loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
18 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 46 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 580 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!


partnerzy raportu erp 2018 3

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

partnerzy raportu crm 2019

sageDzięki wdrożeniu nowej wersji rozwiązania Sage Symfonia ERP oraz nowych modułów, w spółce uporządkowano oraz zautomatyzowano procesy związane z produkcją, wzrosła skuteczność zarządzania, planowania i kontroli.

 REKLAMA 
 snt button 250 2019 
 
Firma Provitus to rodzinny biznes, działający od 1992 roku, skupiający się na przetwórstwie owoców, warzyw i grzybów. Jej siedziba mieści się w podwarszawskim Radzyminie, a oddział w Zambrowie (woj. podlaskie). Produkty Provitus są z sukcesem sprzedawane zarówno w Polsce (m.in. w sieciach Carrefour, Real, Tesco), jak i za granicą (kraje europejskie, USA, Kanada, Izrael, Argentyna).

Przed zmianą, każde działanie było spowolnione. Utrudnione było filtrowanie i dostęp do zasobów. To był kluczowy motyw zmiany – zapewnić płynną pracę działów, dostęp do danych, zagregowanych raportów, a przede wszystkim zapewnić informacje zarządcze o wszystkich zdarzeniach produkcyjnych – mówi Piotr Malesa, dyrektor marketingu i logistyki firmy Provitus.


Wyzwanie

Od 1999 roku kluczowe procesy spółki Provitus, w szczególności handlowe, finansowo-księgowe czy rozliczania środków trwałych, obsługiwane były przez Sage Symfonia. Wraz z dynamicznym rozwojem firmy wystąpiła silna potrzeba posiadania systemu informatycznego do zarządzania produkcją. Dlatego też w 2013 roku zdecydowano o modernizacji oprogramowania i infrastruktury informatycznej – jej celem było przede wszystkim zapewnienie wydajności systemu informatycznego i sprzętu, adekwatnej do bieżącej skali działania firmy.

Rozwiązanie

Konieczność wdrożenia modułu produkcyjnego, zarządzania dużą ilością danych oraz szybkiego dostępu do informacji zarządczych, wymagała implementacji systemu Sage Symfonia ERP z platformą Microsoft SQL Server. Wdrożenie wyższej wersji systemu zostało zatem połączone z modernizacją całej infrastruktury IT firmy. W pierwszym etapie zainstalowano na serwerze i 21 stacjach roboczych nowy silnik baz danych SQL Server oraz poszczególne moduły systemu Sage Symfonii ERP: Zarządzanie Produkcją, Handel, Finanse i Księgowość, Środki Trwałe, kreator raportów i moduł administracyjny. Następnym etapem przejścia do wersji wyższej systemu było przeprowadzenie migracji baz danych z programów już istniejących w firmie. Produkcyjną konwersję bazy danych poprzedzono konwersją próbną.

Wdrażanie modułów następowało sukcesywnie. Proces rozpoczęto od modułu handlowego – najbardziej kluczowego dla firmy, z uwagi na ilości danych i użytkowników oraz modułu finansowo-księgowego, aby zapewnić transfer danych i pełną współpracę między tymi obszarami. Następnie wdrożono kolejne programy – odpowiedniki już istniejących w firmie. Moduł produkcyjny, jako nowe rozwiązanie, implementowany był na końcu. Kolejny etap prac – konfiguracja – oprócz ogólnych ustawień programu, obejmowała również ustawienia magazynu, technologii, zleceń oraz planowania, zdefiniowanie użytkowników i uprawnień, zdefiniowanie kilku przykładowych kart technologicznych, planów i zleceń produkcyjnych.

Cały proces zakończyło szkolenie dla pracowników firmy Provitus, obejmujące przede wszystkim obsługę modułu „Produkcja” oraz różnice w zakresie obsługi wyższych wersji pozostałych programów systemu Sage Symfonia ERP w odniesieniu do wersji, na których pracowano do tej pory.

Wynik

Firma zyskała szybki dostęp do wiarygodnej i spójnej informacji zarządczej, możliwość bieżącej kontroli i weryfikacji zużycia poszczególnych surowców, lepsze planowanie – możliwość sprawdzenia stanów magazynowych oraz uzyskania bilansu brakujących składników przed przystąpieniem do realizacji. Spowodowało to znaczne obniżenie kosztów produkcji, poprzez bieżącą kontrolę kosztów dodatkowych, odpadów i zużytych surowców.

Moduł handlowy, z którego korzysta najwięcej osób w firmie, kompleksowo wspiera obsługę obrotu towarowego. Oprócz standardowych operacji, jak wystawianie dokumentów handlowych, faktur, korekt faktur, testowane są też inne funkcjonalności jak np. „Zamówienia własne” oraz ich przydatność w bieżącej pracy. Obecnie każda faktura powiązana jest z informacją o tym, do którego klienta wydane zostały produkty, z jakiej partii i z jakiego dnia pochodziły.

Praca z modułem finansowo-księgowym pozwala firmie na efektywne zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, stanowi skuteczne narzędzie kontroli realizacji założeń budżetowych oraz rentowności projektów. Dodatkowo wspiera proces rozliczania wniosków unijnych i daje możliwość tworzenia tzw. „dokumentów z cechą”.

Źródło: www.sage.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top