itintegro przewodni po chmurze 2017

Szyfrowanie danych stosowane kiedyś przez strony banków i sklepów internetowych staje się coraz popularniejsze. Zmiany wymuszają twórcy przeglądarek i sami internauci głosując swoimi portfelami.

REKLAMA:
 
 
Jak wynika z Raportu PwC „Klient w świecie cyfrowym”, obecnie aż 55% Polaków kupując towary lub usługi wybiera elektroniczne kanały sprzedaży. Pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów, ale co ciekawe, 43% osób z tej grupy i tak przegląda produkty w Internecie przed ostatecznym zakupem. Te statystyki potwierdzają dlaczego warto pokazać swoją firmę w Internecie. Oczywiście, aby użytkownicy odnaleźli usługi w sieci nie wystarczy sama strona WWW. Należy zadbać o jej wygląd, wysokie pozycje w wyszukiwarkach i przyjazność dla użytkownika zachęcającą do wybrania oferty.

Zaufanie do sklepu zwyczajnie się opłaca

Liczba osób kupujących w sieci z roku na rok wzrasta, mimo to wciąż spora grupa obawia się zakupów przez Internet. 29% z nich nie kupuje online w obawie o bezpieczeństwo płatności1 . Jeśli posiadasz sklep internetowy, to zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2014. 1182) jako sprzedawca jesteś zobowiązany do przestrzegania zasad ochrony i bezpieczeństwa danych swoich klientów. Rozwiązaniem zapewniającym bezpieczeństwo danych osobowych użytych na stronie i spełniającym wymagania GIODO jest CCertyfikat SSL.

Do czego służy protokół SSL?

Szyfruje on dane przesyłane drogą elektroniczną i gwarantuje zachowanie poufności transakcji zawartych przez stronę internetową. To podstawowe narzędzie, o którym powinien pamiętać każdy, kto prowadzi e-sklep. Ale to nie wszystko. Dodatkowo Certyfikaty SSL o wyższym stopniu walidacji potwierdzają również dane właściciela witryny. W ten sposób gwarantują spełnienie części wymagań ustawy o ochronie praw konsumenta, a przy okazji pozytywnie wpływają na wizerunek sklepu. Instalując certyfikat na stronie pokazujesz swoim klientom, że traktujesz poważnie kwestię bezpieczeństwa ich danych.

Badania TNS Research pokazują, że zaufanie do sklepu jest opłacalne. 72% internautów przyznało, że przynajmniej raz opuściło stronę WWW, która wydała im się niebezpieczna. 91% z nich potwierdziło, że nie opuściłoby witryny, gdyby posiadała Certyfikat SSL. Te dane potwierdzają jak ogromny wpływ na zwiększenie zaufanie klienta do strony ma używanie certyfikatu SSL. Na tym jednak korzyści się nie kończą. Certyfikat pomaga również witrynom, na których bezpośrednio klient nie dokonuje zakupu.

Giganci dyktują warunki

Już trzy lata temu na oficjalnym blogu Google ukazała się informacja o zmianach w algorytmie wyszukiwarki. Zineb Ait Bahajji i Gary Illyes poinformowali, że pozycje stron niezabezpieczonych będą maleć na rzecz stron zaufanych, czyli tych z zainstalowanym certyfikatem SSL. Decyzja ta była skutkiem wielu analiz i testów, które pokazały, że strony z adresem rozpoczynającym się „https://”są chętniej odwiedzane przez internautów. Ale to nie koniec działań. Od 2017 roku przeglądarka Chrome oznacza strony bez SSL jako niezabezpieczone (non-secure). Kolejnym krokiem będzie dodanie czerwonego trójkąta, co w dużym stopniu wpłynie na zwiększenie współczynnika wyjść ze strony WWW przez użytkowników, w tym potencjalnych klientów.

Twórcy przeglądarki Mozilla obrali ten sam kierunek i podjęli decyzję o niewspieraniu stron bez https://. Brak wsparcia polega na ograniczeniu dostępności nowych funkcjonalności jedynie dla stron z kłódką oraz niewyświetlaniu witryn niezabezpieczonych. Dlatego każdy, kto posiada stronę WWW, powinien zadbać o instalację certyfikatu SSL. Dotyczy to zarówno instytucji finansowych jak i sklepów internetowych. Wyższe pozycje w Google przyczyniają się do większego ruchu na stronie, a co za tym idzie, wzrostu przychodów ze strony WWW.

Do grupy sprzymierzeńców dołączył także twórca najbardziej popularnej platformy CMS – WordPress. Matt Mullenweg zapowiedział pod koniec ubiegłego roku, że w 2017 roku CMS zostanie wzbogacony o funkcjonalności, których zastosowanie będzie wymagało obecności certyfikatu SSL na serwerze. Zgodnie z danymi z serwisu W3techs.com, co czwarta strona działająca w sieci jest oparta na tym systemie. Co to oznacza dla właścicieli tych witryn? Jeśli nadal chcą korzystać w pełni z możliwości WordPressa, powinni zainteresować się instalacją certyfikatu SSL.

Jaki morał?

Jak pokazują badania rozpoczął się boom na Certyfikaty SSL. Witryny posiadające https:// będą oceniane wyżej przez roboty wyszukiwarek, ale także wyżej cenione przez użytkowników. Coraz więcej słyszy się o kradzieży danych osobowych i wykorzystaniu ich przeciwko właścicielom. Dlatego też warto już teraz zadbać o jakość swojej strony www. Aby strona www generowała przychody, należy dostosować się do wymagań wyszukiwarek i przeglądarek, od których jest uzależniona wielkość ruchu na stronie.

Skorzystaj z rabatu dla czytelników portalu. Wejdź na stronę Kei.pl https://www.kei.pl/certyfikaty-ssl i wybierz certyfikat 10% taniej. Użyj kodu IT_SSL_10%.

PODOBNE


loading...