System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Firmy Fujitsu Limited i Oracle Corp. poinformowały o globalnym wprowadzeniu na rynek nowej linii serwerów Fujitsu SPARC M12.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Serwery Fujitsu SPARC M12 są wyposażone w nowe procesory Fujitsu SPARC64 XII i osiągają najwyższą na świecie wydajność na rdzeń procesora (*1) w przetwarzaniu arytmetycznym, co znacznie usprawnia przetwarzanie szeregu obciążeń bazodanowych — od systemów lokalnych o znaczeniu newralgicznym do przetwarzania wielkich zbiorów danych w chmurze.
BR> Nowe serwery Fujitsu SPARC M12 dołączają do dynamicznego środowiska technologicznego SPARC i wspólnie z systemami Oracle SPARC korzystają z wyjątkowych zabezpieczeń i możliwości skalowania dostępnych w systemie operacyjnym Oracle Solaris, jak również z wydajności i wszechstronności oprogramowania do wirtualizacji Oracle VM Server for SPARC.

Serwery Fujitsu SPARC M12 są oferowane w dwóch modelach: dwuprocesorowy serwer Fujitsu SPARC M12-2 oraz serwer Fujitsu SPARC M12-2S, który może być stopniowo rozbudowywany do maksymalnej liczby 32 procesorów.

Cechy serwerów Fujitsu SPARC M12

Wspieranie cyfrowej transformacji u klientów poprzez zapewnianie bardzo szybkiego przetwarzania
Jedną z najważniejszych kwestii, jakie należy wziąć pod uwagę przy zwiększaniu wydajności przetwarzania danych, jest wydajność na rdzeń procesora, a serwery Fujitsu SPARC M12 zapewniają nawet 2,5 razy wyższą wydajność na rdzeń niż poprzednie modele Fujitsu M10. Funkcja Software on Chip (*2), zastosowana już w serwerach Fujitsu M10, przyspiesza przetwarzanie baz danych dzięki temu, że wykorzystanie baz danych działających w pamięci jest bardzo efektywne w chmurze. W nowych serwerach liczba jednoczesnych wyszukiwań w przypadku przetwarzania z bazą danych Oracle Database In-Memory jest dwukrotnie większa niż w serwerach Fujitsu M10.

Stabilne operacje dzięki nowej technologii chłodzenia zastosowanej w branży po raz pierwszy
Wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych technologii informatycznych, firma Fujitsu opracowała technologię Vapor and Liquid Loop Cooling (VLLC). Ta innowacyjna technologia chłodzenia w niezawodny sposób chłodzi wnętrze serwera dzięki przemianie fazowej cieczy w parę, co zwiększa wydajność chłodzenia o połowę i umożliwia bezpieczne i stabilne operacje w przypadku stworzenia środowiska chmury prywatnej obejmującego wiele serwerów Fujitsu SPARC M12 zainstalowanych w centrum przetwarzania danych.

Zoptymalizowane operacje oraz koszty zarządzania dopasowane do rozwoju biznesu
Serwery Fujitsu SPARC M12 udostępniają funkcję aktywacji rdzeni, co umożliwia konfigurowanie procesorów rdzeń po rdzeniu, od minimalnej liczby dwóch rdzeni na serwer. Dzięki temu konfiguracja serwerów może być dopasowywana do zmieniających się potrzeb biznesowych i rozwoju firmy.

Zapewnienie ciągłości biznesowej dzięki stabilnej pracy systemu
W serwerach Fujitsu SPARC M12 wykorzystano doświadczenie Fujitsu przy budowaniu serwerów mainframe oraz funkcje niezawodności, dostępności i łatwości serwisowania (Reliability, Availability, Serviceability — RAS) dostępne już w serwerach Fujitsu M10. Nowe serwery są wyposażone w mechanizm wykrywania i naprawy błędów w celu zapobiegania błędom we wszystkich układach procesora, co zwiększa stabilność operacji przetwarzania o znaczeniu newralgicznym.
Oracle i Fujitsu współpracują ze sobą od ponad trzydziestu lat, aby produkować systemy SPARC, które spełniają wysokie wymagania infrastruktury o znaczeniu newralgicznym. Serwery Fujitsu SPARC M12 wyposażone w nowy procesor SPARC64 XII zapewniający wyjątkową wydajność na rdzeń, to doskonałe uzupełnienie rodziny SPARC. Dzięki połączeniu wysokiej wydajności i niezawodności w skali korporacyjnej pomagają one klientom stawić czoła najtrudniejszym wyzwaniom związanym z przetwarzaniem - Edward Screven, główny architekt systemów Oracle
Rewolucyjna technologia zastosowana w serwerach Fujitsu SPARC M12 umożliwia tworzenie powiązań pomiędzy ludźmi, przedsiębiorstwami i rzeczami w czasie rzeczywistym i stanowi duży krok w kierunku osiągnięcia jednego z celów Fujitsu, jakim jest stworzenie inteligentnego społeczeństwa skoncentrowanego na człowieku (Human Centric Intelligent Society). Oprócz serwerów Fujitsu SPARC M12, które stanowią owoc bliskiej współpracy pomiędzy Fujitsu i Oracle, firma Fujitsu będzie nadal opracowywać inne przełomowe technologie, które przyczyniają się do tworzenia nowych korzyści i pomagają klientom w rozwoju ich przedsiębiorstw - Akira Kabemoto, wiceprezes Fujitsu
Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top