sageUsprawnienie procesów obsługi zamówień w firmie oponiarskiej BOMA. Rozszerzona funkcjonalność zbudowana w module handlowym Sage Symfonia ERP pozwoliła sprostać wyzwaniom i obsługiwać ponad tysiąc zleceń dziennie.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Zarządzanie i bieżąca działalność firmy BOMA od lat jest wspierana przez Sage.

Obecnie Sage Symfonia ERP stanowi rdzeń obszernego, zintegrowanego systemu, który stale obudowujemy w rozwiązania stworzone specjalnie dla branży oponiarskiej. W całym systemie nadrzędną rolę pełni moduł handlowy, który rozbudowaliśmy o szereg dodatkowych funkcjonalności” – mówi Tomasz Kasprowicz, współwłaściciel firmy Gemini, która od ponad 20 lat obsługuje firmę Boma w zakresie informatycznym.


Współpraca z firmą Gemini została nawiązana jeszcze w latach 90. w czasach, gdy w spółce BOMA funkcjonował autorski program handlowo-magazynowy. Wraz z rozwojem firmy, rosły potrzeby informatyczne, wybór padł więc na Sage – najbardziej zaawansowane oprogramowanie w tym czasie na rynku.

Przez kolejne lata system rozwijał się i rósł razem z firmą, dostosowując się do jej oczekiwań. Jednak dopiero przejście na Sage Symfonia ERP umożliwiło większą swobodę i rozbudowę funkcjonalną.

Wyzwanie

Handel hurtowy oponami odbywa się wieloma kanałami: poprzez przedstawicieli, portal B2B, jak też rozproszoną sieć firm współpracujących. Sprzedaż detaliczna natomiast realizowana jest w punkcie stacjonarnym, poprzez sklep internetowy, oraz przy współpracy z największymi branżowymi portalami e-commerce.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, zapewniamy realizację zamówień w ciągu 24 godzin. Taki wynik możemy osiągnąć dzięki własnej dużej flocie samochodów dostawczych oraz współpracy z czołowymi firmami kurierskimi. Nasz obecny potencjał to załoga licząca ok. 80 pracowników, magazyn opon o pojemności ok 200 tys. szt., magazyn depozytów na ok. 15 tys. szt. opon/kół, 13 stanowisk serwisowych, dwa samochody mobilnego serwisu opon do samochodów ciężarowych” – mówi Marek Sowa, dyrektor techniczny firmy BOMA.


Rozwiązanie

Automatyzacja obsługi zamówień – rozszerzona funkcjonalność modułu handlowego Sage Symfonia ERP

System obsługuje zamówienia z kilkudziesięciu źródeł od firm i klientów indywidualnych, w tym realizowane telefonicznie. Dodatkowo zamówienia są składane w bardzo wielu formatach: w postaci plików Excel, plików tekstowych, xml lub są umieszczane w systemie poprzez API – funkcjonalność zaprojektowaną przez firmę Gemini. Jednocześnie do dystrybutorów na bieżąco przekazywana jest informacja o stanach magazynowych i cenach. Automatyzacja jest do tego stopnia zaawansowana, że pozwala w systemie Sage Symfonia ERP Handel podejrzeć np. stany opon u dostawców, możliwe czasy realizacji zamówień oraz automatycznie wczytać informację o awizacjach dostaw, czy wczytać wystawione faktury. Sprzedaż prowadzona może być zatem bezpośrednio od dostawcy i to on dokonuje wysyłki do klienta, z pominięciem magazynu. System równocześnie ściąga automatycznie z banku informacje o wpłatach, łączy je z zamówieniami, oznacza jako opłacone i gotowe do wysyłki. Proces ten wiąże się z automatycznym wystawianiem wszystkich niezbędnych dokumentów sprzedażowych. Czas obsługi zamówień jest skrócony, a koszty całego procesu obniżone. W efekcie również ceny dla klienta są niższe.

System spedycyjny – sprawny proces paczkowania, obsługa transportu własnego oraz pozycjonowanie magazynowe – wszystko prosto z systemu Sage Symfonia ERP

Sprawna wysyłka tysiąca paczek dziennie jest możliwa dzięki integracji Sage Symfonia ERP Handel z systemami spedytorów takich jak DHL, DPD i inne. Prosto z systemu można zarejestrować paczkę, pobrać list przewozowy i protokół. Dodatkowo logistykę wspiera aplikacja pozycjonowania w magazynie. Biorąc pod uwagę gigantyczny rozmiar magazynu i dynamicznie powiększający się asortyment opon, niezbędna jest szczegółowa identyfikacja miejsca ułożenia konkretnej pozycji towarowej. Kolejnym informatycznym udogodnieniem jest obsługa transportu własnego. Osoby, które obsługują system, mogą na bazie map Google zaplanować odpowiednią trasę samochodu transportowego wraz z kolejnością dostarczania opon do poszczególnych klientów.

Obsługa serwisowa w firmie BOMA to inteligentna aplikacja oparta na współpracy kilku modułów Sage Symfonia ERP (handlowego, finansowo-księgowego, kadrowo-płacowego) i serwisu internetowego

Proces tworzenia harmonogramu prac dla stanowisk i zleceń serwisowych może być realizowany przez pracowników serwisu (obsługa wprowadza rezerwację do systemu po rozmowie telefonicznej z klientem) lub bezpośrednio przez klienta poprzez kalendarz na stronie internetowej. Tam osoba dokonująca rezerwacji wybiera godzinę, wpisuje numer rejestracyjny samochodu oraz rodzaj usługi, np.: wymiana opon, oleju, przegląd na stacji kontroli pojazdów, myjnia. Pozwala to planować cały proces obsługi klienta – godzinę przyjazdu, zakres czynności - i na tej podstawie otwierać zlecenia serwisowe, przypisywać do nich towary, usługi i wystawiać dokumenty sprzedażowe.

Wynik

Sage Symfonia ERP obsługuje najważniejsze procesy w firmie i jest elastyczna w zakresie rozbudowy o rozwiązania dla konkretnego klienta. Dodatkowo my, jako Partner Sage, nie musimy wyważać już otwartych drzwi, mając np. gotowe rozwiązania obsługujące JPK, zmiany prawne lub inne istotne funkcje, który każdy poważny system powinien zawierać. Dzięki temu możemy skoncentrować się wyłącznie na problemach klienta i ich rozwiązaniu” - podsumowuje Tomasz Kasprowicz z firmy Gemini.


Tempo zmian gospodarczych oraz rozwój firmy wymuszają automatyzację procesów i wprowadzanie coraz nowocześniejszych narzędzi informatycznych. Współpraca firmy BOMA z firmą Gemini owocuje takimi rozwiązaniami, które bazują na obopólnej wiedzy, angażują kierowników poszczególnych działów, odpowiadają na potrzeby klienta i odnoszą się do specyfiki branży oponiarskiej w ogóle.

Patrząc na cały proces, widzimy jak bardzo jest on obszerny i jak wiele działów wewnątrz firmy i poza nią angażuje – od pozyskiwania zamówień, poprzez automatyczną obsługę tych zamówień i kontakt z bankiem, następnie zintegrowaną współpracę z dostawcami, system logistyczny i magazynowy, i na koniec, trochę z boku – system serwisowy” – mówi Marek Sowa z firmy BOMA.


Źródło: www.sage.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top