Bakker Logistiek, jedna z największych firm logistycznych w Niderlandach, padła ofiarą ataku ransomware. Jego skutki odczuli nie tylko pracownicy koncernu, ale również klienci sklepów spożywczych.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Bakker Logistiek oferuje usługi przechowywania towarów w klimatyzowanych magazynach, a także transport żywności do holenderskich supermarketów. W ubiegłym tygodniu napastnicy zaszyfrowali dane należące do firmy, co zakłóciło dostawy towarów i operacje związane z realizacją zamówień.

Nie byliśmy w stanie realizować zamówień od klientów, bowiem nie mogliśmy odnaleźć produktów. Wynika to z faktu, iż dysponujemy ogromnymi magazynami i wyszukiwanie towarów odbywa się za pomocą komputerów. Nie jesteśmy w stanie zarządzać nimi ręcznie. Zresztą ten sam problem dotyczy transportu, mamy setki ciężarówek, nie jesteśmy w stanie zarządzać ich ruchem bez narzędzi informatycznych i danych. - wyjaśnia Toon Verhoeven, dyrektor Bakker Logistiek.


Zakłócenia w dostawach doprowadziły do niedoboru niektórych produktów spożywczych, zwłaszcza sera, w największej sieci supermarketów w Holandii, Albert Heijn. Detalista opublikował na swojej stronie nawet specjalny komunikat.

Ze względu na usterkę techniczną dostępność sera paczkowanego jest ograniczona. Dostawca usług logistycznych dokłada wszelkich starań, aby jak najszybciej rozwiązać problem i szybko przywrócić dostępność. Przepraszamy za niedogodności.


Szefowie Bakker Logistiek twierdzą, że rozpoczęli przywracanie systemu, których dotyczy problem. Poza tym koordynują działania z klientami, aby jak najszybciej przywrócić dostawy do normalnego trybu.

Jak do tej pory nie udało się ustalić, który z gangów ransomware stoi za atakiem. Jednakże Toon Verhoeven podejrzewa, że cyberprzestępcy uzyskali dostęp do ich systemów poprzez niedawno zgłoszone luki w Microsoft Exchange ProxyLogon.

Bakker Logistiek nie jest pierwszym operatorem logistycznym, który został poszkodowany w wyniku ataku ransomware. W listopadzie z podobną sytuacją musiał się zmierzyć globalny koncern z USA. W tym przypadku hakerzy unieruchomili systemy telefoniczne, pocztę elektroniczną oraz procesy związane z zarządzanie zapasami i realizacją zamówień. Niestety, trzeba liczyć się z tym, że tego typu incydenty staną się powszechnym zjawiskiem. Firmy logistyczne korzystają z najnowszych technologii, zaś pandemia przyspieszyła proces cyfryzacji. Tym samym firmy z tej branży stają się łakomym kąskiem dla hakerów - mówi Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.


Źródło: Bitdefender

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top