System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
oracle 120Przejście na chmurę stanowi podróż — raczej maraton niż sprint — a przeważająca większość spółek wciąż jeszcze jest na jej początkowym etapie.

Jak wynika ze statystyk, obecnie tempo transformacji chmurowej dynamicznie wzrasta. I nie ma się co dziwić. Technologie przetwarzania w chmurze zmieniają prawie wszystko, co wiemy o biznesie, informatyce, pracy i życiu. Nowe aplikacje, sposoby udostępniania technologii i modele świadczenia usług sprawiają, że firmy i ich pracownicy pracują dziś inaczej. Chmura tworzy nowe modele kontaktów z klientami, zapewniające im wyjątkową obsługę.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Wyzwaniem dla dyrektorów ds. informatycznych jest znalezienie swojej własnej drogi do chmury, która będzie dopasowana do ich własnych potrzeb, a nie taka sama dla wszystkich. Na szczęście nowe innowacje chmurowe pozwalają stworzyć spersonalizowaną drogę do chmury, i to w taki sposób, że prawdziwa chmurowa transformacja staje się obecnie bardziej realistyczna niż kiedykolwiek. Poniżej podaję pięć powodów, dla których inteligentne przedsiębiorstwa osiągną ogromne korzyści dzięki przejściu do chmury.

1. Chmura zapewnia większy wybór

Klienci korzystający z chmury chcą mieć wybór pomiędzy chmurą publiczną, prywatną i hybrydowa, a także możliwość jednakowego zarządzania obciążeniami we wszystkich tych środowiskach. W chmurze nie ma czegoś takiego jak wrzucanie wszystkich do jednego worka. Niektóre obciążenia zostaną po prostu przeniesione do platformy i infrastruktury chmurowej. W innych przypadkach firmy będą wolały opracować i przetestować oprogramowanie w chmurze, a następnie przenieść je do swojego środowiska lokalnego w celu stworzenia wersji produkcyjnej. Inne przedsiębiorstwa będą chciały korzystać z elastyczności usług płatnych w zależności od faktycznego wykorzystania i zarządzanych przez dostawcę chmury, ale z wykorzystaniem fizycznego sprzętu zlokalizowanego w ich centrum przetwarzania danych ze względu na wymogi regulacyjne.

2. Chmura = więcej niż tylko suma jej części

Obserwując podejście niektórych firm do chmury, często zauważamy, że korzystają z wielu różnych aplikacji pochodzących od różnych dostawców, które połączono w jedną całość, powielając w ten sposób „wyspy danych” występujące w infrastrukturze lokalnej. Chwileczkę — czy nie miało być tak, że chmura wszystko uprości? Otóż to! — i jak najbardziej jest to możliwe. Wymaga to jednak w pełni zintegrowanego środowiska, które obejmuje wszystkie warstwy chmury — IaaS, PaaS i SaaS — oraz pakiet systemów programowo-sprzętowych zaprojektowanych z myślą o chmurze, które posłużą jako fundament infrastruktury chmurowej.

3. Bezpieczeństwo to argument za wdrożeniem chmury, a nie przeciwko niej

Obawy o bezpieczeństwo to obecnie jeden z powodów, dlaczego niektóre przedsiębiorstwa unikają usług chmurowych. Jednak firmy będące chmurowymi pionierami wywracają tę sytuację do góry nogami, zdając sobie sprawę z tego, że bezpieczeństwo stanowi argument za wdrożeniem chmury, a nie przeciwko niej. Jest tak dlatego, że dostawcy chmury mają o wiele większe doświadczenie i zasoby, pozwalające im lepiej nadążyć za wciąż ewoluującymi zagrożeniami. Przeciętne przedsiębiorstwo nie jest na przykład w stanie zapewnić bezpieczeństwa danych w usługach chmurowych, które obejmie nie tylko poziom aplikacji, lecz także bazy danych czy nawet mikroprocesora.

4. Chmura przyspiesza innowacje

Być może niektóre firmy mają aplikacje lokalne, których nie aktualizowały od dwóch lat. Albo w ogóle przestały je aktualizować. Ich dział finansów, łańcucha dostaw lub kadr może twierdzić, że używane tam aplikacje wciąż działają prawidłowo, ale czy firmy powinny się zadowalać takim stwierdzeniem w przypadku tych niezbędnych zasobów? Przejście na platformę chmurową przyspiesza innowacje na wiele sposobów. Dzięki chmurze firmy mogą wdrażać nowe aplikacje chmurowe w ciągu kilku miesięcy, a nie lat. Dzięki aktualizacjom, które pojawiają się kilka razy w roku, poszczególne działy zawsze mają do dyspozycji najnowszą wersję oprogramowania i nie muszą ciągle zostawać w tyle.

5. Elastyczność otwartej chmury

Kolejnym czynnikiem zwiększającym popularność chmury będzie elastyczność zapewniana przez otwartą chmurę, która pozwoli firmom wykorzystać ich dotychczasowe umiejętności i zasoby kadrowe we wszystkich środowiskach i stosach technologii. Dzięki takiej elastyczności firmy mogą uruchamiać wszelkiego rodzaju obciążenia i łączyć ze sobą wszelkie aplikacje i dane. Możliwość przeniesienia dotychczasowych środowisk do nowoczesnych platform to kluczowy warunek rozwoju w chmurze. Firmy potrzebują w szczególności tego, aby ich platforma chmurowa spełniała standardy takie jak Docker czy była kompatybilna z rozwiązaniami VMware, co rozszerza ich możliwości.

Uważam, że sukces firm w chmurze będzie zależeć od tego, czy będą w stanie znaleźć swoją własną drogę do jej wdrożenia, bo nie jest ona jednakowa dla wszystkich. Naszą misją jako dostawcy jest pomoc klientom w jej znalezieniu, niezależnie od tego, na jakim etapie znajdują się dzisiaj.

Autor: Steve Daheb, wiceprezes Oracle, szef działu PaaS i IaaS.
Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top