Hurtownia Danych dla Centrum Wspomagania Decyzji Zarządczych w Banku Gospodarstwa Krajowego

COMARCHSprzedaż i produkty, fundusze i programy rządowe, ryzyko kredytowe i rynkowe controlling oraz obszar kosztów, to obszary biznesowe wspierane przez System Centrum Wspomagania Decyzji Zarządczych (CWDZ) Banku Gospodarstwa Krajowego.


 
W ramach wdrożenia Systemu CWDZ dostarczono szybką, wiarygodną i użyteczną informację zarządczą, a przede wszystkim kompletny z ekonomicznego punktu widzenia pomiar Zarządczego Wyniku Finansowego oraz Rentowności Zarządczej produktów i usług banku. Stworzono także główne źródło informacji dla potrzeb zarządzania bankiem, tj. dla szerokiego spektrum jednostek organizacyjnych banku, w szczególności controllingu, jednostek zarządzających sprzedażą, produktami oraz dla koordynatorów kosztów.

Kluczowi użytkownicy Systemu CWDZ w Banku Gospodarstwa Krajowego potwierdzają, że dzięki szybkiej, pełnej i kompletnej informacji zarządczej nastąpiła poprawa w podejmowaniu decyzji biznesowych przez osoby odpowiedzialne w banku. Wdrożenie dostarczyło również narzędzi do poprawy efektywności działania banku i lepszego zarządzania nim, głównie poprzez monitorowanie i rozliczanie celów biznesowych, KPI oraz monitorowanie realizacji budżetu.
Dostawca wypełnił postawione przed nim zadania zgodnie z naszymi oczekiwaniami i postawionymi celami biznesowymi Banku Gospodarstwa Krajowego. Jesteśmy zadowoleni ze współpracy oraz zaangażowania zespołu wdrożeniowego CA Consulting z Grupy Kapitałowej Comarch – ocenił wiceprezes zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego Andrzej Ladko.
Projekt zbudowano w oparciu o nowoczesną i rozwojową architekturę. Całość systemu została uruchomiona na platformie bazodanowej, z wykorzystaniem modeli relacyjnych oraz raportowania wielowymiarowego OLAP. Do jego budowy zostało wykorzystane również autorskie rozwiązanie ETL Comarch Data Warehouse Manager.
To wszystko zapewniło wdrożenie m.in. wielu automatyzacji dotyczących cen transferowych, sum odsetkowych, alokacji kosztów, algorytmów unifikacji kartoteki klientów, wprowadzania korekt controllingowych, sald wtórnych, itp. – skomentował Michał Gancarz, Dyrektor Business Unit Business Intelligence, Comarch.
Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top