System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
WatchGuard wprowadza na polski rynek bezpieczną i skalowalną platformę do zarządzania Wi-Fi wraz z nową gamą wydajnych punktów dostępowych typu cloud-ready. WatchGuard Wi-Fi Cloud jest unikalnym rozwiązaniem, posiadającym protokół WIPS, analitykę sprofilowaną dla potrzeb biznesu oraz innowacyjne funkcje, angażujące konsumentów w procesie sprzedaży. Wyłącznym dystrybutorem marki WatchGuard w Polsce jest firma Bakotech, specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, sieci i infrastruktury IT.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
Platforma WatchGuard Wi-Fi Cloud została zaprojektowana tak, aby była łatwa we wdrożeniu i obsłudze. Umożliwia ona intuicyjne zarządzanie siecią bezprzewodową, dzięki czemu idealnie sprawdza się w dostarczeniu szybkiego i bezpiecznego Wi-Fi dla firm różnej wielkości i z wielu sektorów. Klienci mogą w prosty i efektywny sposób chronić ruch sieciowy za pośrednictwem jednego urządzenia w takim zakresie jak m.in.: filtrowanie stron www, blokowanie spamu, kontrola aplikacji, blokowanie APT, czy zapobieganie utracie danych. Chroni je to przed rozsiewaniem malwere’u, podsłuchem, kradzieżą danych, dodatkowo zapobiegając niewłaściwemu lub nielegalnemu wykorzystywaniu sieci.

Sieć bezprzewodowa marki WatchGuard umożliwia korzystanie z niej za pośrednictwem punktów dostępowych typu: AP120 i AP320 oraz posiada własny, opatentowany protokół WIPS, zapewniający skuteczną ochronę danych. Technologia WIPS służy do monitorowania ruchu w sieci bezprzewodowej i skutecznego wykrywania np. nieuprawnionych punktów dostępowych (Rouge APs), jak również ataków typu: Denial of Service (DoS), Man in the Middle oraz wielu innych. Za pomocą technologii WIPS możliwe jest także wskazanie dokładnej lokalizacji nieuprawnionego AP i automatyczne odcięcie go od sieci.

Oprócz automatycznego wykrywania i blokowania innych urządzeń czy ataków, WatchGuard z protokołem WIPS zapewnia:
  • Bezpieczne wprowadzenie polityki BYOD (Bring Your Own Device) – automatycznie rozpoznaje podłączony do sieci sprzęt i blokuje nieodpowiednie połączenia 
  • Accurate Location Tracking - precyzuje lokalizację podłączonych urządzeń bezprzewodowych lub źródła zakłóceń, tym samym umożliwiając administratorom podjęcie natychmiastowych działań
  • Elastyczność wdrożenia – łatwa konfiguracja zapewnia bezpieczeństwo jakie jest potrzebne. Rozwiązanie może być zainstalowane jako nakładka do już istniejącej infrastruktury WLAN lub jako autonomiczny system dla istniejących już sieci radiowych powstałych na bazie punktów dostępowych innych producentów.

WatchGuard Wi-Fi bazuje na technologii cloud computing, dzięki czemu możliwe jest łatwe skalowanie od pojedynczego AP po nieograniczoną liczbę punktów dostępowych, znajdujących się w wielu lokalizacjach. Dodatkowo możliwe jest zarządzanie sieciami bezprzewodowymi z dowolnego urządzenia mobilnego. Architektura rozwiązania jest tak przystosowana, aby administratorzy sieci mogli kontrolować dużą liczbę miejsc za pomocą jednej konsoli. Rozwiązanie posiada opcje automatycznej optymalizacji częstotliwości radiowych (RF) dzięki czemu eliminuje zakłócenia w zasięgu działania sieci WLAN i innych punktów dostępowych. WatchGuard Wi-Fi daje również możliwość analizowania takich danych jak: dane marketingowe, współczynnik konwersji, liczba powtórnych odwiedzin użytkowników. W połączeniu z danymi uzyskanymi z panelu „Social WiFi” możemy otrzymać więc takie informacje jak: płeć, wiek oraz lojalność wobec marki.

Sieć bezprzewodową marki WatchGuard wyposażono również w narzędzia służące angażowaniu konsumentów takie jak: tworzenie witryn bez konieczności umiejętności projektowania stron internetowych oraz możliwość zachęcenia odwiedzającego za pomocą opcji: call2action oraz niestandardowych kampanii i promocji. Komunikacja z klientem indywidualnym możliwa jest za pośrednictwem SMS-ów, MMS-ów, czy poprzez wybór danej sieci społecznej.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top