Elektroniczny obieg dokumentow 2x

Niemal 15 lat po uchwaleniu amerykańskiej ustawy Sarbanesa-Oxleya (SOX) przedsiębiorstwa nadal mają problemy ze stworzeniem mechanizmów uniemożliwiających pracownikom popełnianie oszustw.

Za trzy lata globalny rynek chmurowych rozwiązań dla contact center będzie wart 15,67 mld dolarów, a tempo wzrostu do 2021 r. wyniesie 23,6% rok do roku - prognozuje Markets&Markets. Polskie firmy z branży call i contact center również będą inwestowały w chmurowe rozwiązania. Coraz częściej będą to firmy z sektora MŚP.

Chmura obliczeniowa zapewnia dziś możliwość budowy nowoczesnych, wielowarstwowych rozwiązań w sposób skoncentrowany na istocie problemu biznesowego, a nie na żmudnym instalowaniu i konfigurowaniu poszczególnych komponentów składowych.

Polskie przedsiębiorstwa na przestrzeni ostatnich lat okrzepły, lecz z danych korzystać nie chcą i nie potrafią – takie wnioski wysuwają się po lekturze raportu „The State of Data Innovation in the EU”. Na tle pozostałych państw Unii Europejskiej firmy z nad Wisły wypadły blado, zarówno pod kątem stosowania „napędzanych danymi” technologii, jak również analityki Big Data. Liderami rankingu zostały Holandia, Finlandia i Belgia. Polska uplasowała się na trzecim miejscu od końca wyprzedzając jedynie Węgry i Łotwę.

Firma Oracle poinformowała o zawarciu umowy z przedsiębiorstwem Aconex Limited, które oferuje czołowe oparte na chmurze rozwiązanie do zarządzania współpracą między zespołami uczestniczącymi w projektach budowlanych. Na mocy porozumienia, Oracle przejmie Aconex po cenie 7,80 AUD w gotówce za jedną akcję. Transakcja jest wyceniania na ok. 1,2 mld USD.

Migracja do środowiska chmurowego budzi obawy niektórych przedsiębiorców. Jednak specjaliści z firmy Senetic przekonują, że proces nie musi być uciążliwy, pod warunkiem, że korzysta się z usług profesjonalnego dostawcy.

Zmiany w branży retail następują znacznie szybciej niż w innych. Przedsiębiorcy są świadomi, iż wkraczają w erę cyfrowej transformacji, która obejmuje swoim zasięgiem zarówno małe, lokalne sklepiki, jak i duże sieci handlowe.

Sprytne działanie w chmurze polega na zmianie sposobu wdrażania aplikacji biznesowych i zarządzania nimi. Firmy, które nieustannie wprowadzają innowacje i budują zrównoważoną strategię chmury, dają swoim klientom więcej od konkurencji i wyróżniają się na jej tle.

Lata 80. to nie tylko muzyka disco, trwała ondulacja, niezliczone prywatki i zakupy w Pewexie. Ten barwny okres we współczesnej historii to również wielki boom na sztuczną inteligencję, podsycany takimi hitami jak „Gwiezdne Wojny” czy „Łowca Androidów”. Niestety, ówczesna technologia nie sprostała wyzwaniu zawodząc rozbuchane oczekiwania entuzjastów.

Globalny rynek analityki Big Data rośnie jak na drożdżach i do 2020 r. osiągnie wartość 210 miliardów dolarów – wynika z najnowszych ekspertyz międzynarodowej firmy doradczej IDC. Prognoza zakłada, że do końca dekady wzrost utrzyma się na poziomie 11,9 proc. rdr. Dużo gorzej sytuacja wygląda nad Wisłą. Polskie przedsiębiorstwa znalazły się w ogonie rankingu Komisji Europejskiej poświęconego popularyzacji rozwiązań do przetwarzania Big Data.

loading...