System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
Technologia zwana często EPC/RFID wykorzystuje technologię identyfikacji za pomocą fal radiowych do rozpoznawania obiektów oznakowanych kodem EPC (Electronic Product Code) w powiązaniu z internetową wymianą danych logistycznych realizowaną w sposób automatyczny. Kod produktu zapisany jest w microchipie, który może znajdować się na zewnętrznej lub wewnętrznej części opakowania. Informacja zapisana w tym kodzie to ciąg cyfr określających jednoznacznie dany obiekt (produkt, opakowanie zbiorcze lub paletę).

Zgodnie z ogólnie panującym przekonaniem tylko połowa inwestycji marketingowych jest efektywna. Problem w tym, że bardzo trudno jest ocenić, która i kiedy. W Kompanii Piwowarskiej uruchomiono rozwiązanie systemowe, którego zadaniem jest pomoc w odnajdywaniu tej połowy.

System ERP dla K&W Transmissies

Firma K&W Transmissies z siedzibą w Lelystad od dwudziestu lat zajmuje się sprzedażą hurtową łańcuchów przemysłowych, kół zębatych oraz innych elementów układów napędowych. Jej oferta obejmuje także produkcję dopasowanych do potrzeb klienta półproduktów. Firma ta działa głównie na rynku holenderskim, będąc dostawcą głównie dla sektora rolniczego i morskiego, przemysłu maszynowego i wydobywczego oraz sektora przetwórstwa spożywczego i produkcji opakowań.

Z systemem ERP SAP zarabiamy nie tylko na sprzedaży

Górnośląski Operator Systemu Dystrybucyjnego potrzebował pół roku, by wkroczyć w szybką fazę rozwoju. Impulsem było wdrożenie pakietu ERP SAP Business Suite, który usprawnił zarządzanie m.in. sprzedażą, księgowością i controllingiem. – Dostrzegliśmy ponadto pozytywne zmiany w samej kulturze organizacyjnej – przyznaje Jarosław Wróbel, wiceprezes zarządu GOSD.

ERP narzędziem zarządzania projektami

Przedsiębiorstwo Techniczno-Budowalne Nickel należy do Grupy Nickel, która skupia powiązane ze sobą kapitałowo przedsiębiorstwa funkcjonujące w branży budowlano-inwestycyjnej. Firma od 16 lat spełnia najwyższe standardy wymagań projektując i wykonując m.in. obiekty przemysłowe, budynki mieszkalne oraz obiekty użyteczności publicznej. Aby przy stale rosnącej liczbie inwestycji utrzymać wysoką jakość wykonania prowadzonych projektów, zadecydowano o wdrożeniu systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP Microsoft Dynamics AX.

CRM w tornistrze

Wydawnictwo Nowa Era powstało 15 lat temu i było jedną z pierwszych oficyn edukacyjnych w Polsce. Dzisiaj jest wiceliderem na tym rynku, posiadającym kompleksową i nowoczesną ofertę obejmującą wszystkie przedmioty i etapy kształcenia. Uzupełnia ją największa w Polsce oferta kartograficzna oraz oprogramowanie wspomagające zarządzanie oświatą.

Efektywne zarządzanie dystrybucją wielopoziomową w Solar Polska

Centrum Komputerowe ZETO SA z Łodzi zakończyło z sukcesem wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics AX v. 4.0 w firmie Solar Polska - największej hurtowni artykułów elektrotechnicznych w Europie Północnej. Projekt pozwolił ostatecznie przenieść główną aplikację na platformę Microsoft, na której działa większość pozostałych firmowych systemów. Efektem zastosowania jednej, powszechnej technologii jest zwiększenie wydajności i uproszczenie raportowania.

Xpertis w Wydawnictwie Murator SA

MURATOR SA zwiększył efektywność pracy oraz obniżył koszty podatkowe i administracyjne dzięki wykorzystaniu elektronicznego obiegu faktur.
W miarę rozszerzania działalności firmy zwiększała się ilość dokumentów księgowych wpływających do firmy. Przy ilości ok.700 dokumentów wpływających miesięcznie do firmy proces zarządzania nimi zaczął być bardzo kłopotliwy. Duża ilość dokumentów papierowych krążąca po firmie w procesie uzgadniania i akceptacji stwarzała okazje do ich zagubienia.

PHP Mercus z systemem ERP Dynamics NAV

Głównym kierunkiem działalności Spółki „Mercus” jest handel oraz przede wszystkim zaopatrzenie przemysłu miedziowego w materiały i inne towary, niezbędne do produkcji i utrzymania ruchu. Zdobyte przez lata doświadczenie oraz kontakty handlowe pozwoliły na osiągnięcie założonego celu jakim jest pozycja jednego z największych podmiotów w regionie. „Mercus” w swoim Zakładzie Produkcji Elektromechanicznej wytwarza wiązki przewodów elektrycznych dla producentów zmechanizowanego sprzętu gospodarstwa domowego oraz przemysłu motoryzacyjnego.

System ERP dla MTP

 Międzynarodowe Targi Poznańskie obchodzą w tym roku 87-lecie istnienia. Firma powstała w Poznaniu w 1921 roku. Dziś MTP - spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - jest jednym z najdłużej działających w Europie organizatorów targów. Od początku swojego istnienia Targi Poznańskie aktywnie uczestniczą w kreowaniu polskiego rynku, prowadząc szeroką współpracę gospodarczą z zagranicą. MTP dysponuje ponad 110 tysiącami metrów kwadratowych powierzchni ekspozycyjnej w klimatyzowanych pawilonach oraz kilkudziesięcioma salami konferencyjnymi, o łącznej liczbie ponad 5 tysięcy miejsc.

MSSF w mySAP ERP

 Kto wie, jaką rewolucję wywołało w Europie przed 2 tysiącami lat wydłużenie roku z 8 do 12 miesięcy, ten bez trudu wyobrazi sobie skalę zmian, gdy polskie spółki giełdowe przyjęły Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej. Nowe zasady rachunkowości wymusiły zmiany w całej organizacji pracy, poddając systemy informatyczne surowej próbie.

System ERP - Xpertis w Polonia Logistyka

 MACROLOGIC - systemy ERP, ERP, kadry i płace, zarządzanie zasobami ludzkimi, HRPolonia Logistyka Sp. z o.o. powstała w marcu 2000 roku. Świadczy usługi transportowe i spedycyjne. Oferuje usługi transportu drogowego międzynarodowego. Dysponuje 38 pojazdami, ale w ciągu dwóch lat chce powiększyć tabor o kolejnych 60 samochodów. Dodatkowo zamierza zatrudnić pod własną marką kilka firm transportowych — właśnie prowadzi rozmowy z dwoma przewoźnikami, którzy dysponują flotą 30 pojazdów. Polonia Logistyka specjalizuje się w przewozach ekspresowych (1,5 i 3,5 t ładowności), milkruns (kilka miejsc załadunku podczas jednej trasy), LTL (doładunki) oraz chłodniczych. Posiada własne samochody, z których te specjalizowane, przeznaczone do przewozu artykułów spożywczych lub lekarstw, wyposażone są w legalizowane termografy, pozwalające na stałe kontrolowanie warunków przechowywania.

Zarządzanie wiedzą w sieci detalicznej coraz trudniejsze

Blisko połowa Europejczyków chce, by produkty były dostarczane szybciej i lepiej dopasowane do ich gustówi. Wyniki badań Aberdeen Group potwierdzają dotychczasowe obserwacje. Bez informatycznych narzędzi, które przyspieszyłyby reakcje na wahania popytu i wsparłyby operacje w obszarze zaopatrzenia, firmy mogą stracić klientów - to główna konkluzja Meetingu Ekspertów, organizowanego przez Columbus IT i Microsoft.

Jak zarządzać sprzedażą w czasie rzeczywistym?

Rozwiązanie Retail Chain Manager umożliwiło m.in. śledzenie sprzedaży w czasie rzeczywistym w 30 salonach firmy, bieżące analizowanie bezpośrednich i pośrednich kosztów wprowadzania na rynek kolekcji oraz dynamiczny podgląd stanów w magazynach, w tym sklepowych. Korzyści z zintegrowanego systemu zarządzania sprzedażą jest jednak więcej – mówi Piotr Szczerbiak, dyrektor konsultingu Columbus IT, odpowiedzialny za wdrożenie w Royal Collection.

System ERP dla SITS

 IFS - systemy ERP, MRP, ERP, CRM, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kadry i płaceZe względu na dynamiczny rozwój rynku meblarskiego i doskonałą koniunkturę w dziedzinie budownictwa, w meblarskiej firmie SITS z Brodnicy zdecydowano się na wdrożenie systemu klasy ERP wspomagającego zarządzanie. Głównym zadaniem wybranego rozwiązania IFS Applications stało się wsparcie zarządzania procesem produkcji i dystrybucji mebli.

 

SAP SRM - strategiczn rola procesów zakupowych

Zakupy jako obszar działalności przedsiębiorstwa od kilku lat konsekwentnie nabierają znaczenia i stają się równoprawną częścią nowoczesnej organizacji. Ich efektywność można zwiększyć dzięki systemowi SAP SRM.

Wybór systemu ERP dla Mercor SA

Grupa Mercor to największy dostawca kompleksowych systemów ochrony przeciwpożarowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Posiada dobrze rozwiniętą sieć sprzedaży w krajach tego regionu oraz zakłady produkcyjne w Polsce i w Czechach. Firma jest liderem w zakresie oddzieleń przeciwpożarowych i systemów oddymiania na rynku polskim, czeskim i słowackim. Od 19 lipca 2007 roku akcje Mercor SA notowane są na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Ternaeben wykorzystuje branżowy system ERP

Ternaeben, producent wyrobów z ryb wędzonych, wykorzystuje rozwiązanie branżowe Microsoft® Dynamics NAV do planowania i rozliczania produkcji procesowej, gospodarki magazynowej oraz logistyki. Przetwórstwo mięsa i ryb zawsze stanowiło wyzwanie dla informatyki.

Procesy trudne do jednoznacznego opisania, produkcja częściowo ciągła, a częściowo dyskretna, uzysk z surowca podlegający szacowaniu, zarządzanie odpadami i ich wycena, konieczność uwzględnienia wielu systemów jakości, jednoczesne stosowanie wielu miar – to tylko niektóre problemy napotykane podczas wdrożeń.

Farm Frites stawia na rozwój

 Zakład Farm Frites w Lęborku to jedna z najnowocześniejszych wytwórni frytek w Europie. Oferuje szeroką gamę mrożonych i świeżych frytek oraz innych produktów ziemniaczanych. Ze względu na stały rozwój produkcji, zarząd Farm Frites podjął decyzję o wdrożeniu nowego systemu do obsługi magazynu AIM (Advanced Inventory Management) dostarczonego przez firmę QAD.

AB Nielsen Media Research z systemem Columbus IT

Nie ma już branży, która by nie odkryła profitów płynących z zastosowania zintegrowanych systemów informatycznych ERP. Jest jednak jeden warunek - systemy ERP muszą odpowiadać specyfice danej branży, a nawet firmy. Okazuje się jednak często, że wiele popularnych rozwiązań nie spełnia pokładanych w nich oczekiwań. Tak też było, gdy optymalnego systemu szukała firma AGB Nielsen Media Research. Dopiero po wnikliwej analizie okazało się, że najlepszym systemem, spełniającym ich wymagania, będzie Microsoft Dynamics NAV

Dryvit Systems z systemem ERP

 BPSC - systemy ERP, CRM, MRP, ERP, kadry i płaceDryvit Systems USA (Europe) Sp. z o.o. należy do amerykańskiego holdingu RPM International Inc. – zrzeszającego producentów specjalistycznych materiałów wykończeniowych dla odbiorców komercyjnych i indywidualnych ze 130 krajów świata. Grupa Dryvit Systems posiada cztery fabryki w Stanach Zjednoczonych oraz po jednym zakładzie produkcyjnym w Kanadzie, w Polsce i w Chinach. Sprzedaż systemów ociepleń Dryvit na świecie kształtuje się na poziomie 125 mln USD rocznie.

System ERP w Opakowaniach

Kiedy Macrologic rozpoczynał współpracę z na-mi byliśmy dość młodą organizacją. Rynek nie po-zwalał na wiarygodne prognozo-wanie naszej przyszłości bizne-sowej. Zarządzanie odbywało się przy wykorzystaniu prostych na-rzędzi opartych na pakiecie MS Office. Podstawą działań były do-kumenty papierowe, a system finansowo-księgowy jakiego wtedy używaliśmy miał zdecydowanie za małe możliwości.

Rozpoczęliśmy kompleksowe wdrożenie systemu SAP ERP w trzech spółkach Grupy Kapitałowej Krosno. Jako szef kontrolingu patrzę na ten projekt przede wszystkim z punktu widzenia dostępności informacji, które pomogą nam lepiej zarządzać firmą.

Enion wybrał System Kasy Centralnej

 System ten jest specjalistycznym rozwiązaniem firmy BPSC przeznaczonym dla przedsiębiorstw świadczących usługi na skalę masową np. dostawców energii elektrycznej. Enionowi pomógł zwiększyć konkurencyjność.

W połowie lutego 2007 roku PTC udostępniła portal rekrutacyjny, zbudowany w oparciu o innowacyjne rozwiązanie SAP E-Recruiting. Rozwiązanie od pierwszych dni udowodniło swoją skuteczność, usprawniając i przyspieszając działania związane z rekrutacją pracowników.

 Zakłady Azotowe wdrożyły System Analiz Technicznego Kosztu Wytworzenia dostarczony przez SAS Institute. Oprogramowanie oraz przygotowane struktury danych zapewniają użytkownikom tworzenie raportów, w których układ i szczegółowość informacji można dowolnie dobierać w zakresie danych.

Największy projekt SAP CRM

 Ponad dwa lata prac, dziesiątki zaangażowanych osób, pięć zakładów produkcyjnych i kilkanaście spółek handlowych, przeszło 1300 użytkowników, wiele funkcjonalności wdrażanych pierwszy raz w Polsce. I jeden cel – optymalizacja obsługi klientów.

 Grupa wdrożyła system pt. Kompleks Finansowo Księgowy oraz system Business Intelligence w modelu outsourcingowym. Projekt przeprowadził Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.

Ekologiczny skuter na skalę nowych czasów

 Vectrix Corporation to firma wywodząca się z USA, która opracowała pierwszy w historii motoryzacji wielkoformatowy skuter turystyczny, zasilany wyłącznie prądem elektrycznym. W Polsce firma posiada zakład produkcyjny we Wrocławiu, natomiast biura sprzedaży zlokalizowane są w USA, we Włoszech i w Anglii. Firma nie wyklucza w przyszłości rozszerzenia działalności na inne kraje.

Procesy ciepłownicze pod kontrolą IT

 Rozwiązania Wonderware i GE Fanuc stanowią ważny element zarządzania produkcją w Elektrociepłowni „Gorzów” SA. Pomagają określać jakość, poprawiają wyniki ekonomiczne.

System ERP na salonach

COMARCH - systemy ERP, MRP, ERP, CRM, business IntelligenceTrudno jest zarządzać firmą mającą 24 niezależne oddziały w całej Polsce i 270 pracowników, a jeszcze trudniej myśleć o jej rozbudowie bez nowoczesnych narzędzi informatycznych. Nie stosowanie ich sprawiało, że spółka Lovely Look borykała się z rozlicznymi problemami organizacyjnymi.

Back to top