wieku pacjentów w formie tabletek oraz dopasowane do odpowiednich potrzeb np.: wzmożonej aktywności fizycznej (Vigor Sport) czy nadmiaru stresu (Vigor Stress) w formie musującej.

System ERP - PCBIZNES PRESTIŻ w firmie Bohamet

Bohamet jest firmą produkcyjną, której zakres działalności obejmuje: produkcję okrętową, armatury przemysłowej oraz szkła. Firma istnieje od 1985 r. Jednym z jej najbardziej prestiżowych kontraktów było wyposażenie w okna okrętowe największego statku pasażerskiego na świecie - Queen Mary II. O współpracę z firmą Bohamet, zabiegają największe stocznie z całego świata.

Lekarstwo na zarządzanie

Warszawskie Zakłady Farmaceutyczne Polfa S.A. są jednym z największych producentów leków na rynku polskim. W związku z dynamicznym rozwojem Spółki oraz koniecznością dostosowania produkcji do międzynarodowych norm obowiązujących w branży farmaceutycznej, firma zdecydowała się na implementację systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP. Podstawowym wyzwaniem było wprowadzenie rozwiązania, które będzie elastycznie podążało za częstymi zmianami warunków rynkowych oraz umiejętnie odzwierciedlało złożone procesy i zdarzenia biznesowe.

ENION SA - ponad 2,5 tys. użytkowników systemu Impuls BPSC

BPSC - SYSTEMY ERP, MRPWdrożenia systemu Impuls BPSC w spółkach koncernu ENION SA to jedne z najszerszych funkcjonalnie implementacji ERP w polskich spółkach energetycznych. W Enion SA Oddział w Będzinie z systemu korzysta w tej chwili blisko 550 osób, w Częstochowie ponad  350. W 2006 roku BPSC zakończyło wdrożenie w dwóch kolejnych oddziałach koncernu ENION SA w Krakowie i w Bielsku – Białej (ponad 1600 użytkowników). Podkreślenia wymaga wyjątkowo krótki czas ich realizacji – w obu przypadkach od czasu rozpoczęcia wdrożenia do uruchomienia systemu minęło nieco ponad pół roku.

Back to top