Wdrożenie systemu ERP Business Central w firmie UNICARD S.A.
- Szczegóły
- Kategoria: ERP
Sytuacja firmy
W trakcie swojego rozwoju przedsiębiorstwo sięgało po różne rozwiązania informatyczne. Rozmaite narzędzia miały za zadanie pokryć wybrane obszary działalności firmy. Niestety korzystanie z dużej ilości rozwiązań, które nie były ze sobą powiązane, zaczęło powodować chaos i rozproszenie firmowych danych. Wykorzystywane systemy były przestarzałe, a próba ich optymalizacji była nieopłacalna. Skuteczne zarządzanie procesami stało się niemożliwe. Organizacja nie miała wystarczającej kontroli nad przeterminowanymi płatnościami. To wiązało się z ponoszeniem strat i dodatkowych kosztów.
Proces decyzyjny w obszarze handlowym był wydłużony z powodu niedomagań wykorzystywanego oprogramowania. To powodowało, że czas oczekiwania klienta na wycenę przeciągał się. Zdarzało się, że przesłane przez handlowca zlecenie produkcyjne nie było sprawdzone pod kątem technologicznym i kosztowym. Niestety ta sytuacja powodowała sprzedaż poniżej kosztów wytworzenia lub ze zbyt niską marzą.
Rozwiązanie
Firma Unicard podeszła do tematu wyboru oprogramowania ERP, a także firmy wdrożeniowej, bardzo rzetelnie. Na początku przeprowadzili dogłębne prace analityczne. Poprzez prowadzone działania chcieli zidentyfikować potrzeby firmy pod kątem zarządzania istniejącymi, a także przyszłymi procesami. Zarządowi zależało na znalezieniu systemu kompletnego, który pokryłby potrzeby przedsiębiorstwa w obszarach nie tylko produkcji, ale również dystrybucji i usług.
Po przeanalizowaniu aż 50 dostępnych na rynku systemów klasy ERP, Unicard wybrał system Microsoft Dynamics 365 Business Central w wersji SaaS.
Wdrożenie systemu Business Central rozwiązało problem braku przepływu informacji i umożliwiło monitorowanie procesów firmowych od A do Z.
Korzyści
Wdrożony system umożliwił firmie Unicard kontrolowanie zdolności kredytowej klientów, co zdecydowanie obniżyło ryzyko transakcji. Obecnie firma ma możliwość wprowadzania limitów kredytowych oraz posiada procedury zabezpieczające płynność finansową przedsiębiorstwa. Problem z przeterminowanymi płatnościami praktycznie przestał istnieć.
Kolejną zmianą było wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów. Dzięki czemu opisywanie i księgowanie dokumentów stało się szybsze i łatwiejsze.
Firma zyskała również lepszą kontrolę nad kosztami, dzięki dostępowi do zaawansowanych raportów. Osoby decyzyjne otrzymują informację o tym, jaka ilość sprzedaży była zbyt nisko wyceniona i mogą przeciwdziałać występowaniu podobnych sytuacji. Przy pomocy systemu udało się również zredukować liczbę reklamacji.
Podsumowanie
Firma Unicard docenia system Business Central głównie za jego możliwość podążania za rozwojem firmy. Warto podkreślić, że nie jest to gotowy produkt, a platforma, którą można modyfikować zgodnie z potrzebami, dodając kolejne moduły, opcje czy aplikacje. Dzięki czemu przedsiębiorstwo może rozwijać funkcjonalności oprogramowania zgodnie z rosnącymi potrzebami.
Źródło: www.nav24.pl