System ERP w Kimimpex

SAP - systemy ERP, MRP, CRM, Business Intelligence3 września 2007 r. w firmie Kimimpex TL Ltd. (od niedawna znanej jako właściciel znaków handlowych 2be i FONBOX) zakończono wdrożenie rozwiązania SAP ERP ECC 6.0. Zintegrowany system SAP ERP jest wykorzystywany w firmie 2be do planowania, zarządzania, raportowania i monitorowania działań.

Z rozwiązania SAP korzysta ponad 60 pracowników i 120 stanowisk kasowych (POS). W centrali firmy wdrożono takie moduły, jak: Gospodarka materiałowa (MM), Sprzedaż i dystrybucja (SD), Controlling (CO) i Rachunkowość finansowa (FI). Za pomocą interfejsu dokonano integracji z systemem kas, który gromadzi dane z ponad 120 — sklepów sieci handlowej. Instalacja, wdrożenie oraz sprzęt zostały wykonane i dostarczone przez zespół IBM Bułgaria.

IBM Global Business Services

(IBM GBS) jest wiodącym globalnym partnerem firmy SAP wykonującym instalacje systemu SAP. Firma IBM GBS weszła na bułgarski rynek w 2004 roku i prowadzi już wiele różnej wielkości projektów, będących w różnych fazach realizacji, m.in. BTC, BNB, Mondi, Mobiltel, E-on i Billa. Wdrożenie systemu w firmie 2be wyróżniało się nie tylko szybkością i złożonością, ale także metodami wykorzystanymi podczas instalacji.

Firma IBM GBS z powodzeniem zastosowała najnowsze metody All-in-One opracowane we współpracy ze specjalistami SAP AG, a także najlepsze metody zarządzania projektami IBM, używając siedmiu wskaźników sukcesu do oceny i prezentacji wyników każdej fazy projektu przed zarządem firmy.

Cele

Z powodu skali ekspansji i rozwoju sieci handlowej w firmie 2be zaistniała silna potrzeba automatyzacji procesów związanych ze sprzedażą detaliczną, monitorowaniem, planowaniem i raportowaniem głównych działań w firmie oraz zarządzaniem nimi. Od samego początku firma 2be była zdecydowana na jeden z najbardziej renomowanych, stabilnych systemów wspomagających zarządzanie — SAP. Wybierając IBM jako firmę konsultingową, która zainstaluje system SAP, firma realizuje równoległy cel, polegający na osiągnięciu światowego poziomu procesu biznesowego dzięki wiedzy i doświadczeniu IBM, zdobytemu podczas pracy z klientami działającymi w tym samym sektorze na całym świecie. W późniejszym czasie wybrano lokalne oprogramowanie POS, którego wysoką klasę potwierdzono w Bułgarii w obszarze detalicznej sprzedaży usług i towarów telekomunikacyjnych; rozwiązanie to będzie obsługiwało działania w sklepach. Ten niemal bezkompromisowy wybór przesądził o pomyślnym zakończeniu inicjatywy.

Realizacja

Projekt 2be wystartował pomyślnie w połowie marca 2007 roku. Specjalnie dobrany zespół konsultantów tworzyli specjaliści obeznani ze specyfiką procesów biznesowych w firmach z branży telekomunikacyjnej i sprzedaży detalicznej. Dzięki zdobytemu doświadczeniu oraz dostępnym wzorcom IBM i Najlepszych praktyk biznesowych SAP projekt rozpoczęto w szybkim tempie już od pierwszego dnia wdrożen

Optymistyczny termin zakończenia wdrożenia, wyznaczony na dzień 3 września, osiągnięto z bardzo istotnym wsparciem kierownictwa najwyższego szczebla firmy 2be. Termin ten był regularnie monitorowany przez kierownika projektu ze strony IBM, który informował kierownictwo firmy 2be o postępach w realizacji projektu. Spójny plan i nowoczesne metody zarządzania projektem firmy IBM umożliwiły uruchomienie systemu SAP w bardzo krótkim — jak na zakres instalacji — okresie 5 miesięcy. Niektórzy uczestnicy projektu powiedzieliby, że nawet krótszym, ponieważ już od początku sierpnia cztery rodzaje sklepów pracowały w trybie pilotowym.

Moduły i omawiane procesy biznesowe

„Sprzedaż i dystrybucja” umożliwia sterowanie cenami, promocjami i rabatami oraz ich definiowanie odnośnie wszystkich towarów i usług dostępnych w licznych sklepach firm 2be i FONBOX. W systemie SAP każda transakcja sprzedaży jest przetwarzana i rejestrowana w czasie rzeczywistym. Zoptymalizowano również proces dystrybucji wewnętrznej pomiędzy obiektami firmy.

„Gospodarka materiałowa zapewnia całkowitą przejrzystość danych o towarach znajdujących się we wszystkich sklepach i magazynach oraz w drodze, a także — po raz pierwszy w Bułgarii w tego typu branży i takiej skali — monitorowanie ilości według numerów seryjnych. Ponadto umożliwia planowanie ilościowe i optymalizację zamówień. Zautomatyzowano proces prowadzenia kontraktów zaopatrzeniowych i jego zatwierdzania przez kadrę kierowniczą.

„Rachunkowość finansowa” umożliwia transfer informacji księgowych w czasie rzeczywistym pomiędzy wszystkimi obszarami biznesowymi systemu. Dzięki temu możliwa jest obsługa oraz prowadzenie analizy relacji z klientami i dostawcami. Zapewnione są także zautomatyzowane procedury przetwarzania okresowego i końcowego oraz możliwość anlizowania danych pochodzących ze sklepów i centrali firmy.

Controlling” umożliwia planowanie i raportowanie kosztów według miejsc ich powstawania i zleceń wewnętrznych, monitorowanie kosztów w trybie online według sklepów, promocji i kampanii marketingowych, jak również uzyskanie rzeczywistego obrazu efektywności kosztowej w działalności firmy.

Interfejsy z systemem POS umożliwiają wprowadzanie w trybie online wszystkich niezbędnych danych dotyczących działań realizowanych w sklepach i wyświetlanie informacji o efektach tych działań w systemie SAP.

Planowane są dyskusje dotyczące dalszego rozwoju systemu i prawdopodobnie w ciągu kolejnych miesięcy kontynuowana będzie instalacja dodatkowych modułów SAP.

Źródło: www.sap.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top