loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
18 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 46 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

COMARCHDbałość o szczegóły i poszukiwanie nowych, lepszych rozwiązań mają ogromny wpływ na nieustanny rozwój każdego przedsiębiorstwa. To właśnie dzięki decyzji o wprowadzeniu zmian hurtownia tekstyliów Kentex może pochwalić się dziś nie tylko wygodnymi wyrobami bieliźniarskimi, ale też wygodnymi rozwiązaniami technologicznymi, które służą zarówno klientom, jak i pracownikom. Jak wyglądało wdrożenie systemu informatycznego, który odmienił działanie firmy?


 REKLAMA 
 snt ile kosztuje wdrozenie erp 
Od 1991 roku hurtownia Kentex proponuje różnorodny asortyment oraz bogate wzornictwo produktów najlepszych polskich producentów bielizny i wyrobów pończoszniczych. Firma, której siedziba mieści się we Wrocławiu, działa na terenie całej Polski, gdzie z pomocą przedstawicieli handlowych obsługuje swoich klientów.

Działalność od podszewki

W ofercie firmy znajdują się między innymi takie wyroby jak biustonosze, figi, koszulki, szlafroki, body, piżamy, a także bogaty asortyment bielizny bezszwowej, termoaktywnej, ciążowej oraz dodatków i akcesoriów. Firma w swojej ofercie posiada aktualnie ponad 90 tys. produktów w powyższych kategoriach, zapewniając pełną gamę kolorów, rozmiarów i wzorów. To właśnie różnorodność asortymentu i dbałość o klientów sprawiły, że dziś Kentex jest jedną z największych hurtowni bielizny i rajstop w Polsce.

Przed wdrożeniem nowego systemu w firmie Kentex największą trudnością w prowadzeniu działalności był brak sprawnej obsługi dużej rzeszy klientów rozsianych po całej Polsce. Zanim wprowadzono zmiany w przedsiębiorstwie, prezentacja produktów odbywała się wyłącznie za pośrednictwem przedstawicieli handlowych, jednak dotarcie do klientów z pełną gamą oferowanych produktów było niemożliwe. Problematyczna była również obsługa zamówień, które składane były za pośrednictwem faksu, mailowo czy telefonicznie - tak przestarzały system dostarczał dużo czasochłonnej pracy całemu zespołowi w centrali firmy i utrudniał pracownikom kontrolę i analizę realizacji zamówień.

Wydobyć piękno

Ogromny potencjał drzemiący w wyjątkowych produktach z oferty firmy Kentex wciąż czekał na odpowiednią prezentację. W dobie automatyzacji i popularyzacji rozwiązań z zakresu e-commerce, najrozsądniejszym rozwiązaniem było stworzenie sklepu internetowego oraz wdrożenie systemu, który ułatwiłby obsługę kontrahentów. Firmę czekała niemała rewolucja - potrzebne były zmiany: zarówno te istotne dla klienta, jak i te „od kuchni”. Zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień, jak również wdrożenie nowoczesnych sposobów prezentacji asortymentu miało pomóc zaoszczędzić zasoby, a w efekcie - usprawnić działanie firmy. Częściowe przeniesienie działalności do internetowego sklepu nie tylko odciąża przedstawicieli handlowych i pracowników, ale również pozwala rozwinąć działalność na rynkach zagranicznych.

Aby trzymać fason nie tylko w posiadanych artykułach bieliźniarskich, ale również jako firma będąca równym zawodnikiem na rynku e-commerce, hurtownia Kentex potrzebowała dwóch narzędzi: systemu Comarch ERP Optima oraz zintegrowanego z nim nowoczesnego, intuicyjnego Comarch e-Sklep. Rozwiązania te podjęła się wdrożyć firma CDN Partner we Wrocławiu

Modne rozwiązania

Rozwiązania te miały pomóc w zarządzaniu towarem i zamówieniami. Takie połączenie obejmowało m.in. przeniesienie w 80 proc. procesu odbierania zamówień z archaicznych rozwiązań do Comarch e-Sklep. Dostęp do platformy z urządzeń mobilnych oraz wyświetlanie cen uwzględniających warunki handlowe konkretnych klientów stały się udogodnieniem dla odbiorców, którzy w dobie popularyzacji urządzeń mobilnych i zakupów online stali się bardzo wymagający. Szybko, sprawnie i intuicyjnie - tak właśnie działa nowy sklep online firmy Kentex, która dzięki jego wdrożeniu znacznie skróciła ścieżkę zakupową.

Oprócz wprowadzenia wygodnego rozwiązania dla klientów hurtowni, zadbano również o zaplecze logistyczne i organizacyjne. Wdrożenie systemu Comarch ERP Optima zautomatyzowało proces sprzedaży, a odciążenie pracowników pozwoliło im poświęcić zaoszczędzony czas na przykład na poszukiwanie nowych kontrahentów. Sprawniejsze zarządzanie gospodarką magazynową, szybkie i czytelne wprowadzanie nowych produktów na rynek czy analiza preferencji klientów pozwoliły nabrać większego tempa sprzedaży. Mimo dziesiątek tysięcy produktów, w hurtowni zapanował porządek.

Wykorzystanie jednej z flag dla towaru (przemianowanej na „Kontraktacja”) w połączeniu z możliwością ustawienia braku kontroli stanów magazynowych umożliwiło klientom zamawianie towarów, które będą dostępne w przyszłości, np. za dwa sezony. Zebranie tych elementów w zamówieniach klientów umożliwiło w Comarch ERP Optima oraz BI przygotowanie analizy zbierającej wszystkie te poszczególne towary oraz złożenie przez firmę Kentex konkretnego zapotrzebowania u producentów jeszcze przed rozpoczęciem produkcji towarów, a co za tym idzie - pierwszeństwo w dostawie.

To nie koniec korzyści, jakie niosło za sobą wdrożenie rozwiązania Comarch e-Sklep – wśród nich warto wyróżnić także uzyskanie czytelnej informacji o nowościach, promocjach i wyprzedażach przy pomocy flag produktów, wyświetlania ceny przed obniżką i ceny aktualnej oraz uporządkowanie ich w dodatkowych elementach menu kategorii bez potrzeby dodatkowego przypisywania do grupy w Comarch ERP Optima.

Po nitce do kłębka

Branża bieliźniarska wiąże się z subtelnością i zmysłowością. To właśnie odpowiednia prezentacja produktów, szczególnie w przypadku zakupów online, ma kluczowe znaczenie podczas zakupowych decyzji klientów. Wdrożone rozwiązanie Comarch e-Sklep pomogło wyeksponować pełny asortyment, natomiast system Comarch ERP Optima wprowadził porządek w zamówieniach i stanach magazynowych.

Stworzenie zaawansowanej wyszukiwarki i dokładnej kategoryzacji z filtrami koloru, rozmiaru i marki ułatwia nawigację w sklepie, dzięki czemu klienci bez trudu mogą odnaleźć interesujący ich towar. Czytelna oferta, liczne zdjęcia, dokładne opisy produktów, wygodne wyszukiwanie i dodanie usługi tłumacza Google sprawiły, że sprzedaż nabrała rozpędu nie tylko wśród polskich odbiorców, ale również na rynkach zagranicznych: czeskim, niemieckim, brytyjskim, słowackim czy francuskim.

Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top