System ERP – ile kosztuje i co składa się na jego cenę?

Udzielenie odpowiedzi na pytanie „Ile kosztuje system ERP” nie jest tak proste i jednoznaczne, jak można by oczekiwać. Dlaczego? Na ostateczny…

6 korzyści z wdrożenia systemu ERP

Polskie przedsiębiorstwa mierzące się z wyzwaniami związanymi z transformacją cyfrową coraz chętniej decydują się na wdrożenie systemów…

Polski przemysł marzy o AI, ale brak mu podstawowych narzędzi

Polskie firmy przemysłowe, choć głośno mówią o sztucznej inteligencji, w rzeczywistości borykają się z podstawowymi narzędziami…

System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
SMS-y są nadal wiodącą formą komunikacji. Wygodę tę doceniają nie tylko posiadacze zwykłych telefonów, ale także użytkownicy smartfonów. Za co doceniają oni powiadomienia SMS i jakie komunikatory mobilne są wśród nich najpopularniejsze?


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Z przeprowadzonego przez platformę SerwerSMS.pl badania Komunikacja SMS w Polsce wynika, że posiadacze smartfonów bardziej doceniają zalety SMS-ów niż użytkownicy zwykłych telefonów komórkowych, którzy nie mieli do tej pory doświadczenia w korzystaniu z mobilnych komunikatorów. Dla 46 proc. osób korzystających ze smartfonów szybkość dostarczania powiadomień SMS jest ich najważniejszą zaletą. Na drugim miejscu znalazła się prostota użytkowania, która została pozytywnie oceniona przez ponad jedną trzecią badanych. Co interesujące, tylko 25 proc. użytkowników smartfonów wymieniło wspomniane aspekty jako zaletę komunikatorów mobilnych.
Osoby korzystające ze smartfonów w SMS-ach doceniają przede wszystkim to, czego brakuje im w mobilnych aplikacjach – mówi Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl.
Z raportu przygotowanego przez UKE* wynika, że 69 proc. Polaków korzysta z internetu z czego tylko 10 proc. z nich łączy się z siecią poprzez telefon komórkowy lub tablet. Co istotne, tylko 7 proc. Polaków posiada dostęp mobilny w telefonie komórkowym lub tablecie.
Wysyłając wiadomość za pomocą komunikatorów mobilnych użytkownicy uzależnieni są od hot spotów z Wi-Fi bądź internetu mobilnego, który nie jest jeszcze dostępny w każdym miejscu w Polsce – mówi Zawiliński.
Komunikatory, które wymagają połączenia z internetem często są droższą alternatywą od SMS-a, zwłaszcza jeśli korzystamy z nich poza granicami naszego kraju. Miesięczna opłata za korzystanie z internetu mobilnego wynosi w Polsce to koszt 50 zł**. Działają one w trybie online przez co nie gwarantują także szybkości dostarczenia usługi oraz jej nieograniczonego zasięgu.

SMS nie dla iPhone’a

I choć z komunikatorów mobilnych korzysta prawie trzy czwarte użytkowników smartfonów, to w ogólnym ujęciu SMS-y nadal pozostają główną formą komunikacji użytkowników. Wyjątek stanowią tutaj posiadacze iPhone’ów. Z danych SerwerSMS.pl wynika, że 60 proc. z nich częściej wysyła wiadomości tekstowe korzystając z komunikatorów mobilnych niż z wiadomości SMS. Pod uwagę należy jednak wziąć fakt, że najpopularniejszym mobilnym system operacyjnym w Polsce jest Android, w czołówce pozostaje również Windows Phone. W przypadku tych systemów zdecydowana większość użytkowników wybiera SMS-y jako narzędzie komunikacji. Na krótkie wiadomości tekstowe stawia 62 proc. posiadaczy smartfonów z Androidem i ponad trzy czwarte z Windows Phone.

prefereowaneformy kontaktu mobile

TOP 5 komunikatorów mobilnych

Zgodnie z raportem Komunikacja SMS w Polsce wśród najczęściej wykorzystywanych komunikatorów mobilnych bezsprzecznie pierwsze miejsce zajmuje Facebook Messenger, z którego korzysta 84 proc. posiadaczy smartfonów. Na drugim miejscu znalazł się Skype (36 proc.), a na kolejnych WhatsApp, Viber i Gadu Gadu. Swoją popularność WhatsApp i Viber zawdzięczają dostosowaniu do wielu platform oraz prostocie. Z aplikacji tych mogą korzystać m. in. użytkownicy smartfonów z takim systemem operacyjnym jak Android, Windows Phone, iOS czy BlackBerry. Co istotne, komunikatory te działają w oparciu o numer telefonu użytkownika, a grupa kontaktów w bazie aplikacji nie musi być połączona z kontem w serwisie społecznościowym.

Bez wątpienia nowe technologie są coraz mocniej wkraczają w nasze codzienne życie. Często są doskonałym uzupełnieniem sposobu, w jaki się komunikujemy. Sprzyja temu rosnąca popularność urządzeń mobilnych oraz możliwość połączenia się z internetem, niemalże z każdego miejsca. Jak zauważa Daniel Zawiliński z SerwerSMS.pl mimo, że wielu użytkowników smartfonów chętnie wykorzystuje komunikatory mobilne, nadal preferowaną formą komunikacji pozostaje SMS.
To właśnie krótka wiadomość tekstowa jest częściej wybierana, kiedy chcemy poinformować swoich bliskich o ważnym wydarzeniu z naszego życia. SMS-a wysyła wówczas aż 80 proc. osób korzystających ze smartfonów.
Nie powinno być to zaskoczeniem, gdyż SMS to proste, szybkie i sprawdzone rozwiązanie.

udzial komunikatorow

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top