System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Huawei zaprezentował swój najnowszy flagowy tablet Huawei MediaPad M3, stworzony we współpracy z firmą Harman Kardon. Obie marki zadbały o bezkonkurencyjną jakość odtwarzanego na urządzeniu dźwięku oraz niezwykle zaawansowany system multimediów.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
MediaPad M3 zaprojektowany został w oparciu o doświadczenie firmy Harman Kardon w kreacji niezrównanej technologii audio. Pokazujemy, co naprawdę może tablet w kwestii odtwarzania dźwięku – powiedział Richard Yu, CEO Huawei Consumer Business Group. – Koncentrujemy się na rozwoju jakości dźwięku i multimediów w urządzeniach. Nie tylko stale podnosimy poprzeczkę, ale także nieustannie zaskakujemy użytkowników nowymi doznaniami.
Mistrzowskie doświadczenie dźwięku

Przy projektowaniu MediaPad M3, Huawei współpracował z ekspertami Harman Kardon, którzy są innowatorami w dziedzinie technologii audio i multimediów. Inżynierowie akustyczni Harman Kardon dopracowali system audio w tablecie, zapewniając bezkompromisową jakość dźwięku.

Dodatkowo, z Huawei przy projekcie współpracowała również firma AKG, będąca częścią spółki Harman International, specjalizująca się w produkcji słuchawek i mikrofonów. AKG odpowiadało wraz z Huawei za opracowanie słuchawek, przeznaczonych specjalnie dla MediaPad M3. Prezentują one elegancki styl AKG, a dzięki dedykowanej wersji, zapewniają wygodne dopasowanie i czysty, piękny dźwięk.
Harman Kardon tworzy najlepsze na świecie produkty audio, a Huawei ma za sobą bogatą historię współpracy z największymi markami, która przynosi korzyści całemu rynkowi - powiedział Dinesh Paliwal, prezes i CEO firmy Harman International. – Jesteśmy dumni, że możemy być w zaszczytnej grupie globalnych partnerów Huawei i wykorzystać nasze doświadczenia do wspierania Huawei w dążeniu do innowacji i zaangażowania w najdoskonalsze doświadczenia użytkownika. Jakość dźwięku w MediaPad M3 jest przykładem naszej niezwykłej współpracy.
Minimalistyczna stylistyka

Lekka i stylowa obudowa MediaPad M3, została wykonana z aluminium lotniczego. Stylistyka zachowuje bilans pomiędzy sztuką wzornictwa przemysłowego, a elegancką i wyrafinowaną konstrukcją. Proporcje ekranu – 82 proc. w stosunku do i rozdzielczość 2560x1600 zwiększają realistyczne wrażenia wizualne. Technologia wyświetlania ClariVu3.0 Huawei zapewnia większą jasność i ostrość obrazu i filtruje szkodliwe światło niebieskie, aby łagodzić zmęczenie oczu. Ascetyczny wygląd, wygodna forma i lekkość – jedynie 310 gram - sprawiają, że jest nowy tablet Huawei jest idealny do każdego stylu życia.

Wydajność na najwyższym poziomie

Moc procesora Kirin 950 w Huawei MediaPad M3 zapewnia płynność w odtwarzaniu najbardziej wymagających multimediów, jak filmy HD i gry 3D. Rozbudowany zestaw funkcji uzupełnia najlepszy na rynku czytnik linii papilarnych, który odpowiada za maksymalne bezpieczeństwo danych. Bateria o pojemności 5100 mAh gwarantuje do 11 godzin odtwarzania wideo FHD, do 6 godzin nieustannej gry w 3D lub 45 godzin słuchania muzyki. Dzięki zainstalowanemu w MediaPad M3 aparatowi w prosty sposób można zarejestrować najważniejsze chwile.

Huawei MediaPad M3 będzie dostępny pod koniec września w 26 krajach świata, w tym m. in. w: Chinach, Malezji, Arabii Saudyjskiej, Francji, Nowej Zelandii, Hiszpanii, Niemczech, Filipinach, Tailandii, Włoszech, Portugalii, Wielkiej Brytanii, Japonii i Rosji.

Źródło: Huawei

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top