it integro 2017 poradnik erp

wel.com mobile to wirtualny operator sieci komórkowej, dystrybutor zaawansowanych urządzeń do mobilnego internetu, a także dystrybutor akcesoriów do smartfonów i tabletów, prowadzący również sprzedaż detaliczną. Firma działa w oparciu o sieć sklepów. Bardzo duże zróżnicowanie asortymentu wymaga sprawnej współpracy i wymiany danych pomiędzy poszczególnymi placówkami handlowymi.


REKLAMA:
 
 
Wykorzystywane dotychczas oprogramowanie nie spełniało tego wymagania, ponieważ sklepy miały osobne bazy danych, bez możliwości podglądu innej niż swoja. Dostępność konkretnego towaru pracownicy mogli sprawdzić jedynie telefonicznie lub mailowo, kontaktując się kolejno z każdym ze sklepów. Zajmowało to zdecydowanie za dużo czasu. Ponadto zdarzały się sytuacje, gdy pomiędzy sklepami występowały także różnice cenowe. Jak podkreśla Dawid Krawiec, Prezes Zarządu wel.com mobile sp. z o.o.
Bardzo szeroki asortyment urządzeń i akcesoriów pozwala na stworzenie niezwykle atrakcyjnej oferty. Nie możemy sobie pozwolić na przestoje wynikające z weryfikacji dostępności towaru, zwłaszcza że działamy na rynku detalicznym, gdzie pierwsze wrażenie ma decydujące znaczenie.
Po wdrożeniu enova365 wszystkie sklepy i centrala korzystają ze wspólnej bazy danych, w związku z czym pracownicy mogą sprawdzać, czy żądany model jest dostępny w innym sklepie, zarezerwować go i udzielić informacji Klientowi gdzie lub kiedy będzie mógł go odebrać. Dzięki usłudze oprogramowania w chmurze każdy ze sklepów, pomimo że połączony wspólną bazą danych, działa niezależnie. W przypadku, gdy w jednym z nich lub w centrali byłaby jakaś awaria np. brak w dostawie prądu, pozostałe mogą pracować bez przeszkód.

Firma zdecydowała się na wybór oprogramowania w formie usługi na Plaformie Microsoft Azure. To wyjątkowa oferta na rynku umożliwiająca korzystanie z pełnego zintegrowanego systemu klasy ERP w formie usługi w chmurze publicznej. Centra danych MS Azure gwarantują najwyższe bezpieczeństwo przechowywanych danych. Bazy zapisywane są w kilku centrach danych, co eliminuje niemal do zera ryzyko ich utraty. Chmura MS Azure zapewnia również pełną prywatność danych, a na elementy ochrony składają się mechanizmy uwierzytelniania i szyfrowanie danych. Instalacje i systemy są również systematycznie audytowane przez niezależne organizacje, czego poświadczeniem są certyfikaty takich standardów jak ISO 27001.

Korzystanie z oprogramowania w formie usługi z miesięcznym abonamentem jest naturalne dla Klienta, gdyż sam prowadzi biznes w ten sposób. Wybór abonamentu podyktowany był także korzyściami finansowymi jakie ze sobą niesie. Inwestycja w oprogramowanie została rozłożona w czasie, a „zaoszczędzone” w ten sposób środki można przeznaczyć na bieżącą działalność operacyjną firmy. Ponadto Klient nie „martwi się” licencjami i serwerami, które trzeba modernizować.

W cenie abonamentu Klient ma dostęp do najbardziej aktualnej wersji oprogramowania, więc w przypadku zmiany przepisów prawa ma gwarancję dostosowania rozwiązania do obowiązujących przepisów bez dodatkowych opłat. System spełnił oczekiwania Klienta w aspekcie zgodności z prawem gospodarczym, w szczególni wymogów dotyczących Jednolitego Pliku Kontrolnego. Dzięki enova365 obsłuży proces kompleksowo: wygeneruje plik, sprawdzi jego poprawność oraz wyśle do bramki Ministerstwa Finansów.
Klient posiada kilka tysięcy pozycji towarowych, potrzebował systemu, który sprawnie obsłuży tak obszerną bazę danych. Dodatkowe wymagania, jakie nowe oprogramowanie miało spełnić, to szybki dostęp do danych (stany magazynowe w czasie rzeczywistym), przy jednoczesnym zachowaniu niezależności pracy poszczególnych sklepów i centrali. Oczekiwał nowoczesnego produktu, który będzie zawsze „na bieżąco” z przepisami prawa. – wyjaśnia szczegóły wdrożenia Witold Leszczynowicz, Prezes Zarządu Comp-Tech sp. z o.o., autoryzowany partner enova365 we Wrocławiu.
Źródło: www.enova.pl

PODOBNE


loading...