System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Cisco zaprezentowało nowe podejście do bezpieczeństwa urządzeń końcowych. Rozwiązanie Cisco AMP for Endpoints integruje funkcje ochrony przed zagrożeniami, wykrywania oraz przeciwdziałania skutkom ewentualnych ataków. Umożliwia to klientom odejście od defensywnego, opartego wyłącznie na prewencji podejścia do kwestii bezpieczeństwa. Wykorzystując możliwości chmury i zaawansowanej architektury bezpieczeństwa Cisco, AMP for Endpoints pozwala klientom wykrywać i powstrzymywać więcej zagrożeń w jeszcze krótszym czasie.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Nowe podejście do bezpieczeństwa urządzeń końcowych

Rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo stanowią fundament nowych, cyfrowych modeli biznesowych. Mimo to, organizacje wciąż stają przed wyzwaniem, jakim jest zapewnienie właściwej ochrony przed zaawansowanymi atakami urządzeniom mobilnym, stacjonarnym czy serwerom.

Większość firm koncentruje się na zapobieganiu atakom przy wykorzystaniu przestarzałych rozwiązań bezpieczeństwa, które nie są w stanie efektywnie chronić przed najnowszymi odmianami złośliwego oprogramowania. Niektóre firmy zdają sobie sprawę ze słabości tych systemów i wdrażają kolejne warstwy ochrony, wykorzystujące dodatkowe rozwiązania umożliwiające wykrywanie i reagowanie na zagrożenia. Niestety, jak okazuje się w praktyce, takie rozwiązania są z reguły skomplikowane i mało efektywne. Biorąc pod uwagę fakt, że przeciętny czas niezbędny do wykrycia i eliminacji szkodliwego oprogramowania przekracza 100 dni, nie ulega wątpliwości, że niezbędne jest nowe, bardziej efektywne podejście do ochrony urządzeń końcowych.

AMP for Endpoints pozwala na uproszczenia i istotne zwiększenie efektywności systemów bezpieczeństwa przez zintegrowanie funkcji zapobiegania, wykrywania i reakcji na ataki w jednym, zarządzanym w chmurze rozwiązaniu w modelu SaaS (Security as a Service). Znacznie zmniejsza to złożoność systemu bezpieczeństwa i pozwala na wykorzystanie mechanizmów sztucznej inteligencji do szybszego oraz bardziej efektywnego przeciwdziałania współczesnym, zaawansowanym zagrożeniom.

AMP for Endpoints oferuje:
  • Nową generację mechanizmów ochrony, które wykorzystują dobrze sprawdzone oraz nowe, zaawansowane funkcje zabezpieczeń przed znanymi i dopiero pojawiającymi się zagrożeniami. Ich podstawą jest działalność grupy Cisco® Talos, tworzącej globalną sieć wykrywania i przeciwdziałania wrogim kodom. AMP for Endpoints zawiera również wbudowane funkcje wykorzystujące technologię sandboxing, która pozwala na analizowanie podejrzanych plików w izolowanym, bezpiecznym środowisku.
  • Lepszą widoczność i szybsze wykrywanie zagrożeń dzięki ciągłemu monitorowaniu i wykorzystaniu zaawansowanych funkcji analitycznych pozwalających na detekcję ukrytych ataków. AMP for Endpoints rejestruje każdą aktywność plików w sieci, co umożliwia szybkie wykrywanie potencjalnie szkodliwych zachowań i natychmiastowe powiadamianie administratorów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo o występującym zagrożeniu. Wykorzystując dane na bieżąco dostarczane przez Cisco Talos, która zbiera informacje o malware z milionów urządzeń Cisco zainstalowanych na całym świecie, AMP for Endpoints jest w stanie w czasie rzeczywistym reagować na pojawiające się zagrożenia. Dzięki temu czas wykrycia zagrożenia pozostaje kwestią minut.
  • Skuteczniejszą odpowiedź na ataki, którą zapewnia dogłębna widoczność i analiza rejestrowanej, szczegółowej historii zachowania plików: źródło pliku, w jakich urządzeniach był aktywny lub zapisany, jakiego rodzaju aktywność wykazywał. AMP for Endpoints znacznie przyspiesza i upraszcza wykrywanie zagrożeń, oferując prosty, chmurowy interfejs, który pozwala na szybkie przeszukanie wszystkich urządzeń końcowych działających w korporacyjnym systemie IT pod kątem ich podatności na kompromitację. Następnie, administrator ds. bezpieczeństwa może kilkoma kliknięciami uruchomić proces usuwania szkodliwego oprogramowania ze wszystkich komputerów PC, Mac, Linux, czy urządzeń mobilnych.


Architektura bezpieczeństwa Cisco pozwala na zabezpieczenie sieci, urządzeń końcowych oraz systemów chmurowych, umożliwiając bardziej efektywne korzystanie z istniejącej infrastruktury bezpieczeństwa zwiększając jej możliwości, równocześnie ją upraszczając.

Podobnie jak inne rozwiązania bezpieczeństwa Cisco, AMP for Endpoints współdzieli i koreluje informacje o zagrożeniach w całej infrastrukturze, zarówno w ekosystemie AMP, jak i w innych platformach bezpieczeństwa Cisco. Architekturalne podejście do bezpieczeństwa oferuje klientom Cisco możliwość szybszego wykrywania większej liczby zagrożeń. W najnowszych testach przeprowadzonych przez NSS Labs, Cisco uzyskało najlepszy wynik TTD (Time To Detection): 91,8% zagrożeń zostało wykrytych w czasie poniżej trzech minut.

Nowe pakiety oprogramowania radykalnie upraszczają zaawansowaną infrastrukturę bezpieczeństwa Cisco wprowadziło też do oferty nowe rozwiązania licencyjne, które mają ułatwić możliwość zakupu i wdrożenia oprogramowania. Aby umożliwić klientom osiągnięcie korzyści z architekturalnego podejścia do bezpieczeństwa, popularny program Cisco ONE™ Software został rozszerzony o zaawansowane rozwiązania bezpieczeństwa. Pozwala to na łatwe i elastyczne wdrożenie systemów bezpieczeństwa Cisco w firmowej infrastrukturze.

Obecnie, ponad 14 000 firm korzysta z licencji Cisco ONE Software (w tym 91% korporacji z listy Fortune 100).

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top