ERP Navireo wspiera modernizacje maszyn produkcyjnych

Apena-Remont, firma zajmująca się utrzymaniem ruchu urządzeń przemysłowych oraz modernizacją i remontami maszyn produkcyjnych wdrożyła system ERP Navireo. Dzięki zastosowaniu zintegrowanego systemu IT do zarządzania przedsiębiorstwem firma zyskała pełniejszą kontrolę nad procesami biznesowymi, w tym monitorowaniem zapasów magazynowych, stanu rozrachunków i kondycji finansów.

Apena-Remont jest kolejnym przedsiębiorstwem, które wdrożyło produkowany przez InsERT system Navireo. Ten wyjątkowo łatwy w obsłudze system ERP wybrało już kilkadziesiąt firm z różnych branż, m.in.: VCO (dystrybutor odzieżowej marki Volcano), Kier (producent i dystrybutor wyrobów mięsnych), EuRoPol GAZ (operator polskiego odcinka gazociągu Jamał-Europa), Noban (dystrybutor paierosów i wyrobów tytoniowych), Astex (producent tynków), Wydawnictwa Akcydensowe (wydawca i dystrybutor druków akcydensowych), Badura (producent obuwia), Siódemka (dystrybutor chemii budowlanej), Cer Motor (sprzedawca hurtowy i detaliczny części do silników samochodowych, maszyn budowlanych oraz rolniczych).

Dotychczas w Apenie-Remont wykorzystywano DOS-owy system ERP. Zarząd był jednak świadomy, że to rozwiązanie nie może być dalej rozwijane, a wykorzystywana technologia oprogramowania nie zapewnia odpowiedniego bezpieczeństwa danych. Środowisko DOS, w którym pracowała poprzednia aplikacja, nie jest już wspierane przez producentów sprzętu, w związku z tym praca stawała się coraz trudniejsza. Ponadto coraz mocniej uwidaczniała się potrzeba zastosowania systemu CRM (rozwiązania do obsługi relacji z klientami).

Wybór systemu

Firma wybrała Navireo, nowoczesny system oparty na bazie SQL, ponieważ spełniał szereg postawionych przed nim wymagań. Dzięki jego zastosowaniu i możliwości rozszerzenia oraz wzbogacania standardowej funkcjonalności modułów, można było utrzymać indywidualny sposób podejścia do danych i zachować istniejącą metodologię rozliczania kosztów zleceń. Kolejnym kryterium przemawiającym za Navireo był wygodny i zintegrowany z systemem moduł CRM. Istotne było także zapewnienie przez system wysokiego bezpieczeństwa i integracji danych zawartych w jednej bazie SQL, możliwość przeniesienia danych z dotychczas używanego systemu oraz łatwe ich eksportowanie do programów biurowych. Niezwykle ważną kwestią decydującą o wyborze Navireo był jego intuicyjny interfejs, który jest prosty do opanowania również przez osoby do tej pory pracujące w środowisku DOS-owym. Firma otrzymała także rozbudowany system uprawnień (zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i w zakresie danych), integrację z systemem bankowym i łatwy dostęp do danych historycznych.

Istotnym kryterium wyboru systemu Navireo był również rozsądny stosunek kosztów do dostępnych funkcjonalności oraz duże możliwości rozbudowy.
Wdrożony system spełnia wszystkie nasze oczekiwania – mówi Piotr Gołda, prezes zarządu spółki Apena-Remont. – Co istotne, jego otwartość i elastyczność umożliwiły dobudowywanie rozwiązań uwzględniających nasze specyficzne wymagania oraz potrzeby, które pojawiły się już podczas jego eksploatacji. W trakcie wdrożenia zawsze mogliśmy liczyć na wsparcie techniczne – dodaje.
Wdrożenie

Wdrożenie przeprowadziła firma BIELbit sp. z o.o. W jego ramach zostały przygotowane rozszerzenia systemu Navireo uwzględniające indywidualne potrzeby klienta. Zbudowano m.in. kompletny system rozliczania kosztów bezpośrednich i pośrednich w ujęciu zleceniowym. Znacznie rozbudowano moduł kadrowo-płacowy oraz moduł budżetowania. Kompleksowe wdrożenie obejmowało moduły: Sprzedaży, Sprzedaży detalicznej, Kasy i Banku, Rozrachunków, Magazynu, Zamówień, Zakupów, Kadr i Płac, Ksiąg handlowych, CRM, Deklaracji i Sprawozdań oraz Środków trwałych.

Korzyści

Podstawową korzyścią z wdrożenia systemu Navireo jest praca w nowoczesnym środowisku systemowym i bazodanowym, dającym duże możliwości rozwoju na przyszłość oraz zapewniającym wysoki stopień bezpieczeństwa danych. Ponadto nastąpiła integracja danych dotychczas utrzymywanych poza systemem oraz możliwość obsługi online niektórych procesów spoza siedziby firmy bez konieczności wykonywania wymiany danych. Wdrożenie modułu CRM pozwala kierownictwu na natychmiastowy dostęp do kluczowych informacji o kliencie – są one zebrane w jednym miejscu i przedstawione w przejrzysty sposób.

Plany na przyszłość

W najbliższym czasie przedsiębiorstwo planuje rozwinięcie systemu ewidencji czasu pracy na poszczególne zlecenia. Celem ma być szybka informacja o pracy nad poszczególnymi zleceniami, korygowana na bieżąco danymi o otwartych zleceniach oraz kontrolowana danymi z systemu kadrowego.

Źródło: NAVIREO

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top