itintegro przewodni po chmurze 2017

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformowała, że Anticimex, globalna firma z branży zwalczania szkodników, wdrożyła rozwiązanie IFS IoT Business Connector™ w celu przekształcenia danych IoT pochodzących z pułapek elektronicznych w predykcyjne działania serwisowe obsługiwane przez system IFS Applications™.

Dane na temat instalacji wiertniczych gromadzone przez moduł IoT pomagają zaplanować prace serwisowe, zapewnić większą niezawodność sprzętu, ograniczyć koszty związane z ręcznym wprowadzaniem informacji, zapewnić wysoką jakość danych i skrócić realizację procedur.

Niesłabnące skupienie na wysokiej jakości usług i zachowaniu zgodności to główny powód wdrożenia nowego, skalowalnego rozwiązania IT.

Łączenie wcześniej niepowiązanych obszarów wiedzy czy różnych działów w ramach jednej firmy staje się koniecznością. Same firmy w pojedynkę często nie są w stanie tego zrobić. Potrzebne jest wsparcie partnera technologicznego, który przeprowadzi firmę przez tę rewolucję, dostarczając odpowiednie rozwiązania i dostosowując je do wymogów rynku. Dane usługi i produkty znajdą więcej odbiorców, jeśli będą lepiej dopasowane do ich potrzeb. Współpraca jest warunkiem koniecznym – przekonuje David Hazard, wiceprezes Fujitsu w regionie EMEIA odpowiedzialny za współpracę z partnerami.

Polski producent okien dachowych z Nowego Sącza, będący światowym wiceliderem w tej branży, zdecydował się na wdrożenie w swoim zakładzie programu dla służb utrzymania ruchu. System dostarczony przez Queris ma zapewnić usprawnienie procesów UR i jeszcze lepsze gospodarowanie produkcyjnymi zasobami.

Badanie przeprowadzone przez Dimensional Research rzuciło nowe światło na stan implementacji Big Data przez korporacje. Wynika z niego, że aż 76 proc. ankietowanych firm wdraża już samoobsługową analitykę dużych zbiorów cyfrowych informacji. Pozostałe dane nie są już tak optymistyczne. Okazuje się, że większość zespołów IT ma problem ze skuteczną implementacją narzędzi analitycznych. Zaskakuje to tym bardziej, że deklarują one pełną zdolność w tym zakresie.

Zastosowanie analizy dużych zbiorów danych w celach poprawy wydajności biznesowej będzie wzrastać w dynamicznym tempie pomimo szeregu wyzwań. To nadrzędny wniosek z raportu przygotowanego przez Forrestera na zlecenie firmy Atos, według którego do 2020 roku odsetek globalnych firm i organizacji nieuwzględniających w swojej strategii analizy danych wynosił będzie zaledwie 10%.

Cyfrowy biznes ma nowych bohaterów. To badacze danych. Pomagają firmom w zrozumieniu, rozbudowie oraz monetyzacji strumieni Big Data, jakie każdego dnia przepływają przez globalną sieć oraz przez same przedsiębiorstwa. Współczesny biznes szuka dróg pozwalających na generowanie większych zysków z danych – taką teorię głosi Erich Schmidt, prezes wykonawczy google’owskiego Alphabetu. Jak z kolei twierdzi Hal Varian, główny analityk Google, firmy mogą wkroczyć na taką ścieżkę wyłącznie dzięki badaczom danych, czyli data scientists. Cyfrowy boom sprawił, że to właśnie tę profesję czekają tłuste lata. Do czego właściwie firmy potrzebują badaczy danych?

Otwarte oprogramowanie – czyli takie, które bazuje na dostępnym powszechnie kodzie – to dziś nie tylko rozwiązania konsumenckie, ale także podstawa działania wielu gałęzi biznesu. Jak wynika z danych Black Duck, wykorzystuje je 78 proc. przedsiębiorstw. Co więcej, aż 2/3 ankietowanych przyznało, że przy wyborze rozwiązań IT, traktuje priorytetowo te oparte o open source. Według uczestników ostatniej edycji badania Annual Future of Open Source Survey do głównych zalet otwartego oprogramowania należą wysoka jakość i elastyczność.

Z jednej strony swoboda działania, z drugiej święty spokój. Sprawdzamy, dla kogo dobry będzie serwer root, a kiedy warto dopłacić za serwer zarządzany.

Czy Big Data, automatyka i Internet Rzeczy usprawnią sektor enterprise?
W dyskusjach wokół wykorzystania Internetu Rzeczy w przemyśle (IIoT) większy nacisk kładzie się na czujniki i urządzenia wysyłające oraz gromadzące dane, niż na możliwości skutecznej analizy i monetyzacji informacji wytwarzanych przez maszyny. Tymczasem przedsiębiorstwa mogą zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku, jeśli wiedzą, jak wykorzystać owoce cyfrowej transformacji przemysłu.

Współcześnie coraz większe znaczenie zyskują wyspecjalizowane systemy wspierające kompleksowe zarządzanie firmą. Wymaga się od nich przede wszystkim tego, żeby odpowiadały potrzebom firmy nie tylko „tu i teraz”, ale i w przyszłości. I właśnie taka jest platforma komunikacyjna XPRIMER.
 

Po niedawnym orzeczeniu brytyjskiego Sądu Najwyższego, który potwierdził prawo firmy SAP do naliczania opłat za pośrednie korzystanie z systemów SAP przy użyciu takich aplikacji innych firm jak Salesforce, WorkDay i QlikView, korzystanie pośrednie jest obecnie wymieniane przez klientów firmy SAP jako główna obawa w obszarze zarządzania licencjami SAP i kontrolowania ich kosztów*.

Comarch wesprze firmę telekomunikacyjną Telefónica w transformacji sieci transportowej w pięciu krajach Ameryki Łacińskiej – w Argentynie, Brazylii, Chile, Kolumbii i Peru. Najważniejszym założeniem projektu jest optymalizacja inwestycji sieciowych oraz wprowadzenie znaczących oszczędności dla firmy w regionie. Wdrożenie rozpoczęło się na początku 2015 roku, jego zakończenie jest przewidziane na ostatni kwartał 2017 roku.

Google, Facebook, Allegro, Twitter, Ebay, Samsung, Netflix – co łączy te firmy? Wszystkie postawiły na tworzenie oprogramowania w architekturze mikrousług. Trend ten nie dotyczy jednak tylko największych firm IT. Jak pokazują badania firmy Lightbend, już ponad połowa programistów Java na całym świecie korzysta albo zamierza wkrótce korzystać z mikrousług w procesie tworzenia oprogramowania.

loading...