Elektroniczny obieg dokumentow 2x

Dlaczego etyka, dane i technologia zbudują przyszłość Twojej firmy?

Błyskawiczny rozwój sztucznej inteligencji (AI) i innowacyjnych technologii przyspiesza powstawanie inteligentnych przedsiębiorstw i umożliwia firmom uczestniczenie w życiu ludzi na coraz większą skalę – pokazuje raport Accenture Technology Vision 2018.

Wiele firm, realizujących rożnego rodzaju zlecenia projektowe, decyzję o przystąpieniu do wykonania musi podejmować bez wiarygodnej weryfikacji opłacalności, czy dostępności wolnych mocy przerobowych, koniecznych do wywiązania się z umowy w wyznaczonym terminie bez narażania się na kary.

Rozwiązanie serwisowe firmy IFS, oprócz wsparcia zarządzania siecią światłowodową firmy Eniig, umożliwi jej rozszerzenie swojej działalności poprzez zapewnienie wsparcia technicznego i serwisowego duńskim dostawcom sieci światłowodowych.

Do 26 lutego br. wszyscy przedsiębiorcy, w tym właściciele mikrofirm, zobowiązani są po raz pierwszy dostarczyć do urzędów skarbowych pliki JPK_VAT. Wymaga to prowadzenia ewidencji VAT w postaci elektronicznej, za pomocą programów komputerowych.

Rozwiązanie IoT firmy IFS wykorzystuje dane z platform wiertniczych firmy Odfjell Drilling do prognozowania potrzeb serwisowych elementów infrastruktury oraz zwiększania ich niezawodności.

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikowała wyniki wstępnego badania, które wskazują, że przestarzałe rozwiązania programowe stosowane przez firmy specjalistyczne i handlowe mogą im utrudniać czerpanie pełnych korzyści ze świadczenia klientom usług z zakresu serwisu posprzedażowego.

Nadmiar zazwyczaj nie niesie za sobą pozytywnych konsekwencji, szczególnie jeśli nie potrafimy nad nim zapanować i wykorzystać jego potencjału. W przypadku nadmiaru informacji jest podobnie – przede wszystkim w sytuacji kiedy nie są one odpowiednio szybko pozyskiwane, przetwarzane i analizowane. Ciężko wtedy zadbać o stabilność planów, utrzymać płynność ich realizacji i szybkość reakcji na nagłe zdarzenia.
 

Szpitale, Uczelnie, Instytuty Medycyny Pracy i inne jednostki świadczące usługi lecznicze oraz edukacyjno-szkoleniowe są zwolnione z podatku VAT w zakresie prowadzonej działalności. Oznacza to jednocześnie, że nie mogą odliczać podatku VAT naliczonego. Ale czy zawsze?
 

Co najczęściej wpływa na wybór oprogramowania ERP? Czego poszukują Klienci i co decyduje o zadowoleniu z wybranego narzędzia? Firma Soneta sprawdziła to na podstawie badania satysfakcji użytkowników enova365.
 

KIR zaprezentował i przeprowadził z sukcesem wraz z bankami testy prototypu platformy dla trwałego nośnika w oparciu o ogólnie dostępne rozwiązanie technologiczne blockchain. Pionierski projekt wykorzystujący tę technologię ma zapewnić integralność i niezaprzeczalność dokumentów i komunikacji prowadzonej z klientami. Prototypowy trwały nośnik danych został zaprojektowany w celu ułatwienia bankom dostosowania swoich wewnętrznych systemów do wymagań unijnej dyrektywy 2007/64/WE w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego w zakresie komunikacji z klientem, poprzez cyfryzację procesów publikacji, zatwierdzania oraz wyszukiwania dokumentów.

Każdy projekt, niezależnie od swojego zakresu powinien opierać się przede wszystkim na odpowiednich fundamentach. W EQ System niezmiennym „fundamentem”, który skutecznie wspiera realizację założeń jest szczegółowa koncepcja usprawnień. Pozwala ona na jasne określenie oczekiwań, wyznaczenie konkretnych etapów projektu, dostosowanie rozwiązań do najdrobniejszych niuansów procesów produkcyjnych oraz ustalenie wiarygodnego harmonogramu poszczególnych prac.

Dostarczanie podpisanych elektronicznie formularzy podatkowych na portal eDeklaracje Ministerstwa Finansów jest wymogiem formalnym od ponad dwóch lat, jednak co roku wiele firm napotyka problemy związane z samodzielną konfiguracją i utrzymaniem środowiska służącego właściwemu przesyłaniu deklaracji oraz odbiorowi Urzędowego Potwierdzenia Odbioru.

Nowa technologia w biznesie to oczywistość. Nikogo już chyba nie dziwi fakt, że firma bez komputera nie może wręcz istnieć. Czy jednak przedsiębiorca zawsze musi wybierać PC-ta lub notebooka? Może powinien zastanowić się nad alternatywą? Szczególnie, gdy jest bardzo mobilny i wiele czasu spędza w podróży. Taką opcją może okazać się tablet biznesowy.

W dzisiejszych czasach presja wywierana na opiekę zdrowotną oraz na usługi z nią związane jest ogromna. Ma to niewątpliwie niebagatelny wpływ na pacjentów. Zaawansowana technologia odgrywa coraz większą rolę w medycynie, zapewniając wsparcie poprzez odciążanie systemu opieki zdrowotnej, co w konsekwencji wpływa na poprawę jakości obsługi pacjentów.

Termin wejścia w życie unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) zbliża się wielkimi krokami. Zapewnienie zgodności z nowymi przepisami wymaga od firm podjęcia szeregu działań dostosowawczych. Pojawiają się więc pytania o to, czy jest jakiś prosty, uniwersalny sposób na to, by od 25 maja 2018 r. działać zgodnie z rozporządzeniem?

Płynna realizacja planów produkcyjnych zależy w głównej mierze od ludzi – tego, czy posiadają odpowiednie kompetencje i są w odpowiednim miejscu oraz czasie. Od tego, czy zaplanowana obsada jest dopasowana do realizacji konkretnych zleceń produkcyjnych, a komunikacja pomiędzy poszczególnymi działami i osobami jest sprawna. Nad płynną realizacją procesów produkcyjnych oraz optymalnym zarządzaniem czasem pracy w firmie Plastic Omnium czuwa platforma komunikacyjna XPRIMER.

Czy wiesz, że trwają prace nad ustawą zmieniającą zasady wystawiania faktur VAT na podstawie paragonów fiskalnych? Aktualnie do otrzymania faktury VAT wystarcza okazanie paragonu fiskalnego dokumentującego sprzedaż, a następnie podanie danych podatnika, na którego ma zostać wystawiona faktura. Będący obecnie w fazie opiniowania projekt ministerialny zakłada spore zmiany dotyczące wszystkich rodzajów towarów i usług.

Przedsiębiorcom pozostało 5 miesięcy na dostosowanie swojej działalności i oprogramowania do wchodzących w życie przepisów RODO. To bardzo mało czasu, szczególnie że aby mieć pewność, iż działa się zgodnie z rozporządzeniem, należy poddać analizie już posiadane dane, metody ich przetwarzania, umowy z klientami, partnerami i pracownikami oraz wdrożyć nowe procedury, które pozwolą zapewnić osobom fizycznym nowe prawa.

Już niebawem Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych rozpocznie nabór wniosków w ramach Poddziałania 2.1.1 E-usługi dla Mazowsza.

Nie trać czasu na przepisywanie i ręczne sprawdzanie numerów rachunku dostawcy w wykazie czynnych podatników VAT. Sprawdź jakie nowe obowiązki nałoży na Ciebie projekt nowelizacji ustawy. Ekspert SIMPLE oraz Product Manager obszaru Finansowo-Księgowego - Waldemar Tatarewicz o ułatwieniach przygotowywanych przez Spółkę w związku ze zmianami w prawodawstwie.

Senetic otrzymał wyróżnienie w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”. To nagroda za dużą aktywność firmy na rynkach zagranicznych.

Instytucje finansowe starają się coraz silniej dopasować do prywatnych upodobań klientów. Głównym źródłem tego procesu jest analiza danych z różnych platform, które układają się w jedną całość – portret klienta. W jaki sposób może to zmienić oblicze współczesnej bankowości? Analiza przeprowadzona przez firmę analityczną TogetherData, wskazuje iż głównymi filarami „banku przyszłości” stały się chatboty, Data Science, OCR, NLP czy tzw. robo-inwestowanie.

Giełdowy Indeks Produkcji zamykał listopad z wynikiem 1088.50 pkt. notując jeden z poważniejszych spadków w całym 2017 roku, ale w grudniu udało się powrócić na tor wzrostu wartości i zamknąć rok na poziomie 1135.96 pkt. Tradycyjnie, wzrosty nie dotyczyły wszystkich spółek, lecz raptem połowy, podtrzymując panującą się od dłuższego czasu opinię o dojrzałości rynku, na którym dane fundamentalne i perspektywy rozwoju spółek podlegają surowej ocenie.

Aruba Cloud przewiduje, że w nadchodzącym roku kluczową kwestią będzie rozwój BDaaS (Big Data as a Service), Edge Computingu oraz spadek cen urządzeń IoT. Duży wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw będzie mieć również wejście w życie rozporządzenia RODO oraz większa ilość ataków hakerskich.

2 stycznia 2018 roku nastąpiło przejęcie przez spółkę Asseco Business Solutions S.A. spółki Macrologic S.A. Jego celem jest dalszy rozwój kompetencji Asseco Business Solutions w zakresie produkcji oraz utrzymania systemów ERP dla przedsiębiorstw. Marka Macrologic zostanie włączona do oferty rozwiązań do zarządzania Asseco Business Solutions dla średnich i dużych przedsiębiorstw na polskim rynku.

Rok 2018 upłynie pod znakiem automatycznego uczenia. Od czasu pojawienia się Internetu żadna technologia nie miała takiego wpływu na sposób, w jaki żyjemy i pracujemy.

Przez ostatnie lata w gospodarce utrzymuje się trend odchodzenia od posiadania aktywów na rzecz korzystania z usług. Sukces w biznesie odniosą Ci, którzy dostarczą czego chce klient - szybciej i skuteczniej niż robi to konkurencja. Przedsiębiorstwa, które chcą się rozwijać i dobrze prosperować, muszą dostosować się do tego nurtu. Zmiana sposobu funkcjonowania przedsiębiorstw przekłada się na procesy wewnątrz organizacji, zasoby ludzkie oraz systemy informatyczne, wspierające zarządzanie biznesem. Rodzaj oferowanej firmom technologii jest całkowicie niepodobny do tego, jaki sprzedawano jeszcze pięć lat temu. Technologia dla przedsiębiorstw rozwija się w oszałamiającym tempie i ten rozwój na pewno nie spowolni w 2018 r. Wręcz przeciwnie – nabierze jeszcze większego tempa.

2018 rok przynosi wszystkim przedsiębiorcom liczne nowe regulacje. Nadchodzące zmiany w prawie gospodarczym i nie tylko dotykają każdego wymiaru prowadzenia biznesu – RODO, mechanizm split payment, JPK dla mikro przedsiębiorców, zmiany w deklaracjach PIT czy e-paragony to tylko niektóre z nich! Specjaliści w dziedzinie kadr płac, księgowości, handlu i ochrony danych osobowych enova365 przygotowali praktyczne opracowanie tych zmian wraz z eksperckim komentarzem.

Znamy już harmonogramy konkursów unijnych na cały nadchodzący rok. Środki pozwalające na inwestycje, w tym inwestycje informatyczne klasy ERP, ulokowane są obecnie w Regionalnych Programach Operacyjnych (RPO), dlatego też możliwość otrzymania dotacji zależy od województwa, w którym firma działa i chce się rozwijać.

Już od pierwszego stycznia zaczną obowiązywać nowe zasady dotyczące sposobu dokonywania wpłat składek. Wpłaty mają być uiszczane na indywidualne numery rachunków składkowych, które ZUS na podstawie składek z ostatniej deklaracji rozliczeniowej rozdysponuje pomiędzy poszczególne fundusze. Ekspert SIMPLE oraz Product Manager obszaru Zarządzanie Personelem – Jarosław Sokalski przygotował podsumowanie najważniejszych zmian nowego formatu przelewów.

loading...