comarchLavard – polski producent odzieży damskiej i męskiej – stawia na zintegrowaną platformę systemów do zarządzania przedsiębiorstwem Comarch ERP. Rozwiązania zostały wdrożone w sieci sklepów w całej Polsce i wspierają obecnie firmę w procesach handlowych, a także obsługują sprzedaż w sklepie internetowym.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Dodatkowo zintegrowany został moduł Business Intelligence, czyli narzędzie do przygotowywania raportów i zestawień oraz analizowania wyników handlowych. Firma Lavard poszukiwała kompleksowego rozwiązania, które w ramach jednego środowiska informatycznego będzie w stanie obsłużyć sieć sklepów liczącą blisko 100 placówek w Polsce i, co ważniejsze, będzie wsparciem dla planowanej przez producenta ekspansji na rynki zagraniczne. Ostatecznie Lavard zdecydował się na system Comarch ERP Altum oraz Comarch Retail.

Do tej pory pracowaliśmy na dwóch systemach klasy ERP; z jednego pracownicy zatrudnieni w central korzystali do obsługi procesów księgowych i kadrowych, natomiast sprzedaż w sklepach była realizowana przy użyciu innego programu. Wraz z rozwojem firmy takie rozwiązanie przestało wystarczać. Rozwijamy działalność biznesową w krajach Europy Zachodniej, głównie w Niemczech oraz chcieliśmy uruchomić sprzedaż internetową. Do realizacji tego planu potrzebowaliśmy silnego partnera w postaci systemu informatycznego, który byłby skalowalny, do tego posiadał funkcjonalność przygotowywania zaawansowanych analiz i raportów oraz był intuicyjny w obsłudze. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem okazała się platforma łącząca systemy Comarch ERP Altum i Comarch Retail - mówi Marcin Gacek, prezes spółki Lavard.

Uruchomienie sklepu internetowego

Kluczowym obszarem działalności Lavard jest sprzedaż. Firma prowadzi sieć blisko 100 sklepów, które znajdują się głównie w galeriach handlowych na terenie całej Polski.

Sprzedaż w kanale tradycyjnym stanowi filar naszej działalności. Klienci doceniają fakt, że mogą odwiedzić nasze salony, aby na spokojnie obejrzeć oraz przymierzyć ubrania. Jednak gros z nich chce mieć również możliwość zakupu w internecie, dlatego uruchomienie sklepu online było konieczne. W ten sposób chcemy również dotrzeć do nowych klientów – mówi Cezary Bielas z Lavard.


Sprzedaż online w Lavard została zbudowana w oparciu o rozwiązanie Comarch e-Sklep. Razem z systemem Comarch ERP Altum tworzy kompletny ekosystem do prowadzenia sprzedaży i zarządzania procesami handlowymi. W sklepie internetowym prezentowane są wszystkie produkty z oferty Lavard wraz z opisami, dostępnymi rozmiarami oraz stanami magazynowymi. Po wyborze produktu trafia on do koszyka, a zamówienie jest przesyłane do systemu Comarch ERP Altum, gdzie jest następnie realizowane. Zakupione produktu są wysyłane przesyłką kurierską zaraz po zaksięgowaniu wpłaty. Klienci mogą również odebrać produkty w dowolnym sklepie w Polsce.

Mechanizm Comarch e-Sklep umożliwia realizację płatności za pośrednictwem serwisu PayU lub wykonując tradycyjny przelew bankowy. Klienci na bieżąco są informowani o statusie zamówienia, od momentu jego złożenia aż po nadanie przesyłki.

Wielofunkcyjne kasy

Drugim filarem środowiska informatycznego w Lavard jest system Comarch Retail, czyli platforma obsługująca proces sprzedaży w sklepach stacjonarnych. W ramach projektu została uruchomiona aplikacja Comarch Retail POS, która pozwala na wykonanie wszystkich operacji związanych z obsługą klienta, jak również z przyjęciem i rozliczaniem towarów w sklepie. Dzięki oprogramowaniu pracownicy mają dostęp do wielu informacji na temat oferowanych produktów, m.in. aktualne opisy, zdjęcia oraz dostępność. Dodatkowo podczas sprzedaży na pulpicie wyświetlany jest komunikat dla sprzedawcy, który zawiera propozycje artykułów powiązanych z artykułem kupowanym przez klienta oraz trwające aktualnie promocje czy też akcje rabatowe. Z poziomu POS pracownicy sklepów mogą również sprzedawać karty podarunkowe na produkty ze sklepów Lavard.

Comarch Retail POS został wdrożony we wszystkich sklepach stacjonarnych. Obecnie z oprogramowania korzysta ponad 350 pracowników w salonach firmowych oraz centrali firmy.

System ERP został uzupełniony modułem Business Intelligence, który na podstawie zebranych danych pozwala na analizę zgromadzonych informacji oraz przygotowywanie analiz i raportów. Menedżerowie z firmy Lavard mogą analizować statystyki sprzedaży, efektywność przeprowadzonych kampanii marketingowych czy też preferencje klientów i na tej podstawie dostosowywać ofertę do bieżących potrzeb odbiorców.

Dalsza digitalizacja

W najbliższym czasie Lavard planuje uruchomić pakiet usług Comarch WMS do obsługi magazynu wysokiego składowania. W pierwszej fazie rozwiązanie zostanie wdrożone w magazynie, który obsługuje zamówienia składane w sklepie internetowym. W drugiej kolejności do systemu zostaną podłączone magazyny zaopatrujące stacjonarne salony sprzedaży.

Pracownicy magazynów zostaną wyposażeni w kolektory danych, które posiadają szereg funkcjonalności, m.in. „podpowiadają”, gdzie fizycznie znajduje się towar, umożliwiają przeprowadzenie inwentaryzacji, a także zmniejszają prawdopodobieństwo wystąpienia pomyłek przy realizowaniu zamówienia, co znowu zwiększa efektywność pracy – zapewnia Dariusz Biel, opiekun kluczowych klientów w Comarch.


Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top