Business Intelligence w szwedzkim pogotowiu

Szwedzkie pogotowie ratunkowe w Uppsali z sukcesem wdrożyło QlikView, aby analizować dane z całego procesu opieki nad pacjentem na pogotowiu: od pierwszego telefonu, po przybycie pacjenta na oddział ratunkowy. Wszystko to, aby usprawnić działanie, a tym samym uratować większą liczbę ludzi.

 REKLAMA 
 Wdrażasz KSeF w firmie 
 
Przed wdrożeniem QlikView, pogotowie ratunkowe w Uppsali z trudem przetwarzało ogromne ilości danych, pochodzących od pracowników pogotowia, ze szpitali, jak i z telefonów pacjentów. Większość informacji przechowywanych było w formie plików tekstowych, co utrudniało ich wizualizacje oraz podejmowanie szybkich decyzji, często w sytuacjach zagrożenia życia pacjenta. Obecnie dzięki QlikView ratownicy mogą uzyskać cenne dane z aplikacji zawierającej wbudowane kwestionariusze dla dyspozytorów. Aplikacja umożliwia znacznie szybsze i prostsze wprowadzanie i prezentowanie danych, dzięki którym można sprawnie rozpoznawać objawy choroby i podejmować słuszne decyzje dotyczące niezbędnej opieki.

Pogotowie ratunkowe wykorzystuje QlikView nie tylko, aby podejmować decyzje dotyczące natychmiastowej pomocy, lecz także by odpowiednio rozlokować karetki. Patrząc na archiwalne dane dotyczące użytkowania ambulansów pogotowie może odkryć wzorce wyjazdów karetek w poszczególnych tygodniach, godzinach, a nawet informacje dotyczące najczęstszych adresów. Możliwość ta wpływa na lepszą dystrybucję ambulansów, które mogą być wysłane do obszarów, w których statystycznie ryzyko wezwania jest najwyższe. Badania potwierdziły, że możliwość trafniejszego rozlokowania ambulansów przyczyniła się do zmniejszenia czasu dotarcia na miejsce nawet o dziesięć minut.
Podczas akcji ratunkowej liczy się każda sekunda, QlikView daje nam możliwość przyśpieszenia podjęcia decyzji, a tym samym zwiększenia szansy na uratowanie czyjegoś życia – powiedział Per Andersson Dyrektor Pogotowia Ratunkowego w Uppsali. Analizy prowadzone za pomocą QlikView pozwoliły nam spojrzeć na dane w bardziej przystępny sposób. Dzięki możliwości dogłębnej analizy możemy lepiej służyć naszym pacjentom.
Przykład z pogotowia w Szwecji wskazuje jak wiele możemy osiągnąć przy pomocy danych, jeśli wiemy w jaki sposób je wykorzystać - powiedział Marcin Mazur, dyrektor regionalny na obszar Europy Wschodniej, Grecji oraz Izraela w Qlik. W sytuacjach, w których szybkość i trafność decyzji mogą być sprawą życia i śmierci, spostrzeżenia jakie są w stanie poczynić pracownicy placówki stają się realną wartością dla pogotowia, jak i w oczywisty sposób dla jego pacjentów.
Źródło: QLIK

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top