Zarządzanie kontrolą dostępu

 Wzrost zapotrzebowania na powierzchnie użytkowe w Polsce jest bardzo wyraźnie zauważalny. Najemcy długo czekają na nowe powierzchnie biurowe, magazynowe i handlowe. Pomimo ogromnego zapotrzebowania, rosną wymagania co do ich jakości.


Liczy się oczywiście jak najlepiej skomunikowana lokalizacja, rodzaje wartości dodanych, wykończenie, usługi dodatkowe, jak: monitoring, serwis sprzątający czy obsługa techniczna obiektu. Słowem: mamy boom na kompleksowo wyposażone powierzchnie komercyjne.

Jednym z bardzo pożądanych elementów, zwłaszcza w przypadku powierzchni biurowych, dzielonych pomiędzy różnych najemców, jest kwestia zamknięcia stref wynajmu. Sprawa jest stosunkowo prosta, gdy najemca wynajmuje od razu całe piętro, bądź kilka pięter. Nieco komplikacji pojawia się, gdy kilku najemców dzieli między sobą powierzchnię np. jednego piętra. W tym przypadku trzeba zadbać o skuteczne zabezpieczenie dostępu do pomieszczeń poszczególnych podmiotów, jednocześnie mając na uwadze swobodny przepływ pracowników sąsiadujących firm.

Doskonałym rozwiązaniem jest w tym przypadku system zarządzający kontrolą dostępu. Wyposażenie biur w elektronicznie zamykane drzwi oraz czytniki kart zbliżeniowych, daje świetne możliwości operowania dostępem do poszczególnych stref. Pracownicy różnych firm, dzięki właściwemu skonfigurowaniu kart, będą mieli dostęp jedynie do pomieszczeń swojej firmy, natomiast osoby z zewnątrz, nie będą mogły wejść do żadnego z pomieszczeń bez asysty. Przy tym wszystkim, w odróżnieniu od zamków tradycyjnych, pracownik opuszczający pomieszczenie nie będzie musiał pamiętać o zamykaniu drzwi na klucz.

Deweloperzy, którzy przewidzieli takie zapotrzebowanie, są w stanie obecnie oferować klientom, w pełni wyposażone pod kątem bezpieczeństwa, powierzchnie biurowe. Recepcja przy wejściu, monitoring oraz kontrola dostępu – takie zabezpieczenia zdecydowanie zwiększają standard obiektu.

Kontrola dostępu to poza kwestią bezpieczeństwa, również możliwość zarządzania czasem pracy i informacją o pracownikach pod kątem ich obecności. System kontroli dostępu jest elementem systemu rozliczania czasu pracy. Karta zbliżeniowa może wszak być przepustką, kluczem otwierającym drzwi, jak również kartą pracy, dzięki której wszystkie aktywności w czasie pracy są rejestrowane i klasyfikowane. Każde wejście na teren firm, każde wyjście prywatne czy służbowe są odnotowywane przez system, dając administratorowi wgląd w aktywność pracowników.

Oczywiście kontrola dostępu to nie tylko powierzchnie biurowe. System ów znajduje bowiem świetne zastosowanie w przypadku hal produkcyjnych czy magazynowych. Schemat ten sam co w przypadku biurowca: czytniki kart zbliżeniowych przy drzwiach wejściowych oraz w przypadku hierarchizacji uprawnień dostępu, przy drzwiach wewnątrz, np. oddzielających magazyn od części biurowej. Jednoczesna możliwość sprzężenia systemu KD z systemem rozliczania czasu pracy oferuje pełen pakiet narzędzi do zarządzania własnym personelem. System RCP daje wszak możliwość śledzenia przepracowanych godzin, kontroli czasu przyjścia i wyjścia, zliczania nadgodzin, planowania urlopów i raportowania dowolnych zdarzeń.

Deweloperzy, którzy zadbali o wyposażenie swoich obiektów w systemy kontroli dostępu, niewątpliwie zagwarantowali swoim klientom cały szereg wartości dodanych, dzięki którym komfort zarządzania firmą zdecydowanie się zwiększa.

Źródło: www.e-logistyka.pl
Autor: Michał Chamiga - Alan Systems Sp. z o.o.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top