CODECCodec Polska wdrożył system wspierający realizację procesów budżetowania, analiz i raportowania w Leroy Merlin Polska. Rozwiązanie pozwoliło zwiększyć efektywność w obszarze controllingu oraz dostosować ją do standardów ADEO, w którego skład wchodzi Leroy Merlin Polska oraz ponad 30 przedsiębiorstw z 12 krajów na świecie.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Leroy Merlin Polska stawia na intensywny rozwój w niemal każdej dziedzinie. Tylko w 2016 roku sieć otworzyła sześć sklepów wielkopowierzchniowych i planuje kolejne otwarcia w 2017. Ambicją firmy jest posiadanie aż 100 punktów kontaktu do końca 2025 roku. Szybkie tempo zmian wymogło na firmie zmianę systemu przeznaczonego do budżetowania, analiz i raportowania.

Realizacja tego zadania została powierzona Codec Polska. W wyniku analizy i przeglądu rozwiązań rynkowych zdecydowano się na wdrożenie systemu Infor d/EPM (Infor Dynamic Enterprise Performance Management), który wpisywał się w wymagania Leroy Merlin i daje możliwość elastycznego rozwoju na przyszłość.
Wdrożenie systemu do controllingu może przynieść korzyści tylko wtedy, gdy opiera się na partnerskiej współpracy i precyzyjnym zrozumieniu potrzeb. Celem uruchomienia nowego systemu nie jest wykorzystanie konkretnej technologii informatycznej, a skuteczna zamiana surowych danych w pożyteczne informacje biznesowe, dostosowane do grup odbiorców. Współpraca z firmą, która jasno określa swoje cele - tak jak Leroy Merlin Polska - to gwarancja sukcesu projektu.” - Jakub Cichocki, Dyrektor Konsultingu Codec Polska.
W ramach projektu przygotowano Hurtownię Danych, która realizuje procesy pozyskiwania i przetwarzania danych oraz wdrożono w pełni zoptymalizowaną wersję oprogramowania, dostosowaną do potrzeb raportowania dyrekcji finansowej i pionów związanych z kontrolą zarządzania.

Codec zaimplementował wieloetapowy proces budżetowania w Leroy Merlin w zaledwie 6 miesięcy, co pozwoliło na wykorzystanie systemu bezpośrednio po implementacji, już w procesach budżetowania na kolejny rok. Równolegle w ramach wdrożenia przebiegał proces przekazywania kompetencji potrzebnych do samodzielnego zarządzania rozwiązaniem i jego rozwojem w przyszłości.
Bliska współpraca z konsultantami z Codec bazująca na zaufaniu i partnerstwie umożliwiła przekazanie niezbędnej wiedzy technicznej osobom z pionów biznesowych, czyli nam. Dzięki wypracowanemu wspólnie modelowi wdrożyliśmy nowe rozwiązania zarządcze, których realizacja nie byłaby możliwa bez Infor'a. Wartością dodaną jest fakt, że większość czynności, których wykonanie nie byłoby możliwe bez angażowania zasobów IT, dziś wykonywane jest z poziomu działów biznesowych.

Ponadto bardzo cenny z naszego punktu widzenia jest prosty interface dający podgląd zaprogramowanych formuł i reguł obowiązujących w systemie. Dzięki temu, możliwe jest ciągłe samodoskonalenie i ewolucja wstępnie zaplanowanych rozwiązań. – Aleksandra Wróbel, Specjalista ds. Procesów Finansowych, Leroy Merlin Polska.
Dzięki wdrożeniu organizacja z większą dokładnością planuje oraz prognozuje swoje działania. Dużą wartością rozwiązania jest jego zindywidualizowanie pod konkretne osoby, czy grupy odbiorców. W zależności od preferencji użytkownika, system daje możliwość pracy w przeglądarce, dedykowanej aplikacji, czy pracy nad budżetami w matrycach Excel.

Źródło: www.cogit.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top