Wdrożenie Qualiac ERP w firmie Cegedim
sposób na efektywnie odmłodzenie systemu IT

Francuska firma Cegedim specjalizuje się w dostarczaniu profesjonalnego oprogramowania, baz danych, narzędzi technologicznych oraz w świadczeniu usług związanych, między innymi z zarządzaniem przepływem danych. Oferta skierowana jest głównie do sektora opieki zdrowotnej, laboratoriów badawczych, przedsiębiorstw prowadzących badania w dziedzinie nauk przyrodniczych, służby zdrowia oraz firm ubezpieczeniowych. Spółka zatrudnia 8100 osób w ponad 80 krajach i posiada łącznie 60 filii rozrzuconych po całym świecie. Firma w 2012 roku mogła pochwalić się przychodami wynoszącymi 922 milionów euro.

 
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 

Rewitalizacja systemu IT

W 2007 roku zarząd firmy Cegedim postanowił porównać i przeanalizować dostępne na rynku rozwiązania ERP. Nowy projekt dotyczył 100 pracowników, używających systemu ERP w modelu klient-serwer oraz 700 użytkowników zdalnych. Wdrożenie komplikował fakt, że ze starego systemu korzystało 60 firm-filii, działających w ramach grupy Cegedim, które prowadziły różnorodną działalność.

Sformułowane wymagania dotyczyły jednego scentralizowanego systemu ERP, który byłby na tyle elastyczny, aby wspierać konkretne potrzeby i wymagania spółek zależnych z grupy Cegedim. Jednocześnie system ERP musiał wspierać obsługę wielu systemów operacyjnych, baz danych i oprogramowania pośredniczącego. Ważnym założeniem było udostępnienie analitykom biznesowym możliwości dokonywania zmian w systemie, bez konieczności kodowania. System miał być też niezawodny i prosty w zarządzaniu.
Chcieliśmy uniknąć sytuacji, w której system ERP byłby zbyt sztywny i zmusiłby nas do dostosowania się do narzuconych ustawień i funkcjonalności. W pierwszej połowie 2008 roku zrobiliśmy wewnętrzną analizę różnych rozwiązań ERP, które były dostępne na rynku i skontaktowaliśmy się z kilkoma dostawcami oprogramowania, w tym z SAP-em, Oraclem i Qualiac’em. – wyjaśnia Erick Fradet, project manager w Cegedim.
Wybór systemu Qualiac był oczywisty

Ostatecznie podjęto decyzję o wdrożeniu systemu Qualiac ERP. Referencje Qualiac’a potwierdzały jego renomę jako dostawcy systemów ERP i wskazywały, że sprosta globalnym potrzebom firmy Cegedim. Argumentem przemawiającym na korzyść systemu Qualiac ERP był fakt, że podczas procesu wdrożenia Qualiac zwraca znacznie większą uwagę na potrzeby klienta, niż inni dostawcy systemów ERP.

Wdrożenie systemu Qualiac było też tańsze, w porównaniu z systemami o podobnej funkcjonalności i wydajności oferowanymi przez takich gigantów jak Oracle’a czy SAP-a – zarówno pod względem kosztów zakupu początkowej licencji, konsultacji, jak i późniejszego wsparcia i rozwoju produktu. Ważny był też konfigurowalny charakter systemu Qualiac ERP oraz zaproponowany model serwisu. Qualiac oferuje bowiem możliwość ciągłych zmian, parametryzacji i dodawania modyfikacji poprzez kluczowych użytkowników, a nie przez wysoko opłacanych konsultantów zewnętrznych.
Nasz zespół IT zauważył, że w początkowej fazie wdrożenia jest w stanie nauczyć się wystarczająco dużo o systemie, aby później samodzielnie wprowadzać i zmieniać moduły Qualiac’a , w zależności od bieżących potrzeb Cegedim i to bez konieczności korzystania z dodatkowego doradztwa czy wsparcia ze strony firmy. – mówi Erick Fradet.
Sukces projektu zachęca do dalszych działań

Proces wdrażania systemu Qualiac ERP rozpoczął się od modułów Zakupy i Sprzedaż.
Parametry dla zakupów zostały dobrze zdefiniowane, dzięki czemu wdrożenie przebiegało bez przeszkód. Co więcej, implementacja modułu możliwa była w kilku naszych oddziałach w ciągu miesiąca. opowiada Erick Fradet.
Obecnie Cegedim pracuje nad wdrożeniem modułu magazynowego, aby sprawnie zarządzać potrzebami jednej z jej spółek zależnych. Oprócz implementacji i wprowadzenia dotychczasowych modułów we wszystkich firmach zależnych, Cegedim i Qualiac pracują nad bardziej międzynarodowym charakterem aplikacji. Pierwsze kraje, które skorzystały z tych rozwiązań, związanych między innymi z lokalizacją, to Szwajcaria i Austria.
Firma Cegedim jest bardzo zadowolona z produktu i jakości obsługi klienta prowadzonej przez Qualiac’a. Nasze problemy są szybko rozwiązywane, w podobnym tempie udzielane są odpowiedzi na nasze pytania. – podsumowuje Erick Fradet.
Źródło: Qualiac

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top