SENTEW branży przemysłu drzewnego i meblarskiego istnieje wiele wyzwań. Przede wszystkim podlega ona ciągłym zmianom, dlatego tak ważne staje się nieustanne poszukiwanie możliwości optymalizowania procesów. Dobrze zdają sobie z tego sprawę przedstawiciele firmy MHM, którzy poszukując możliwości poprawy jakości i efektywności pracy zdecydowali się na wdrożenie dedykowanych rozwiązań informatycznych.


 REKLAMA 
 KLIKNIJ I POBIERZ RAPORT ERP 
 
Początek projektu

Firma MHM to spółka-córka niemieckiej firmy Hartmann, która zajmuje się projektowaniem oraz produkcją nowoczesnych mebli drewnianych wysokiej klasy. Wiele lat doświadczenia przełożyło się na intensywnie rosnące potrzeby. W związku z tym oprogramowanie wykorzystywane do tej pory przestało spełniać swoją funkcję. Głównym celem wdrożenia systemu ERP było stworzenie takiego narzędzia, które pozwoli na jak w swobodny przepływ informacji pomiędzy niemiecką spółką-matką a polskim oddziałem.

Przed wdrożeniem przedstawiciele firmy zidentyfikowali najważniejsze potrzeby:
  • pełna integracja ze spółką-matką i swobodny przepływ informacji, 
  • możliwość śledzenia stopnia zaawansowania produkcji i realizacji zleceń w czasie rzeczywistym,
  • możliwość szczegółowego rejestrowania każdej czynności i operacji przez system,
  • dostęp do bieżących aktualizacji danych na temat dostępnych mocy produkcyjnych, 
  • zarządzenie wydawaniem surowców na produkcję oraz wsparcie procesów obsługi magazynu wysokiego składowania,
  • usprawnienie procesów związanych z raportowaniem, 
  • możliwość dynamicznego planowania zapasów surowców.
Wdrożone rozwiązania

Prace nad projektem systemu rozpoczęły się po przeprowadzeniu sprintu analitycznego. Na początku zostały zidentyfikowane potrzeby i cele, a następnie rozpoczął się etap wdrożenia, który był realizowany metodyką zwinną. Realizacja pierwszej fazy projektu oraz uruchomienie systemu zbiegły się w czasie z wybuchem epidemii koronawirusa, co stanowiło dodatkowe wyzwanie. Pomimo utrudnień, wynikających z obowiązujących obostrzeń, zarówno Sente – dostawca systemu – jak i MHM, kontynuowali prace projektowe. Właścicielom spółki niezmiennie zależało bowiem na pełnej realizacji planów rozwojowych, których istotnym elementem było wdrożenie nowego rozwiązania. Mimo utrudnionych warunków, dzięki zaangażowaniu zarówno przedstawicieli MHM, jak i konsultantów Sente, uruchomienie udało się zrealizować i zakończyć niemałym sukcesem.

W czasie realizacji projektu zaimplementowano szereg rozwiązań znacząco poprawiających realizację procesów w przedsiębiorstwie. Najważniejsze z nich to:
  • narzędzie umożliwiające pełną ewidencję wysyłki towarów i obsługę dokumentów magazynowych za pomocą terminali bezprzewodowych (przyjmowanie, szukanie, wydawanie surowców),
  • rozwiązanie pozwalające na kompleksowe zarządzanie gospodarką magazynową – obsługujące przyjęcia i wydania w dwóch magazynach (magazynie wyrobów gotowych i tarcicy), wspierające pracę magazynierów za pomocą terminali bezprzewodowych,
  • uproszczona inwentaryzacja, dzięki uporządkowaniu produktów w magazynie, poprzez wyposażenie ich w etykiety, które następnie są skanowane za pomocą terminala; pozwala to na precyzyjne kontrolowanie dat ważności i numerów serii, tak aby w magazynie nie tworzyły się złogi,
  • narzędzie umożliwiające import kartotek surowców z firmy-matki do systemu wewnętrznego, co pomaga usprawnić przepływ danych pomiędzy spółkami,
  • możliwość generowania dedykowanych analiz – system został wzbogacony o funkcję tworzenia raportów analitycznych, monitorujących przebieg pracy w magazynie, co wspiera poprawę wydajności zarządzania poszczególnymi procesami oraz etapami kompletacji zamówień,
  • moduł sprzedażowy, który wspiera wystawianie i wysyłanie faktur oraz innych dokumentów sprzedażowych.
Kontynuacja prac

Wdrożenie systemu Sente dotychczas pozwoliło firmie MHM uzyskać pełną kontrolę nad gospodarką magazynową. Przedsiębiorstwo uzyskało możliwość optymalizacji rozlokowania towarów i surowców, a także usprawniło obsługę zamówień, zarówno w dziale sprzedaży, jak i w magazynie. Dzięki usprawnieniu przepływu danych pomiędzy MHM i spółką-matką ułatwione zostały procesy związane z codzienną pracą, a czasochłonne dotychczas czynności są realizowane znacznie szybciej.

Pierwszy etap wdrożenia nie kończy projektu wdrożeniowego. Prace trwają i obejmują obecnie zaprojektowanie zaawansowanych funkcji modułu produkcyjnego, których wdrożenie zostało zaplanowane na drugi etap. Jego realizację i uruchomienie pozostałych modułów zaplanowano na czas po zakończeniu epidemii.

Źródło: www.sente.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top