itintegro przewodni po chmurze 2017

Jedna z najstarszych Izb gospodarczych w Polsce wykorzystuje narzędzia cyfrowej transformacji w swojej codziennej działalności i współpracy w grupie 131 zrzeszonych obecnie firm, a także partnerów merytorycznych i interesariuszy. Często jest to współpraca w rozproszonym środowisku o różnych potrzebach i oczekiwaniach. Odpowiedzią na te potrzeby okazał się pakiet usług Office 365, który zapewnił bezpieczny przepływ i dostęp do dokumentów, a także umożliwił wdrożenie nowych sposobów komunikacji.

Firma Oracle wprowadza kolejne innowacje na platformie Oracle Cloud Platform i prezentuje istotne udoskonalenia, które ułatwią przedsiębiorstwom przenoszenie aplikacji biznesowych do chmury. Oracle oferuje teraz obsługę systemów Oracle Real Application Clusters (RAC), Oracle FastConnect i Microsoft Windows Server w ramach infrastruktury udostępnianej jako usługa (IaaS) następnej generacji.

Firma Oracle rozszerzyła możliwości integracyjne platformy Oracle Cloud o usługę Oracle API Platform Cloud Service. Ta nowa usługa chmurowa łączy narzędzia przejętej niedawno firmy Apiary - w których przy projektowaniu i zarządzaniu punkt wyjścia stanowią interfejsy API (ang. API-first), oraz funkcje Oracle do zarządzania takimi interfejsami.

Coraz więcej firm w Polsce i na świecie korzysta z chmury. Przy niewielkim nakładzie finansowym rozwiązania chmurowe stwarzają szansę poprawy organizacji, zwiększenia efektywności i obniżenia wydatków przeznaczanych nie tylko na IT. Dziś małe firmy traktują chmurę jako środowisko pracy, które może zastąpić tradycyjne biuro, ale ma ona dużo większe możliwości – podkreśla Magdalena Dziewguć z Google Polska.

Oracle nieprzerwanie doskonali swoją ofertę dla klientów chmurowych przez rozległe inwestycje w inżynierię i infrastrukturę. Firma poinformowała, że w ramach tych działań rozbudowuje w Niemczech regionalne, europejskie centrum do obsługi chmury, rozszerzając go o nowoczesną architekturę do udostępniania infrastruktury jako usługi oraz nowe usługi IaaS i PaaS. Zlokalizowane w Niemczech nowoczesne zasoby IaaS pozwolą przedsiębiorstwom tworzyć i przenosić obciążenia o znaczeniu newralgicznym do chmury, zapewniając im przy tym niezrównane bezpieczeństwo i kontrolę oraz znacznie atrakcyjniejszy stosunek ceny do wydajności niż oferty konkurencyjne.

Firma Oracle poinformowała, że została uznana za lidera w raporcie „Magiczny kwadrant dla korporacyjnych rozwiązań integracyjnych typu platforma jako usługa”1. Jest to kolejne ważne wyróżnienie, które firma otrzymała w uznaniu za dynamikę i rozwój Oracle Cloud Platform w roku 2017.

Z raportu Onex Group „Chmura w MŚP. Zaufanie czy ostrożność przedsiębiorców?” wynika, że firmy korzystające na co dzień z rozwiązań chmurowych doceniają w nich przede wszystkim: sprawność komunikacji w firmie (77%), możliwość pracy zdalnej (74%) oraz łatwość przechowywania i przetwarzania danych (72%). Niestety nadal istnieje spora grupa przedsiębiorców, którzy nie ufają chmurze z uwagi na bezpieczeństwo – ta zaleta została wskazana przez 45% firm (wzrost o 27 pp. r/r).

Firma Oracle poinformowała o podpisaniu umowy dotyczącej przejęcia firmy Moat, najszybciej rozwijającego się dostawcy systemów do analizowania skuteczności kampanii marketingowych. Rozwiązania Moat rozszerzą platformę Oracle Data Cloud, która wykorzystuje dane i analizy, aby pomóc czołowym wydawcom i specjalistom ds. marketingu w optymalizacji publikowanych materiałów.

„Ile tak naprawdę pieniędzy można zaoszczędzić dzięki chmurze?” — to kluczowe pytanie, które zadaje sobie każda firma przy podejmowaniu decyzji o migracji do chmury. A ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw przechodzi obecnie na ten model przetwarzania — przewiduje się, że w 2019 r. globalne wydatki na IaaS wyniosą 28 mld USD1, czyli o 155% więcej niż w 2015 r.2 — pytanie to wymaga szybkiej odpowiedzi.

„Klient stanowi najważniejszą wartość naszej organizacji, dlatego należy o niego dbać i bardzo proaktywnie zabiegać. Musimy przekonać go, że nie zawiedzie się wybierając naszą firmę, a wieloletnia współpraca jest korzystna dla obu stron.” Rozmawiając z prezesami firm często słyszę takie deklaracje. Jednak zadziwiająco rzadko przekładają się one na realne doświadczenia klientów. Jak wdrożyć filozofię „klient centricity” w firmie?

loading...