System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Przed nami Mikołajki i gorący czas świątecznych zakupów. Według ekspertów, przeciętna polska rodzina wyda na świąteczne przygotowania około 1000 zł. W poszukiwaniu upominków, coraz więcej osób korzysta z sieci społecznościowych oraz serwisów zakupowych, by sprawdzić opinie o produktach. Według danych IBM, po ostatnim piątku w USA (słynny Black Friday) średnia wartość zakupów online wyniosła 128,84 dolara zaś 36,16 proc. wszystkich transakcji online przeprowadzono przy pomocy urządzeń mobilnych, co oznacza prawie 30 procentowy wzrost w stosunku do zeszłego roku. Aby ułatwić klientom wybór właściwego prezentu, IBM przygotował aplikację Watson Trend App.
 
 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Aplikacja wykorzystuje możliwości kognitywne superkomputera IBM Watson i analizuje nie tylko listy najlepiej sprzedających się produktów, ale również ponad 10 000 innych internetowych źródeł – wpisów na mediach społecznościowych, forach opinii, komentarzy w serwisach zakupowych. W odróżnieniu od innych zestawień najpopularniejszych produktów, IBM Trend App na bieżąco analizuje dane i przewiduje, czy popularność danego produktu będzie rosnąć czy spadać, a także dostarcza kontekst – dlaczego niektóre produkty i marki zyskują (lub tracą) w oczach klientów. Aplikacja dostarcza codzienną porcję danych o 100 topowych produktach z trzech najczęściej wybieranych przez konsumentów kategorii – elektroniki, zabawek i fitness.
Klienci są zalewani informacjami o produktach i dlatego coraz trudniej im się zdecydować. Watson analizuje setki tysięcy internetowych komentarzy – w czasie rzeczywistym, ponieważ potrafi analizować język, którym posługujemy się na co dzień, tzw. język naturalny. Dane nie muszą być przygotowane do analizy, to dzieje się automatycznie. Dlatego czas dostarczania wyników jest znacznie krótszy – mówi Piotr Pietrzak, CTO IBM Polska i Kraje Bałtyckie.
Dodatkowo Watson analizuje kontekst pojawienia się informacji, a także jej ton – pozytywny, negatywny i neutralny. Każda kategoria produktów jest oceniana w rankingu Trend Score od 0 do 100 punktów, który tworzy się automatycznie, na podstawie zasięgu (liczby wzmianek w komentarzach) oraz trendu (wzrost lub spadek popularności).

W momencie przygotowania tej informacji, top trendy IBM Watsona kształtowały się następująco:
  • Klocki Lego najpopularniejszą zabawką sezonu: wraz z zapowiedzią premiery nowego filmu z serii Star Wars, wzrasta popularność zestawów nawiązujących do gwiezdnej serii (zwłaszcza nowego, Millenium Falcon). W zestawieniu znalazły się również zestawy Lego Friends i City. Watson wnioskuje, że zainteresowanie klockami będzie wzrastać, ponieważ to zabawka, która podoba się na równi dzieciom i ich rodzicom.
  • Amatorzy zdjęć wybierają aparaty fotograficzne zamiast smartfonów: szukając sprzętu fotograficznego, Watson zauważa rosnącą popularność aparatów z rozbudowanymi funkcjami (np. WiFi). Wśród amatorskiego sprzętu fotograficznego najpopularniejszy jest model Nikon D-SLR, natomiast profesjonaliści wybierają model Sony Alpha 7RII z matrycą 42 megapikseli.
  • Obuwie sportowe powinno być zarówno wygodne, jak i modne: bieganie staje się najpopularniejszym sportem uprawianym amatorsko, stąd popularność marek stawiających na buty sportowe. Zyskują zwłaszcza te pozycjonowane jako chroniące przed urazami oraz zapewniające „bieganie naturalne” – buty lżejsze i o mniej rozbudowanej konstrukcji. Dodatkowo, wśród klientów wybierających buty Nike można zauważyć rosnące zainteresowanie designem, co prowadzi do wniosku, że są one wybierane nie tylko do trenowania, ale również do noszenia na co dzień. Co ciekawe, komentarze na temat obuwia sportowego częściej zamieszczane są przez panie.

Aplikacja Watson Trend App jest do pobrania bezpłatnie w Apple App Store w wersji na telefon i tablet. Do działania wykorzystuje kombinację API z platformy deweloperskiej Watson, w tym: analizę tonu wypowiedzi, wybór słów kluczowych i inteligentne tagowanie. W przyszłości aplikacja będzie wzbogacana o funkcje geolokalizacji i personalizacji pod kątem preferencji użytkownika, przewidywane są też dodatkowe narzędzia językowe. To kolejny krok w rozwoju systemu Watson, który w momencie rozpoczęcia bazował na 1 module naturalnego języka – dziś na platformie można znaleźć ponad 30 różnych API – od rozpoznających mowę i obraz, aż po budowanie profili behawioralnych, bazujących na próbkach dłuższych wypowiedzi. Dzielenie się funkcjonalnościami przez Watson Developer Cloud pozwala przedsiębiorcom, startupom i dojrzałym organizacjom w szybszym dostarczaniu i komercjalizacji rozwiązań kognitywnych.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top