System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
Studium przypadku współpracy pomiędzy dwiema poznańskimi firmami – data center Beyond.pl i Neptis SA (twórca aplikacji Yanosik.pl) pokazuje, jak przetwarzanie ogromnej ilości danych zmienia nasze codzienne czynności, takie jak np. prowadzenie samochodu. To również dowód, że podstawą nowoczesnego biznesu, często istniejącego tylko w sieci, jest stabilne zaplecze IT.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Z Yanosika korzysta w Polsce półtora miliona klientów miesięcznie, a aplikacja znalazła się na 6 milionach telefonów – wylicza Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis SA. – Codziennie w szczytowych momentach mamy 150 tys. użytkowników, którzy przejechali w 2016 roku ponad 5 miliardów kilometrów. Wyzwaniem dla Beyond.pl jest przetwarzanie dużej ilości danych, które pozwalają kierowcom w trybie online na wybieranie najbardziej optymalnej trasy – zaznacza Tychmanowicz.
Priorytetem dostępność, bezpieczeństwo i elastyczność

Na czym polega trudność? Yanosik.pl opiera się na komunikacji pomiędzy prowadzącymi auta, którzy wysyłają sobie ostrzeżenia dotyczące zdarzeń na drodze w czasie rzeczywistym. Mapy współtworzone przez użytkowników są nieustannie aktualizowane, więc alertów powstaje ponadprzeciętnie dużo.

Dodatkowo Beyond.pl musi być przygotowany na skokowy wzrost użytkowników – w okresie świąt czy wakacji, gdy ruch na drogach jest zdecydowanie większy, tym samym dynamicznie przybywa zalogowanych. Ich liczba waha się także w trakcie samej doby – przykładowo w nocy online bywa 50 tys. osób, a popołudniu już 150 tys.!

Wraz ze wzrostem popularności aplikacji zwiększa się także ryzyko cyberataków, ale przede wszystkim zapotrzebowanie na moc obliczeniową. Z tego powodu środowisko IT powinno być elastyczne, a jego rozbudowa szybka i prosta.

Chmura gwarantuje ciągłość działania

Chmura obliczeniowa Beyond.pl pozwoliła właścicielowi aplikacji Yanosik.pl na osiągnięcie wszystkich celów technologicznych, a co za tym idzie także biznesowych, czyli zapewniła nieprzerwany dostęp do aplikacji, bezpieczeństwo danych oraz możliwość błyskawicznej rozbudowy infrastruktury IT.
Dzięki stabilności chmury użytkownicy Yanosik.pl nigdy nie tracą dostępu do aplikacji – zaznacza Bartłomiej Danek, wiceprezes Beyond.pl. – Dostępność danych jest dodatkowo potwierdzana umową SLA – dodaje. Bezpieczeństwo danych gwarantuje nie tylko chmura dla biznesu, ale także efektywny backup, także w chmurze.
Organizacja całego środowiska IT na wirtualnych maszynach daje możliwość szybkiej reakcji na zachowania użytkowników. Neptis SA ma możliwość w jednej chwili zwiększyć moc obliczeniową bez formalności czy zakupu fizycznego sprzętu.
W bardzo krótkim czasie możemy uruchamiać dodatkowe zasoby. To pozwala nam na dostosowanie się do aktualnych potrzeb – zapewnia Paweł Stefański, główny inżynier w Beyond.pl.
Dane podstawą biznesu online

To właśnie dzięki przetwarzaniu ogromnej ilości danych – nawet 40 terabajów dziennie, Neptis SA rozwija się biznesowo, zdobywa nowych użytkowników i poszerza ofertę. Stabilne oraz elastyczne środowisko IT w postaci chmury dostarczanej przez Beyond.pl eliminuje zagrożenia związane z atakami hakerskimi czy niedostępnością aplikacji. Partner technologiczny pozostaje zatem podstawowym podmiotem współpracującym dla przedsiębiorstw, które swoje działania usługowe czy handlowe opierają na działalności online.

Źródło: Beyond.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top