loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
19 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 48 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

Optymalizacja procesu produkcji to dla dużych firm ogromne udogodnienie i bardzo opłacalna inwestycja na lata. Coraz szybsze tempo pracy nie pozwala na cykliczne analizy efektywności, a w XXI wieku jest to konieczne, ze względu na postęp technologiczny oraz dynamicznie zmieniający się rynek. Podmioty, które zaniedbują bieżące analizy i nie reagują odpowiednio szybko tracą możliwość skutecznego konkurowania. Dlatego z pomocą przychodzą zintegrowane platformy informatyczne, które kompleksowo zaplanują produkcję.

 REKLAMA 
 snt ile kosztuje wdrozenie erp 
 
Bardzo dobrym przykładem skutecznego wdrożenia jest Es Teler 77, jeden z największych franczyzodawców barów z szybkim jedzeniem w Indonezji. Obecnie na rynku lokalnym oraz za granicą współpracuje z nim 196 restauracji, z czego 70% punktów sprzedaży to podmioty, które podpisały umowy franczyzowe.

Oprócz sieci restauracji inwestor zarządza rozbudowaną infrastrukturą konieczną do prawidłowego funkcjonowania całego przedsiębiorstwa. Do Es Teler 77 należą 3 fabryki żywności oraz 10 magazynów dystrybucyjnych w Malezji, Singapurze i Australii.

O otwartym oprogramowaniu w pracy dla Es Teler 77 opowiada Tomasz Pawłowski, CEO StabilisOne.

Jaki był cel projektu?

W 2006 roku „Goodwill Consulting” podjął się wdrożenia zintegrowanej platformy informatycznej, mając do dyspozycji system operacyjny CentOS 4.4 (Open Source) i system zarządzania bazą danych PostgreSQL 8.2 (Open Source). Celem było pełne zintegrowanie księgowości, łańcuch dostaw i systemu produkcyjnego. Dodatkowo w pełni wyposażono punkty sprzedaży w zintegrowane z platformą kasy i czytniki kodów kreskowych. Wdrożono też możliwość konfigurowania raportów biznesowych i kokpitów menedżerskich dla użytkowników odpowiednio wysokiego szczebla.


Jakie uzyskano dzięki temu korzyści?

Dzięki wdrożeniu przyspieszono proces produkcji i czas realizacji dostaw. Poprawiła się też możliwość monitorowania procesów i odszukania przyczyn wad produktu włącznie z dokładnym określeniem źródła pochodzenia. Centralizacja bieżącego przetwarzania danych znacznie polepszyła kontrolę nad budżetowaniem i finansami nawet w odległych placówkach. Pełna transparentność przepływu dokumentów w całej sieci pozwoliła szybko identyfikować nieprawidłowości wśród „lokalnych przyzwyczajeń”, a tym samym usprawnić i ujednolicić procesy w każdym regionie działania przedsiębiorstwa.


Jak przebiegał projekt?

Pierwszy etap obejmował integrację 2 fabryk żywności i 6 centrów dystrybucji. Jako jedyne możliwe rozwiązanie zastosowano metodę Wielkiego Wybuchu. Oprogramowanie i obsługujący je sprzęt włączono w ramach zintegrowanej platformy informatycznej w jednym momencie. Uruchomiany ERP obsługiwał jednocześnie wszystkie systemy punktów obsługi klienta i czytniki kodów kreskowych. Przetwarzał też bieżące procesy związane z produkcją w obu fabrykach. Start produkcyjny projektu odbył się na 25-lecie istnienia Es Teler 77. Wszystkie prace przygotowawczo-wdrożeniowe trwały 8 miesięcy.


Jakie były największe wyzwania w pracy dla Es Teler 77?

Ogromna ilość transakcji detalicznych przetwarzana jednocześnie w ramach jednej zintegrowanej platformy informatycznej stawiała bardzo duże wymagania dla sprzętu oraz infrastruktury teleinformatycznej. Trudności wynikające z dynamicznych zmian w organizacji przedsiębiorstwa zostały przezwyciężone dzięki elastyczności platformy. Dodatkowym problemem wynikającym z tzw. „lokalnych przyzwyczajeń” była zbyt duża różnorodność stosowanych Zestawień Materiałowych (BOM) oraz kalkulacji odpadów, ale system konfiguracji procesów produkcyjnych był na to gotowy. Integrator musiał jedynie zaplanować znacznie więcej możliwości ustawień w każdej jednostce gastronomicznej. Niską znajomość obsługi komputera przez użytkowników końcowych udało się przezwyciężyć dzięki możliwości łatwego projektowania i dostosowywania pulpitów do indywidualnych wymagań.


Źródło: StabilisOne.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top