System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w październiku umowę na zakup i wdrożenie systemu. W obliczu takich oczekiwań klienta, możemy mówić o dużym zagrożeniu całego projektu. Jak nie doprowadzić do nieporozumień a doprowadzić projekt do końca w określonym czasie i budżecie? Wskazuję kilka najczęstszych błędów, które popełniają tak dostawcy, jak i klienci po parafowaniu umowy na wdrożenie systemu.  {loadposition Wiadomosci_Dzial}   Nie możemy patrzeć na cały projekt przez pryzmat jednej fazy, ale faktem jest, że zaniedbania w fazie analizy przedwdrożeniowej i prototypowania rozwiązania mogą skutkować przesunięciem daty startu produkcyjnego, zwiększeniem budżetu na obsługę projektu czy zmęczeniem zespołu. Jednym słowem - warto ich uniknąć. Oto pięć istotnych problemów, przez które może ucierpieć projekt.  Brak otwartej komunikacji i indywidualnego podejścia Otwórzmy się na nowe – dostawca poznaje przedsiębiorstwo klienta, klient poznaje dostawcę. Porozumienie, które się nawiązuje między nimi, powinno skutkować spersonalizowanym podejściem do projektowania rozwiązania. Nie można z góry zakładać, że każdy proces sprzedaży lub przyjmowania materiałów wygląda tak samo u każdego klienta i tak samo należy go ustawić. Nie zawsze to, co sprawdziło się u kilku klientów, jest dobre dla kolejnego klienta w portfolio dostawcy.  Podobnie jest w przypadku klienta - nie każdy nowy system podlega tym samym regułom procesu wdrożeniowego. Klient powinien zaufać doświadczeniu dostawcy – zatrudnił go jako wsparcie.  Niedostępność kluczowych osób i rotacja członków zespołów Aby proces przebiegł według założonych celów, należy optymalnie dobrać i zsynchronizować zespoły. Wybierając osoby kluczowe, należy ustalić priorytety pracy takich osób. Priorytetem jest ich dostępność w procesie analizy wdrożeniowej i odbioru prototypu.  Dużym problemem w procesie wdrożenia jest też rotacja osób w zespołach projektowych. W przypadku klienta na spotkanie analityczne są wysyłane, zamiast osób kluczowych wpisanych do projektu, osoby zastępujące. W przypadku firmy wdrażającej, na spotkanie wysyłane są osoby, których głównym celem jest spisanie potrzeb klientów, w myśl zasady - „co klient powie, to my zrobimy”. Wielokrotnie te osoby mają mniejsze kompetencje i doświadczenie, co uwidacznia się w obszarze komunikacji.  Gdzie jest harmonogram?  Kolejny błąd to brak podstawowego harmonogramu wdrożenia wraz z jego przekazaniem członkom zespołu i informowanie o spotkaniach analitycznych w ostatniej chwili. Brak harmonogramu wymusza improwizacje ze strony kierowników projektu, a brak optymalnego przygotowania do spotkań powoduje nie tylko frustrację, ale inicjuje konieczność dodatkowych spotkań. Pamiętajmy, że członkowie zespołów po jednej i drugiej stronie powinni z wyprzedzeniem otrzymywać harmonogram, daty i cele spotkań - przecież wykonują również bieżącą pracę w innych projektach.  Zespół bez architekta rozwiązania Architekt powinien być recenzentem dokumentacji oraz projektowanych rozwiązań. On bierze na siebie stworzenie spójnego systemu opartego w pierwszej kolejności o funkcjonalności standardowe ERP. Dzięki swojej wiedzy powinien dbać o spójność danych merytorycznych przekazywanych przez konsultantów do kierownika projektu. Brak takiej osoby w projekcie powoduje rozbieżność danych w systemie, jak również zniekształcony odbiór raportów przekazywanych do kierownika.  Brak prototypu rozwiązania Prototyp rozwiązania ilustruje spójność procesów po stronie klienta i zrozumienie przez dostawcę procesów zachodzących w nowym systemie. Podczas pierwszego spotkania zespół projektowy ze strony klienta prezentuje swoje procesy wraz z naciskiem na to, czego zarząd firmy oraz każda osoba kluczowa oczekuje od nowego systemu. Podczas prezentacji prototypu firma wdrożeniowa wskazuje sposób realizacji powyższych oczekiwań.  Wprowadzenie nowego systemu ERP wiąże się z wieloma wyzwaniami i problemami. Uniknięcie tych problemów wymaga świadomego podejścia zarówno ze strony dostawcy systemu, jak i klienta. Otwarta komunikacja, właściwy wybór osób kluczowych wraz z rolą architekta oraz starannie przygotowany harmonogram i prototyp rozwiązania to kluczowe czynniki, które przyczynią się do skutecznego wdrożenia systemu ERP, zminimalizowania ryzyka opóźnień oraz osiągnięcia zamierzonych celów projektu.  Autor: Dariusz Trela, konsultant biznesowy, ANEGIS Źródło: www.anegis.com

Czy możemy się spodziewać startu nowego systemu pierwszego stycznia? - to pytanie może usłyszeć dostawca, podpisując z klientem w…

Od Excela do oprogramowania ERP

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym środowisku biznesowym firmy często muszą dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych…

System ERP wdrożenie

Wdrożenie systemu ERP jest kompleksowym procesem, który wymaga podejmowania wielu działań. Praktycznie oznacza to nie tylko techniczne wdrożenie…

Dobry system ERP – jakie ma cechy?

Zanim wybierzesz system informatyczny w swoim przedsiębiorstwie, zapewne zastanawiasz się nad tym, które z dostępnych rozwiązań rynkowych jest…

Krócej, szybciej, taniej. Nadchodzi technologiczna era “light”?

Co nagle, to po diable - mówi przysłowie, które przestrzega przed decyzjami podejmowanymi w pośpiechu. W branży IT przestaje mieć jednak ono…

Previous Next Play Pause
loading...
IT SOLUTIONS
APS
loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

1

 edycja RAPORTU CRM, przygotowywanego przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

ERP

loading...
ERP

BUSINESS INTELLIGENCE

loading...
BUSINESS INTELLIGENCE

ECM

loading...
ECM

CRM

loading...
CRM

CLOUD COMPUTING

loading...
CLOUD COMPUTING

BEZPIECZEŃSTWO IT

loading...
BEZPIECZEŃSTWO IT
loading...
RYNEK IT
oracle 120Aplikacje odgrywają dziś kluczową rolę w każdej firmie. Ich niska wydajność może negatywnie wpłynąć na postrzeganie marki na rynku oraz wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Dlatego przy projektowaniu aplikacji tak ważne jest zwracanie uwagi na ich płynne działanie i optymalizowanie architektury.


 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Oracle oferuje działające w chmurze narzędzie Application Performance Monitoring (APM), informujące wyprzedzeniem o problemach, które mogą być odczuwalne dla użytkowników aplikacji oraz dostarcza programistom kompleksowe informacje pozwalające przyspieszyć ich rozwiązywanie. Oracle APM umożliwia m.in.:
 
  • kompleksowe monitorowanie wrażeń użytkowników aplikacji;
  • śledzenie transakcji na wielu serwerach w celu określenia, z którą warstwą związany jest problem dotyczący aplikacji;
  • łączenie odseparowanych od siebie zbiorów danych oraz automatyczne przeglądanie dzienników aplikacji w kontekście ich wydajności.

Działająca na rynku IT od 2010 roku firma In4Mates zajmuje się tworzeniem aplikacji biznesowych dla wielu branż, głównym produktem firmy jest system do oceny ryzyka kredytowego, przeznaczony dla banków. Aplikacja ta stosuje unikalne algorytmy, pozwalające ocenić na podstawie danych klienta, czy posiada on zdolność kredytową oraz oszacować, na jakich warunkach może być udzielona pożyczka.
Aplikacjom tej klasy stawiane są szczególne wymagania dotyczące wydajności, ponieważ wiele banków ma określone w umowie szczegółowe procedury przyznawania kredytów i często mają one bardzo mało czasu na podjęcie prawidłowej decyzji” – komentuje Piotr Olejarz z firmy In4Mates. „Dlatego już na etapie projektowania musieliśmy zwracać uwagę na jak najlepsze optymalizowanie architektury i takie dobieranie jej parametrów, aby aplikacja działała szybko i miała jak najmniej punktów wrażliwych na występowanie tzw. wąskich gardeł. Dlatego zdecydowaliśmy się na zastosowanie usług Oracle Application Performance Monitoring Cloud, które doskonale sprawdzają się jako narzędzia do monitorowania aplikacji i odnajdywania najlepszych metod likwidowania problemów wydajnościowych.
Narzędzia Oracle Application Performance Monitoring Cloud analizują działanie aplikacji w trakcie jej tworzenia i pozwalają na bieżąco sprawdzać, jak zmiany infrastruktury systemu – przykładowo dodanie dodatkowych bazy danych albo serwerów aplikacji - wpływają na parametry pracy tworzonej aplikacji.
Dzisiejsze aplikacje są bardzo skomplikowane, mają wiele modułów pogrupowanych w tzw. kontenery, a każdy z nich może wykorzystywać inne zasoby infrastruktury IT; działają w środowiskach rozproszonych obejmujących przeglądarki WWW, serwery aplikacji i bazy danych. Synchronizacja tych elementów jest niezwykle trudna, ponieważ wiele aspektów wpływa na siebie wzajemnie – ocenia Maciej Tomkiewicz, Cloud Leader z Oracle Polska. Dodatkowym utrudnieniem jest działanie aplikacji w środowisku internetowym, gdzie trzeba być przygotowanym na nagłe wzrosty obciążenia, spowodowane np. skokowym zwiększeniem się liczby jednoczesnych użytkowników. Ręczne przeanalizowanie różnych kombinacji parametrów jest uciążliwe i zajmuje mnóstwo czasu. Narzędzia Oracle automatyzują te czynności i skracają czas strojenia aplikacji, dając tym samym olbrzymi komfort projektantom.
Jedną z najbardziej użytecznych funkcji Oracle APM jest samodzielne wykrywanie architektury aplikacji i znajdowanie zależności zachodzących pomiędzy jej elementami. APM modeluje strukturę budowanej aplikacji i potrafi w czasie rzeczywistym oszacować różne jej parametry wydajnościowe - na przykład czas odpowiedzi sklepu internetowego na złożone zamówienie lub zadane pytanie i potrafi wskazać co należy zmienić w architekturze aplikacji, aby polepszyć jej działanie zgodnie z założeniami klienta.
Oracle APM sprawdził się doskonale przy budowaniu naszej aplikacji do oceny wiarygodności kredytowej – dodaje Piotr Olejarz. System musi działać bardzo szybko i wydajnie po to, aby używający jej bank mógł utrzymać poziom zaufania klientów i ich pozytywne doświadczenia w kontaktach z instytucją. Aplikacja musi być także dla każdego klienta nieco inaczej skonfigurowana, w czym także pomaga analizowanie jej przez narzędzia Oracle. Badanie wydajności aplikacji można by przeprowadzić także i bez Chmury Oracle, jednak byłaby to wyjątkowo żmudna i czasochłonna praca. Ogólnie można ocenić, że zastosowanie Oracle APM zauważalnie oszczędza nasz czas przy pracach projektowych.
Oracle Application Performance Monitoring Cloud Service umożliwia kontrolowanie wydajności aplikacji we wszystkich obszarach: od przeglądarki i technologii JavaScript, poprzez żądania po stronie serwera (gdy transakcja przechodzi przez wiele serwerów aplikacji) po szczegółowy kod aplikacji (gdzie można sprawdzić faktyczną wydajność aplikacji na poziomie metod i operacji SQL). Funkcje zautomatyzowanego wykrywania zasobów i zaawansowanego raportowania pozwalają na systematyczne zwiększanie wydajności aplikacji, w których wprowadzane są zmiany.
Oracle APM korzysta przy swojej pracy z ogromnej bazy wiedzy zgromadzonej w Chmurze Oracle, zaś wszystkie analizy i rekomendacje dla użytkownika wykonywane są za pomocą potężnej technologii Big Data” – dodaje Maciej Tomkiewicz. „Działanie APM opiera się także na możliwości porównania konkretnych wzorców danych maszynowych z wszystkimi innymi, które były już kiedykolwiek analizowane wcześniej. System działa zatem tak, że im więcej danych zbiera się w chmurze, tym lepsze są wyniki analizy. Można dzięki temu podpowiedzieć użytkownikom określone rozwiązania, już przetestowane w innych badanych instalacjach.
Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top