Z Impulsem frontem do klienta

 LUPUS jest firmą ze 100% polskim kapitałem, która powstała w maju 1990 roku. Specjalizuje się w produkcji elementów meblowych: blatów, płyt laminowanych, różnego rodzaju frontów, profili meblowych i korpusów. Przedsiębiorstwo zatrudnia prawie 200 osób w siedzibie w Elblągu oraz oddziałach terenowych i handlowych.


LUPUS to marka, której wizerunek budowany jest w oparciu o rzetelność, a przesłaniem stało się maksymalne dopasowanie działalności do potrzeb klienta poprzez realizację nietypowych zamówienia. Firma stale poszerza ofertę wzorniczą i kolorystyczną śledząc trendy na rynku oraz stosując najnowsze technologie.

Główna siedziba firmy znajduje się w Elblągu – zajmuje obszar o powierzchni 12 tys. m2. Tu zatrudnionych jest 134 pracowników. Na przestrzeni lat firma uruchomiła swe oddziały (Działy Handlowe i Magazyny) w Warszawie, Poznaniu, Rzeszowie, Wrocławiu i Krakowie, gdzie łącznie pracuje 40 osób. Produkty sprzedawane są zarówno w kraju jak również eksportowane do Rosji, Łotwy, Litwy, Estonii, Grecji, Szwecji, Czech, Belgii, Stanów Zjednoczonych.

Jak wygląda dostępność do informacji w nowym systemie w ramach rozproszonej struktury firmy? Zbigniew Macijewicz, odpowiedzialny za IT w firmie Lapus: Na strukturę organizacyjną firmy Lupus składa się z obecnie 7 oddziałów rozlokowanych na terenie całego kraju. Przed wdrożeniem systemu dużym wyzwaniem było utrzymanie dobrej jakości przepływu informacji pomiędzy naszymi oddziałami. Umieszczenie wszystkich danych w jednej centralnej bazie pozwoliło uprościć dostęp do nich na bieżąco z dowolnego miejsca w świecie. Moduł raportowania, który zawarty jest w systemie Impuls pozwala na bardzo elastyczne budowanie raportów ad hoc jak również sprawozdań długoterminowych. Praktycznie każdy raport może być dostosowany do naszych potrzeb. Duża łatwość w wykorzystaniu tego mechanizmu pozwala pracować użytkownikom bez wymogu posiadania skomplikowanej wiedzy informatycznej. Również z punktu widzenia Zarządu firmy jakość dostarczonej informacji uległa znacznej poprawie a dostęp do niej jest szybszy i łatwiejszy.

Oparcie systemu o bazę danych firmy Oracle pozwala tworzyć zapytania czy raporty niezależnie od samego systemu Impuls. Jest to bardzo pomocne przy tworzeniu dostępu do danych gdzie nie jest wymagany bezpośredni dostęp do Impulsa. W naszym przypadku bardzo pomocne okazało się stworzenie raportów w oparciu o narzędzie Crystal Reports.

W systemie Impuls zawarta jest funkcjonalność udostępniająca wgląd w historię operacji na dowodach i na pozycjach dowodów. Z tych zapisów bardzo łatwo można uzyskać informację kto i kiedy dokonywał zmian. Oprócz definiowania określonych uprawnień jest to element pozwalający sprawnie reagować na potencjalne nadużycia, jak również „odtworzyć” w razie pomyłki zapisy (po np. usunięciu pozycji). Pojęciu dostępności często towarzyszy funkcjonalność, czy w przypadku Państwa firmy ma ono jakieś znaczenie?

Wartościowym rozwiązaniem, ważnym z punktu widzenia użytkownika jest możliwość swobodnego definiowania wyglądu okien, rozmiaru czcionki. Wbrew pozorom jest to bardzo ważne zwłaszcza dla osób, które muszą intensywnie pracować przy komputerze. Ponadto możliwość swobodnego budowania własnego Menu jest bardzo ergonomicznym rozwiązaniem. Pozwala to skrócić czas dostępu do najczęściej używanych funkcji Impulsa.

Jesteśmy zakładem pracy chronionej (ZPChR) dlatego w wyjątkowy sposób postrzegamy kwestię funkcjonalności, wybierając oprogramowanie jednym z ważniejszych kryteriów jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu pracy naszych pracowników. Znaczącą innowacją stało się również wykorzystanie informacji pochodzących z Impulsa na wydrukach etykiet z kodami kreskowymi (przy pomocy drukarek termo-transferowych)

Jak system odpowiada na potrzeby firmy w obszarze realizacji zamówień?

Nasze przedsiębiorstwo realizuje zamówienia klienta w pełnym zakresie wariantowości kolorystycznej, wymiarowej i innej. Ponieważ każde zamówienie klienta może być inne, bardzo ważne było dla nas pozyskanie rozwiązania informatycznego wspierającego wielowariantowość i parametryczność. System Impuls posiada te cechy.

Firma Lupus prowadzi również sprzedaż do sieci handlowych, która charakteryzuje się specyficznymi wymogami związanymi m.in. z oznaczeniami towarów kodami kreskowymi i symbolami odbiorcy. Również w tym zakresie system sprostał naszym wymaganiom

W jakim wymiarze system wspiera aktywność eksportową?

W dziedzinie eksportu obecnie jesteśmy w stanie przetwarzać wszelkie informacje niezbędne do prowadzenia sprzedaży zagranicznej. Poczynając od wprowadzania zamówień, faktur proforma, wydruków dowodów sprzedaży, po raportowanie – informacje dostępne są na bieżąco. To cechy systemu, które wykorzystujemy również w innych obszarach.

Jak system wspiera różne kanały sprzedaży, czy stosowane są jakieś specjalne rozwiązania ułatwiające ich ewidencję?

Firma Lupus prowadzi sprzedaż detaliczną oraz sprzedaż hurtową. Ze względu na różne potrzeby klientów hurtowych i detalicznych zdefiniowano klika rodzajów zamówień. Ewidencja i śledzenie jest proste i przejrzyste. Nasi przedstawiciele handlowi prowadzą dokumentację spotkań, zdarzeń, uwag w oparciu o moduł CRM będący częścią systemu Impuls. Integracja modułu sprzedaży (kartoteki kontrahentów) i CRM pozwala połączenie informacji o charakterze handlowym i opisowym w jedną spójną całość.

Możliwość wykorzystania statusów na pozycjach dowodów jest bardzo pomocna przy śledzeniu stanu realizacji zamówień w ramach naszej organizacji na linii magazyn – produkcja – sprzedaż. Zamówienia klienta z naszego punktu widzenia są pierwszą informacją pojawiającą się w systemie. W związku z tym jest szczególnie ważne śledzenie stanu realizacji zamówień. Ta informacja jest ważna dla działu sprzedaży w kontekście realizacji zamówienia, natomiast dla działu produkcji status np. „DP” (do produkcji) jest czytelną i jednoznaczną informacją, że dane zamówienie może być przekazane do realizacji.

W systemie Impuls możliwe jest tworzenie raportów w oparciu o statusy. W konsekwencji możemy śledzić jaki jest stan realizacji zamówień jednostkowo jak również w skali globalnej.

Jakie były główne oczekiwania po adresem modułu zarządzania produkcją, jakie informacje są pozyskiwane, czy wpłynęły na podniesienie wydajności lub zmiany w organizacji czy zarządzaniu?

Kluczowym elementem przy wyborze systemu w naszym przypadku był właśnie moduł produkcji. Produkcja zleceniowa, charakterystyczna dla naszego profilu działalności, wymaga dużego zaangażowania przy tworzeniu dokumentacji sterującej przepływem w obrębie zasobów Magazyn – Produkcja. System ERP Impuls w tym zakresie pozwala tworzyć dokumentację i sterować produkcją. Ze względu na poziom skomplikowania proces wdrażania produkcji trwa najdłużej i jest szczególnie wymagający. Wysoki poziom parametryczności systemu pozwala na dopasowanie rozwiązania do dalszych potrzeb. Prace w obrębie modułu produkcji jeszcze trwają dlatego niecierpliwie czekamy na uzyskanie w tym obszarze pełnej funkcjonalności.

Jakie rozwiązania informatyczne funkcjonowały przed wdrożeniem systemu Impuls?

Przed wdrożeniem korzystaliśmy z systemu znakowego opartego na bazie BTrieve i serwerze Netware. Rozwiązanie było wdrożone w 1998 r. i funkcjonowało dobrze. Jednak ze względu na wzrost firmy i portfolio naszych wyrobów – w szczególności poziom różnorodności i wielowariantowości zdecydowaliśmy się na wdrożenie kompleksowego rozwiązania BPSC.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top