it integro 2017 poradnik erp

Według firmy analitycznej Forrester przedsiębiorstwa, które chcą skutecznie prognozować trendy rynkowe oraz zwiększyć wydajność swoich zespołów data science, powinny zainwestować w technologie predictive analytics i machine learning (PAML). To właśnie analityka predykcyjna i uczenie maszynowe są kluczowe w rozwoju aplikacji opartych na sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence – AI). W opinii autorów raportu do 2021 roku zagregowany roczny wzrost rynku PAML utrzyma się na poziomie 15%.

Prowadzenie rzetelnej analizy wydatków i przychodów firmy mało kiedy jest zadaniem rozpalającym entuzjazm osób nią zarządzających i prowadzących jej statystyki finansowe. Budżetowanie bez wątpienia jest czasochłonnym i pieczołowitym procesem, a prognozowanie przyszłego stanu przedsiębiorstwa, jego aktywów, kapitałów, kosztów i przychodów najczęściej kojarzone jest ze stertą faktur i nieskończonymi ciągami cyfr wpisanych do komórek Excela. Upowszechnienie nowych technologii i rozwój sektora IT spowodowały, iż zaczęły pojawiać się nowe możliwości i narzędzia, z których pomocą czynności te można w znacznym stopniu uprościć.

Za trzy lata 75 proc. średnich i dużych firm będzie stosować zaawansowane systemy analityczne – wynika z raportu Gartnera. To konieczne do skutecznego rozwoju przedsiębiorstwa – przekonuje Michał Grabarz, dyrektor sprzedaży Accenture Polska. Analityka biznesowa przekłada się na wzrost liczby klientów i przychodów firmy, a także usprawnia procesy wewnątrz przedsiębiorstwa. Coraz częściej jej wdrożeniem zainteresowane są centra usług wspólnych. Dla polskiego sektora usług dla biznesu analityka może stanowić przewagę konkurencyjną w walce o nowe inwestycje.

Cyfrowa rewolucja wpływa na każdą sferę naszego życia, nic więc dziwnego, że zmiany dotknęły również sektor przemysłowy. Aż 47 proc. wytwórców wiąże duże oczekiwania z analityką Big Data, a wyniki finansowe firm za rok 2016 pokazują, że wdrożenie takiej analityki usprawnia nie tylko produkcję, lecz wprost przekłada się na wyniki firmy. Zdaniem Ashley Stirrup z firmy Talend, co dziesiąte przedsiębiorstwo z głównego amerykańskiego indeksu giełdowego S&P 500 straci swoją pozycję z powodu opieszałości w cyfryzacji i wykorzystaniu Big Data.

Integratorzy systemowi, to elita w branży IT. Firmy tego segmentu posiadają nie tylko głęboką wiedzę technologiczną, dotyczącą produktów wielu dostawców, ale także kompetencje związanie z różnymi sektorami gospodarki i znajomość procesów biznesowych stosowanych w tych branżach.

Narzędzia do analizy danych pozwalają firmom lepiej kontrolować koszty i dostosowywać ofertę do potrzeb klientów, co przekłada się na zyski przedsiębiorców – przekonuje Wojciech Kryński z Ground Frost. Dostęp do wielu z tych rozwiązań jest zupełnie darmowy. Polska ma jednak wciąż wiele do nadrobienia. Z innowacyjnych narzędzi wciąż korzysta niewielki odsetek firm. Coraz więcej z nich mówi jednak o potrzebie inwestycji, więc w kolejnych latach będzie się to zmieniać.

Grupa OLX należącą do globalnego koncernu Naspers to trzy największe w Polsce serwisy ogłoszeniowe: OLX, OTOMOTO, Otodom. Dziesiątki milionów użytkowników generują setki milionów wizyt i miliardy odsłon rocznie. Dodając do tego kilkadziesiąt różnorodnych źródeł danych, Cała grupa dysponuje gigantycznymi zasobami informacyjnymi. Architektura systemu Business Intelligence została oparta na chmurze publicznej Microsoft Azure.

Multiagencja CUK Ubezpieczenia Sp. z o.o. Sp. k. to lider w branży ubezpieczeniowej, dynamicznie rozwijający sieć placówek franczyzowych na terenie całego kraju. Swoim partnerom gwarantuje dostęp do oferty 30 Towarzystw Ubezpieczeniowych.

Codec Polska wdrożył system wspierający realizację procesów budżetowania, analiz i raportowania w Leroy Merlin Polska. Rozwiązanie pozwoliło zwiększyć efektywność w obszarze controllingu oraz dostosować ją do standardów ADEO, w którego skład wchodzi Leroy Merlin Polska oraz ponad 30 przedsiębiorstw z 12 krajów na świecie.

Firmy specjalizujące się w analityce Big Data kończą 2016 rok nad kreską. Zdaniem IDC wzrósł w tym roku odsetek danych realnie wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa: aktualnie to już około 30 proc. W górę poszła również wartość globalnego rynku danych i analityki biznesowej, który wycenia się już na poziomie 130 mld dolarów. To o ponad 18 mld dolarów więcej niż w roku ubiegłym. W kolejnych latach rynek będzie rósł w tempie dwucyfrowym, a w 2020 roku przekroczy próg 203 mld dolarów. Branża ma powody do zadowolenia, ale nie zamierza spocząć na laurach. Według prognoz najbliższe 12 miesięcy może okazać się dla niej jeszcze lepsze. Analitykę Big Data zdominuje 5 trendów: zwrot ku chmurze zamiast rozwiązań on-premise; rosnąca rola Internetu Rzeczy; walka firm z dark data i orphaned data; wzbogacanie danymi systemów Business Intelligence, CRM i ERP oraz rosnące inwestycje na analitykę predyktywną i preskryptywną.

loading...