erp view 16 12 2016 1

Większość przedsiębiorców znajduje się właśnie w jednym z najtrudniejszych momentów w roku. Pierwsze i ostatnie miesiące w kalendarzu to czas wszelkich podsumowań, raportowania, rozliczania, domykania i analizowania projektów – zarówno wewnętrznych, jak i tych realizowanych z klientami. To też czas na planowanie, wyznaczanie budżetów i modyfikowanie procesów. Na szczęście istnieją narzędzia, które mogą skutecznie wesprzeć przedsiębiorców i zapobiec piętrzeniu się zadań.

Procesy biznesowe są realizowane w każdym przedsiębiorstwie. Nie w każdym jednak zostały one zidentyfikowane, opisane i zoptymalizowane. Często istniejący w przedsiębiorstwie system informatyczny klasy ERP nie zapewnia kompleksowego wsparcia dla procesów biznesowych. Stąd też, w ostatnich latach ogromną popularnością cieszą się systemy informatyczne klasy Workflow (BPM/ECM ), które są integrowane ze systemami ERP. Warto zauważyć, że tego typu systemy stają się coraz bardziej dostępne finansowo i technologicznie również dla firm z sektora MSP.

primesoftpolska2System workflow, jak pokazuje doświadczenie, sprawdza się w firmach z każdej branży. Doskonale wie o tym spółka Primesoft Polska z Poznania, która przeprowadza z sukcesem kolejne wdrożenia oprogramowania V-Desk, dzięki któremu przedsiębiorstwa mogą funkcjonować sprawniej i efektywniej. Pomimo rosnącej popularności, rozwiązania workflow to dla wielu firm zagadnienie budzące wciąż wiele pytań. Szczególnie dla tych niezdecydowanych osób Primesoft Polska obala kilka mitów, które pozwolą rozwiać wątpliwości i przybliżyć sposób funkcjonowania systemu elektronicznego obiegu dokumentów.

primesoftpolska2Coraz więcej polskich przedsiębiorców i managerów zauważa potrzebę wdrożenia systemu elektronicznego obiegu dokumentów – rozwiązania, które optymalizuje procesy biznesowe 
i przekłada się na uzyskanie efektywniejszych wyników. Kluczowym elementem każdej implementacji jest precyzyjnie przeprowadzona analiza przedwdrożeniowa, o której opowiadają nam eksperci z firmy Primesoft Polska. To właśnie ona jest najważniejszym etapem każdego projektu i decyduje o sukcesie implementacji.

sagelogoDokumenty elektroniczne, w tym faktury, z roku na rok zyskują coraz większe znaczenie. Dzieje się tak m.in. dlatego, że Unia Europejska konsekwentnie dąży do praktycznego, a nie jedynie formalnego zrównania w obrocie gospodarczym dokumentów w postaci elektronicznej z dokumentami w postaci papierowej. Polska konsekwentnie liberalizuje prawo podatkowe i dostosowuje swoje struktury administracyjne do obsługi dokumentów elektronicznych. Postęp jest ogromny i widoczny dla każdego, choć w porównaniu do innych krajów w UE mamy jeszcze bardzo dużo do zrobienia.

Wczorajsza konferencja EOIF GigaCon była dla mnie kolejną okazją do podzielenia się z jej gośćmi, moimi oraz cudzymi doświadczeniami, cudzymi czyli tymi, których bywam nie raz świadkiem. Poproszono mnie o wygłoszenie referatu na temat systemów zarządzania przepływem pracy i konsekwencjami korzystania z nich w tak zwanej chmurze (cloud computing). Przy okazji, dla porządku i tytułem wprowadzenia, powiedziałem kilka słów o tym, czym w ogóle tego typu systemy są i jakie są ryzyka ich wdrażania.

Koncepcja przepływów pochodzi z czasów, kiedy wszelką pracę wykonywano mechanicznie. Od ludzi (później od maszyn) spodziewano się, że będą precyzyjnie powtarzać wcześniej zdefiniowane kolejne etapy procesu (w zdefiniowanym porządku, czy sekwencji). Wszelkie odchylenia od zaprojektowanego przebiegu, jakiekolwiek myślenie improwizacyjne było, ogólnie rzecz biorąc, niepożądane. Tak więc taśmy produkcyjne czy mikroprocesory realizowały sztywne sekwencje.

W okresie wakacyjnym wielu pracodawców zastanawia się, jak sprawić, aby nieobecności pracowników nie dezorganizowały pracy całej firmy. ? Postawić na uporządkowanie procesów wsparte systemami IT ? mówi Marcel Kasprzak, prezes firmy MIS S.A. ? Bez tego nieobecność kluczowych pracowników może wprowadzić duże zamieszanie w naszej firmie, a nawet narazić ją na straty.

Dzisiaj, w czasach globalnego Internetu mamy nieograniczony dostęp do informacji. Nie zawsze jednak zalewająca nas z sieci treść ma wymaganą jakość, nie zawsze jest wiarygodna, Z drugiej strony szybkość pozyskiwania informacji przy wykorzystaniu Internetu ma niebagatelne znaczenie w działaniach biznesowych, tak samo jak niebagatelne znaczenie ma powszechna dostępność Internetu, co czyni z tego medium niezwykle silne narzędzie komunikacji.

Historia prowadzenia biznesu to historia metod obniżania kosztów. Niezależnie od tego, czy w dziedzinie produkcji czy usług, od zawsze chodziło o to, aby zmaksymalizować zyski w stosunku do poniesionych nakładów.

W standardowym sekretariacie zwykle widzimy duże biurka zastawione szufladkami z posegregowanymi, lub nie, dokumentami, rozłożone koperty z korespondencją, zawsze kilka dokumentów zalegających z boku, bo akurat są potrzebne, z tyłu szafy zapchane segregatorami. Wrażenie nieładu… chyba bardzo częste. Częstsze nawet gdy zajrzymy do innych pomieszczeń biurowych wypełnione biurkami pracowników i zalegającymi w stertach dokumentami. O szczęśliwi ci, którzy przewidująco stworzyli we własnych organizacjach osobne archiwum.

System emrm to oprogramowanie klasy MRM, łączące także funkcjonalność kilkusystemów informatycznych min. PLM, DMS, CRM do zarządzania szeroko pojętymirelacjami w przedsiębiorstwie. System cechuje się funkcjonalnością, którą potwierdzastruktura modułowa, Specyfika tej budowy umożliwia wdrażanie tylko tych elementów, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania firmy.

loading...